Hur kan detta vara lagligt?

Blir du förvånad om jag säger att du tolkat väldigt fel?

Vad är din uppfattning - då som läkare och inte något annat - att förhuden är tänkt att ha funktion, innan den skurits bort?

Ska du nu göra dig till talesman för alla mina manliga partners?
Wow. Jo, det är klart att lilla jag inte fattar nåt om hur en Man känner det. Tihi.

Varför skulle jag göra det?
Jag struntar faktiskt i om folk vill omskära sina söner eller inte.
Men jag tycker att diskussionen kring det är oerhört intressant.
Min drivkraft i diskussionen är att jag är starkt emot onödig lagstiftning som inte har förutsättningar för att följas.
Köper du att frågan om "alla män som skall stå på barrikaderna och kämpa för förhudarnas bevarande" inte finns i Sverige, för att manlig omskärelse inte är en issue bland dessa män?

Manlig omskärelse sker i Sverige i princip bara bland grupper där män redan är omskurna sedan spädbarnsåldern, och därför är kulturellt indoktrinerade att en förhud SKA vara borttagen.

Ska du nu göra dig till talesman för alla mina manliga partners?
Wow. Jo, det är klart att lilla jag inte fattar nåt om hur en Man känner det. Tihi.
Grattis till Womansplaining Award.

Och ja - jag säger att du inte kan veta hur förhud eller inte förhud kan ha känts egentligen i dina manliga partners kukar.
Och det spelar ingen roll om du haft en, tio, hundra eller tusen manliga partners.

Köper du att frågan om "alla män som skall stå på barrikaderna och kämpa för förhudarnas bevarande" inte finns i Sverige, för att manlig omskärelse inte är en issue bland dessa män?

Manlig omskärelse sker i Sverige i princip bara bland grupper där män redan är omskurna sedan spädbarnsåldern, och därför är kulturellt indoktrinerade att en förhud SKA vara borttagen.
Och var hittar du då lidandet som ett förbud skall förhindra?
Ingen verkar att lida av det så ingen skriker efter förbud.
Då så finns ingen plattform för ett förbud.

Jag begriper faktiskt inte ditt problem med att jag har legat med ganska många män.
Jag tror inte att problemet ligger där.
Utan att den ligger i den enorma ovanan av att kvinnor talar om för män hur de känner sig.
Det har ju i alla tider varit männens privilegium att tala om för kvinnor hur de känner sig och veta vad som är bäst för dem.
Den kulturella vanan sitter oerhört djupt rotad.

Och var hittar du då lidandet som ett förbud skall förhindra?
Ingen verkar att lida av det så ingen skriker efter förbud.
Då så finns ingen plattform för ett förbud.
Men nu har du nog skapat ett eget faktum som du biter dig fast i. Så funkar det inte. Lagar stiftas inte för att folk är högljudda - i synnerhet inte när de utgår från något grundlagsfäst, som religionsfriheten.

Dessutom, den här frågan finns visst en opinion i. I förarbetena framgår att forskningen är delad om nyttan med omskärelse. Och jag såg ett yttrande från Svenska Läkaresällskapets delegation för medicinsk etik, de var emot. Eller rättare sagt, ville att ingreppet skulle vänta tills pojken själv kan bestämma.

Jag tror inte att problemet ligger där.
Utan att den ligger i den enorma ovanan av att kvinnor talar om för män hur de känner sig.
Det har ju i alla tider varit männens privilegium att tala om för kvinnor hur de känner sig och veta vad som är bäst för dem.
Den kulturella vanan sitter oerhört djupt rotad.
Du som har varit med både omskurna och o-omskurna män, kan inte du berätta i detalj för mig, hur skillnaden upplevs i kukarna på dessa båda kategorier?

Lägger till lite tyst för mig själv: Tihi!

Du som har varit med både omskurna och o-omskurna män, kan inte du berätta i detalj för mig, hur skillnaden upplevs i kukarna på dessa båda kategorier?

Lägger till lite tyst för mig själv: Tihi!

Nej. Det jag skriver är att jag inte har noterat att det har varit någon tydlig, för mig märkbar, skillnad för mina manliga partners som kan kopplas till mängden förhud.
Jag kommunicerar nämligen med mina partners, och det är inte särskilt svårt att avgöra hur de upplever situationen.

Blev det inte begripligt nu så tror jag att du helt enkelt inte vill förstå.

Nej. Det jag skriver är att jag inte har noterat att det har varit någon tydlig, för mig märkbar, skillnad för mina manliga partners som kan kopplas till mängden förhud.
Jag kommunicerar nämligen med mina partners, och det är inte särskilt svårt att avgöra hur de upplever situationen.

Blev det inte begripligt nu så tror jag att du helt enkelt inte vill förstå.
"Det jag skriver är att jag inte har noterat att det har varit någon tydlig, för mig märkbar, skillnad för mina manliga partners som kan kopplas till mängden förhud."

Case closed.

Nej lika litet, eller mycket, som dessa olika män kan göra det för dig.
Allt jag kan gå efter är deras berättelse av hur det känns och på det viset så blir din berättelse bara en i mängden.
Du kan bara veta säkert precis hur det känns för dig, inte hur det känns för andra män med eller utan förhud.
Precis som att jag bara kan veta hur mitt könsorgan känns och inte hur det känns för andra kvinnor i deras.

Min sexdebut skedde under flower power eran o jag medger att jag föredrog omskurna män/pojkar, de behövde man inte agera mamma gentemot o skicka till närmaste vattenkran för att tvätta bort flera dagars produktion av flensost.

Men nu har du nog skapat ett eget faktum som du biter dig fast i. Så funkar det inte. Lagar stiftas inte för att folk är högljudda -
Jo de gör det.
Det var så förbudet mot sex med djur kom till.
En helt onödig lag där djurens väl redan var lagstiftad om.

Om ingen vill ha en ändring så blir det ingen ändring.
Om tillräckligt många vill ha en ändring på tillräckligt goda grunder så blir det en ändring.
Djursexförbudet kan ha positiv inverkan men har inga negativa effekter alls, således en lätt lag att stifta om än onödig.

Min sexdebut skedde under flower power eran o jag medger att jag föredrog omskurna män/pojkar, de behövde man inte agera mamma gentemot o skicka till närmaste vattenkran för att tvätta bort flera dagars produktion av flensost.
Det här är ett av de mer korkade argumenten för att omskära män.

Så det är alltså bättre att ta bort en hudflik från början än att lära ut intimhygien?
Om nu detta verkligen är sant, vore det inte lika bra att då också plocka bort hudflikar från det kvinnliga könsorganet, med precis samma 'praktiska' motivering?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka