Man kan gilla att man har fått ett bra svar eller god information eller en spännande fråga.Det där argumentet är så märkligt för mig men jag har sett det många gånger. Varför gilla saker man inte håller med om?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan gilla att man har fått ett bra svar eller god information eller en spännande fråga.Det där argumentet är så märkligt för mig men jag har sett det många gånger. Varför gilla saker man inte håller med om?
Blir du förvånad om jag säger att du tolkat väldigt fel?
Vad är din uppfattning - då som läkare och inte något annat - att förhuden är tänkt att ha funktion, innan den skurits bort?
Men här är ju huvudet på spiken.Det är inte en issue i Sverige idag.
Köper du att frågan om "alla män som skall stå på barrikaderna och kämpa för förhudarnas bevarande" inte finns i Sverige, för att manlig omskärelse inte är en issue bland dessa män?Varför skulle jag göra det?
Jag struntar faktiskt i om folk vill omskära sina söner eller inte.
Men jag tycker att diskussionen kring det är oerhört intressant.
Min drivkraft i diskussionen är att jag är starkt emot onödig lagstiftning som inte har förutsättningar för att följas.
Grattis till Womansplaining Award.Ska du nu göra dig till talesman för alla mina manliga partners?
Wow. Jo, det är klart att lilla jag inte fattar nåt om hur en Man känner det. Tihi.
Grattis till Womansplaining Award.
Och var hittar du då lidandet som ett förbud skall förhindra?Köper du att frågan om "alla män som skall stå på barrikaderna och kämpa för förhudarnas bevarande" inte finns i Sverige, för att manlig omskärelse inte är en issue bland dessa män?
Manlig omskärelse sker i Sverige i princip bara bland grupper där män redan är omskurna sedan spädbarnsåldern, och därför är kulturellt indoktrinerade att en förhud SKA vara borttagen.
Min issue är att det är inte hur du har upplevt deras kukar, det är hur kukarna har upplevts av de kukarna suttit fast på.Jag begriper faktiskt inte ditt problem med att jag har legat med ganska många män.
Jag tror inte att problemet ligger där.Jag begriper faktiskt inte ditt problem med att jag har legat med ganska många män.
Men nu har du nog skapat ett eget faktum som du biter dig fast i. Så funkar det inte. Lagar stiftas inte för att folk är högljudda - i synnerhet inte när de utgår från något grundlagsfäst, som religionsfriheten.Och var hittar du då lidandet som ett förbud skall förhindra?
Ingen verkar att lida av det så ingen skriker efter förbud.
Då så finns ingen plattform för ett förbud.
Du som har varit med både omskurna och o-omskurna män, kan inte du berätta i detalj för mig, hur skillnaden upplevs i kukarna på dessa båda kategorier?Jag tror inte att problemet ligger där.
Utan att den ligger i den enorma ovanan av att kvinnor talar om för män hur de känner sig.
Det har ju i alla tider varit männens privilegium att tala om för kvinnor hur de känner sig och veta vad som är bäst för dem.
Den kulturella vanan sitter oerhört djupt rotad.
Min issue är att det är inte hur du har upplevt deras kukar, det är hur kukarna har upplevts av de kukarna suttit fast på.
Med tanke på hur du svarar: Ja.Och du tror att det går mig helt förbi?
Du som har varit med både omskurna och o-omskurna män, kan inte du berätta i detalj för mig, hur skillnaden upplevs i kukarna på dessa båda kategorier?
Lägger till lite tyst för mig själv: Tihi!
"Det jag skriver är att jag inte har noterat att det har varit någon tydlig, för mig märkbar, skillnad för mina manliga partners som kan kopplas till mängden förhud."Nej. Det jag skriver är att jag inte har noterat att det har varit någon tydlig, för mig märkbar, skillnad för mina manliga partners som kan kopplas till mängden förhud.
Jag kommunicerar nämligen med mina partners, och det är inte särskilt svårt att avgöra hur de upplever situationen.
Blev det inte begripligt nu så tror jag att du helt enkelt inte vill förstå.
Nej lika litet, eller mycket, som dessa olika män kan göra det för dig.Du som har varit med både omskurna och o-omskurna män, kan inte du berätta i detalj för mig, hur skillnaden upplevs i kukarna på dessa båda kategorier?
Jo de gör det.Men nu har du nog skapat ett eget faktum som du biter dig fast i. Så funkar det inte. Lagar stiftas inte för att folk är högljudda -
D.v.s. man är inte ens säker på att det är en nackdel.I förarbetena framgår att forskningen är delad om nyttan med omskärelse.
Det här är ett av de mer korkade argumenten för att omskära män.Min sexdebut skedde under flower power eran o jag medger att jag föredrog omskurna män/pojkar, de behövde man inte agera mamma gentemot o skicka till närmaste vattenkran för att tvätta bort flera dagars produktion av flensost.