Sv: Hur kan det vara tillåtet?
Suck........jag , jag ,jag ,jag,jag
Det är jätte bra att alla Ni här i tråden försäkrar mig om hur bra Era hästar har det (enligt er själva alltså) och hur väl man tillgodoser sina hästars behov,ser till att de får sina naturliga behov tillgodosedda så långt det bara går etc...utan att jag ens bett om det!
Men det är jättebra. Och jag har inte någonstans i den här tråden förkastat
Någons sätt.Bara sagt min åsikt om hage och vad jag anser att en hage är till för, hur den bör se ut för att jag ska tycka att den kommer till sin rätt för en häst. Vi är inga språkrör för våra hästar och talar istället för dem.
VI gör vad
VI tror att de gillar.
Vi gör vad
vi tror passar bäst för dem. Helt säkra kan vi inte vara. Jag vill tro gott om alla hästägare...att de gör vad de
tror är bäst för just
deras häst/hästar. Jag vill helt enkelt inte tro att någon njuter av att vara så taskig det bara går mot sin häst. Och vi har olika åsikter, och enligt mig är inget bättre eller sämre!!
Det slår mig med häpnad varje gång jag läser en sådan här tråd hur en människa kan hålla på med hästar år ut efter år in och fortfarande inte ha en susning om vad det är för djur och vad för behov den har, Helt och hållet förmänskligat sina djur.
Om du syftar på mig som denna människa så tycker jag att du sätter dig på en vääääldigt hög häst, och anser dig ha det ultimata synsättet då det gäller hästens behov. Men, men.....det är ju rätt vanligt innom.......vissa hästsporter.
Personligen har jag inte ett samvete att hålla djur o jag inte kan hålla dessa optimalt efter dess förutsättningar. Inte efter min egen tolkning utan efter den information, fakta och forskning som visar dess behov.
Men då förstår jag inte varför du inte lägger av med hästar. Så som du beskriver ditt synsätt borde du inte kunna stå ut med dig själv att ens ha häst i fångeskap. Om du tyckte att alla hästar skulle släppas fria och ingen mer har rätt att nyttja häst för sitt egna höga nöjes skull hade jag haft svårt...ja tom. omöjligt att försvara mig.
Och för din information så är enligt hästvetenskapen utevistelse, fri rörelse och social kontakt minimum behov.
Öhhh.....jag är rädd för jag inte förstår. Jag vill inte tro att du inte begripit vad jag skrivit i alla mina inlägg. Det skulle bli jobbigt att ta om det en gång till.
gulan