Sv: Hur kan det vara tillåtet?
Åh vad roligt det låter! Jag är inte heller så supermedicinskt lagd men däremot älskar jag anatomi och rörelsefysiologi (om det finns något som heter så). Vill jobba med förebyggande vård samt rehabilitering av häst. Även beteendeforskning skulle vara skojsigt. Dvs det tråkiga (ställa diagnos, medicinera och så) överlåter jag nog till någon annan. Men jag hinner säkert ändra mig 100 ggr innan jag blir färdig.
/Maria
Etologi och Djurskydd och trivs som smör i solsken. Kritiskt tänkande i dagens djurshållning/uppfödning passar mig tror jag :smirk:
Hoppas på en post doc examen i framtiden. Vet att jag vill påverka från någonstans för att göra livet lättare främst för våra lantbruksdjur i den konventionella uppfödningen/djurhållningen.
Många på min utbildning som försökt till veterinär, men personligen har jag aldrig varit intresserad av det medicinska utan mer beteende så när den här utbildningen poppade upp som ny förra året vandrade jag på moln
Mumin
Åh vad roligt det låter! Jag är inte heller så supermedicinskt lagd men däremot älskar jag anatomi och rörelsefysiologi (om det finns något som heter så). Vill jobba med förebyggande vård samt rehabilitering av häst. Även beteendeforskning skulle vara skojsigt. Dvs det tråkiga (ställa diagnos, medicinera och så) överlåter jag nog till någon annan. Men jag hinner säkert ändra mig 100 ggr innan jag blir färdig.
/Maria