Ja det tycker jag ochså. Men det får vi starta en ny tråd om där vi diskuterar hur hästens vardag bör ser ut i form av bostad, föda och omvårdnad för att det ska anses ok att äga en häst.
hmmm.......vems sunda förnuft? Ditt sunda förnuft kanske jag helt förkastar och tyckar att din/dina stackars hästar skulle må bättre hos mig!
Jamen......det finns de som gör det i alla fall, och det behöver inte vara fel. Jag tycker inte russen på lojsta hed någonsin har mått dåligt. Aldrig! Men så fanns det väl några som tyckte....staaackars små söta hästar, stå ute och frysa. NEJ det ska byggas vindskydd, JAAAA..... lag på det! Alla hästar som går ute ett visst antal timmar varje dag ska ha.....ligghall. För mig låter ligghall som ett stort luftigt ridhus. Men så är det ju inte. Istället kan en sk ligghall vara så liten att alla inte vågar sig in där eftersom det blir för trångt. Det är en som står där inne och gonar sig......resten får stå ute. Men, men en ligghall finns där så hästarna klarar sig juh!
gulan