Hur högt hoppar ni med..

A

AnnaMalm_

Hur högt hoppar ni med era hästar?skulle va kul o veta;) Skriv gärna vilken ras , mankhöjd , ålder och hu högt ni hoppar med dom:) m.m.jag har en femåring som ja tävlarunghästklasser med o då hoppar ja 80 90 hon e ett arabsto och e 148cm på träning hoppar vi som högst 100cm än så länge;) :)

Sv: Hur högt hoppar ni med..

Rider ett åttaårigt halvblodssto som är runt 157 cm. Tanken är att debutera på lokaltävling under sommaren nu. Hon är inte speciellt mycket hoppad, utan är som en "normal" femåring brukar vara. Det går jättebra med henne och i torsdags var vi i väg för första gången (hemifrån) och hopptränade! Vi hoppar runt 90-100cm. :)

har en åttaårig valack, halvblod på strax under 1,60. Har väl hoppat enstaka hinder på 1,30 och tävlad 1,10 med placering. Köptes för ett år sedan då han knappt var hoppad alls, väldigt grön med andra ord och beter sig allmänt som han var 4. 4 åringen jag red i höstas var mer vuxen än min häst:smirk: Nu ska vi bara få iväg min häst på lite träningar och tävlingar så ska vi snart debutera 1,20 är det tänkt.

sen har jag en c-ponny som jag är för gammal för att tävla, men när jag hade åldern inne tävlade jag upp till MSVB (1,10) och hoppade banor hemma på 1,20-1,30.

Häst nr 1: sv halvblod 9 år valack ca 167 cm i mkh. Tävlar 140... enstaka hinder på typ 155.

Häst nr 2: imp fr Irl ca 163 cm i mkh. 6 år men endast riden i ett år pga föl och sånt... ska tävla 110 nu på nästa tävling

Jag har ett 6 årigt fölsto (så hon "går ju med femåringarna") och vi har hoppat 1,10m felfritt (unghäst)...Hon är strax över 170cm o 75% fullblod o 25% halvblod:banana:

Sen har jag en 8 årig ponny med, med henne har jag hoppat som högt LA men det var 2 år sedan. Vi har haft litet tävlingsuppehåll o skulle precis sätta igång med det igen, men då fick hon fång:(
Hon är Welsh/Halvblod o 145 cm hög

nuvarande häst tävlar jag inte spc mkt (enbart 2 tävlingar..:angel: )
Men det är pga av vissa omständigheter,men vi ska komma igång nu efter betet riktigt ordentligt å planerar att starta 110-120 klsser då.

på träningar har vi ridit en mindre 1,20m bana,och ca 1,25-1,30 m. enstaka hinder...

har tävlat 1 m "bara"...

Hästen är Arab/halvblods Korsning (blir ju ett halvblod enligt pappren-men ändå) 10 år gammal bara och 165 cm i mkh..:p

B-ponny 116cm hög, hoppas 80-90cm på träning. Enstaka hinder 1m. Min 6-åriga dotter hoppar henne 70-80cm på träning!

C-ponny 139.7cm hög hoppar 90-100cm på träning, enstaka hinder120cm. Tävlad LA.

Tror du kan hitta massa svar i trådar längre bak...:D Min häst är 165 och har hoppat väldigt väldigt högt:)

Kilkenny heter hon:love:
är irlänskt halvblod, 168cm , 9 år och väääldigt outbildad tyvärr...
Men vi har hoppat 1.15 eller 1.20 som höst än så länge... Och tränat övningar kombinationer på 1.10. Men just eftersom hon inte är utbildad har de riktiga höjderna inte kommit än..:)

ojj är din 6-åriga dotter så duktig på rida:eek: ;)

Hästen är ett varmblodssto, 6 år gammal. Hon är 162 cm hög. Löshoppad 90 cm och hoppad 60-65 cm under ryttare! Vi ska rida våran första tävling snart, 4 juli, hela 40 cm!:crazy: :banana:

Förr tävlade ja en halvblod/ponny valack på 15 år, ca 157 cm hög. Vi tävlade upp till en meter!

Senast ändrad av en moderator:

en arabkorsning, 144,5 i manken och ganska het. vi tränar 90-1.10 m och ska snart vara med i vår första LC. wohoo!

Jag tävlar 1.30 med min ena hblsto som är 8 år, 1.64 i mkh, ska starta 1.35 nästa tävling och satsar på juniorSM inomhus iår.

Unghästen är 6 år, ca 1.70 har startat en 1.20 för närvarande, har hoppat 1.30 enstaka hinder hemma.

*kl*

holstienare,val på 12 år,175
tävlar 120, hoppat enstaka hinder på 145 hemma.

Har just köpt en ny häst. Hblvalack, 7 år, 172 cm, tävlat 90 - 1 meter med bara nollor hitills, ska debutera 110 innan sommaren är slut. Tränara 110 - 120 hemma, enstaka hinder på 130.

Har även en D-ponny som tävlat LB (1 m) och tränat 110 banor, enstaka hinder på 120 - 125

Alexis, sto, 10 år sv halvblod. blir 120 130 tävlingar nu framöver, tränar väl på samma höjder och ltie till ungefär. om allt går smo de ska, så sak vi väl kunna hoppa 135 senare i år.

Har ett halvblod E: Dammen UE:HUbertus 5 år och hoppat 115på träning tävlar 90 ska deb 100snart (har varit väldigt omogen så därför har ja tagigt det lugnt)

Min 6-åriga dotter brinner för hästar och ridning. Länkar en bild som är tagen Maj 2005. Då hon bara var fem år!!

showimage.php

Min foderponny är ett 9 årigt sto korsning fjording/NF.
Har tsm med henne tävlat än så länge LB (1 m). Tränar på runt 1-1.20 m.:bump:
Har hoppat 1.30 med henne (och hon har löshoppat 1.40)
Hon är 142,5 cm i mkh :)

Min häst heter Daytona och är ett 6 årigt svenksthalvblods sto och 173 hög. Jag tävlar 100-110 med henne(unghästklasser). hoppar 120 på träningar och har löshoppat 160. :love: :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
953
Senast: ufot
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 067
Senast: inverterad
·
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 937
Senast: Hallonsoda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur