Hur hatar man inte den som slutat älska?

Att bli arg och besviken är naturligt men att hata tycker jag blir för mycket. Känslor kan förändras och det är inte alltid så lätt att veta hur man kommer känna i framtiden.

Känn på orden i relation till personen och vad som har hänt.. Jag är arg på dig alternativt jag hatar dig. Blir inte att hata någon för att den hade fel om sina egna känslor väldigt hårt?

Klyschigt men.. tiden läker alla sår. Den tar även hand om ilskan. Mitt bästa tips är att försöka göra roliga saker under tiden som får tankarna på annat och sedan låta tiden göra sitt.

MVH
Föredetta extremt ilsken under lång tid

Man väljer själv att bli ihop med någon som är nyseparerad. Själv skyr jag människor som pratar skit om sina ex.

Man väljer själv att bli ihop med någon som är nyseparerad. Själv skyr jag människor som pratar skit om sina ex.
Jag vet inte om jag var otydlig i mitt första inlägg, men jag var alltså inte sugen på att ge mig in i en relation med honom, just på grund av att han var nyseparerad och jag ville inte bli ett rebounce, men han övertalade mig genom att gång på gång bedyra att han var klar med exet, inte behövde en rebounce och att han var redo för ett nytt förhållande. För att sedan ta tillbaka allt detta och det är det jag är arg på. Att han slutar vilja ha förhållande med mig kan jag leva med, men inte att ha blivit lurad, det är det som gör mig arg.

Tycker ibland att det är som en tävling på buke om vem som visar sig kallast och bryr sig minst efter ett uppbrott, och jag vet att en del människor fungerar så, min bästa vän till exempel, men vi är många som inte fungerar så, utan faktiskt behöver älta och diskutera. Då blir det tråkigt med "väx upp och gå vidare"-kommentarer och andra där man uttrycker sig förminskande om mig, eller andra ts, bara för att vi bryr oss och som att det skulle vara fel. Det är jättebra att det finns personer som bara rycker på axlarna åt ett uppbrott och kan direkt gå vidare, jag uttrycker mig inte förminskande om dem, och jag skulle bli glad om samma respekt kunde gälla ömsesidigt.

För övrigt har jag varit på dejt idag! :banana:

Jag vet inte om jag var otydlig i mitt första inlägg, men jag var alltså inte sugen på att ge mig in i en relation med honom, just på grund av att han var nyseparerad och jag ville inte bli ett rebounce, men han övertalade mig genom att gång på gång bedyra att han var klar med exet, inte behövde en rebounce och att han var redo för ett nytt förhållande. För att sedan ta tillbaka allt detta och det är det jag är arg på. Att han slutar vilja ha förhållande med mig kan jag leva med, men inte att ha blivit lurad, det är det som gör mig arg.

Tycker ibland att det är som en tävling på buke om vem som visar sig kallast och bryr sig minst efter ett uppbrott, och jag vet att en del människor fungerar så, min bästa vän till exempel, men vi är många som inte fungerar så, utan faktiskt behöver älta och diskutera. Då blir det tråkigt med "väx upp och gå vidare"-kommentarer och andra där man uttrycker sig förminskande om mig, eller andra ts, bara för att vi bryr oss och som att det skulle vara fel. Det är jättebra att det finns personer som bara rycker på axlarna åt ett uppbrott och kan direkt gå vidare, jag uttrycker mig inte förminskande om dem, och jag skulle bli glad om samma respekt kunde gälla ömsesidigt.

För övrigt har jag varit på dejt idag! :banana:
Tror ganska många faktiskt reagerar som du oavsett vad de skriver här. Och man får känna så. Men det går över. Även om det inte känns som det just i stunden. Keep up the good work.

Tyvärr är det svårt att hejda sina känslor, speciellt när det kommer till så pass starka känslor som kärlek eller hat. Hjärnan förstår mycket väl att det kanske inte är lämpligt att ingå en relation med någon som nyligen separerat, men är man kär så är det svårt att följa den logiska rösten och gå emot en så stark drift som kommer med kärleken.

• Gilla
Reactions: rtf

Nu känner jag ju inte er alls så ta det jag skriver med en nypa salt. Jag tänker att han inte behöver ha lurat dig medvetet alls. Han kanske trodde han var redo för en ny relation och att allt kändes bra just då men att det ändrades. Och det suger ju verkligen och jag förstår att du är både ledsen och besviken. Det är helt okej att vara det. Försök att inte gräva ner dig i det utan bara acceptera känslorna och försök gå vidare. Plötsligt kommer du upptäcka att du inte tänkt på honom på länge och vips så är du över honom!

Behöver lite inputs: Hjälp mig att inte hata mitt ex, som har kommit på att han inte älskar mig, och inte är mogen för ett förhållande.

Till saken hör att när vi träffades var han nyseparerad. Då var vi bara vänner. Jag frågade honom i flera månader, innan vi blev ihop, om han var säker på att han var klar med och över sitt ex. Alltid med försäkran att det var han. Han ville bara ha mig, försäkrade han gång på gång. Jag var skeptisk, men han försäkrade sååå många gånger att han bara ville vara med mig. Vi blev ihop och tre månader senare kommer han på att han inte vill vara tillsammans med mig för han är inte mogen att ge sig in i en ny relation, och han är inte klar med sitt ex. Och jag sitter här med krossat hjärta.

Jag vill inte bli bitter.

Men jag är så jäkla arg. Och jag vill inte vara det. Jag känner mig så lurad. Och så arg. Och ledsen. Och känner mig sviken. Jag var sååå försiktig att ge mig in i detta, men han försäkrade många gånger att han var klar med exet och redo för mig. Ja, nu är det som det är, men snälla, hjälp mig att inte fastna i min ilska! Jag har själv varit den som har slutat älska i andra förhållanden, och vet att man inte menar något illa utan bara slutar älska.

Jag tror inte han lurade dig avsiktligt. Jag tror han ville ha dig, i ett förhållande och möjligen lurade han sig själv eller så var det faktiskt så han kände - då.

Var arg ett tag, över att saker inte blir som planerat. Men jag hade nog försökt undvika att vara arg på honom, som du själv säger - ibland tar kärleken, ambitionerna och/eller båda slut. Det leder ingenstans att vara arg på honom. Ledsen över att framtidsplanerna grusades, arg för att det inte blev ni - men för din egen skull hade jag försökt släppa hatet mot honom.

I något led är det ju ändå starkt av honom att vara ärlig hur han känner nu. Utgå från att det han sade då, faktiskt är och var sant.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka