Hur hatar man inte den som slutat älska?

rtf

Trådstartare
Behöver lite inputs: Hjälp mig att inte hata mitt ex, som har kommit på att han inte älskar mig, och inte är mogen för ett förhållande.

Till saken hör att när vi träffades var han nyseparerad. Då var vi bara vänner. Jag frågade honom i flera månader, innan vi blev ihop, om han var säker på att han var klar med och över sitt ex. Alltid med försäkran att det var han. Han ville bara ha mig, försäkrade han gång på gång. Jag var skeptisk, men han försäkrade sååå många gånger att han bara ville vara med mig. Vi blev ihop och tre månader senare kommer han på att han inte vill vara tillsammans med mig för han är inte mogen att ge sig in i en ny relation, och han är inte klar med sitt ex. Och jag sitter här med krossat hjärta.

Jag vill inte bli bitter.

Men jag är så jäkla arg. Och jag vill inte vara det. Jag känner mig så lurad. Och så arg. Och ledsen. Och känner mig sviken. Jag var sååå försiktig att ge mig in i detta, men han försäkrade många gånger att han var klar med exet och redo för mig. Ja, nu är det som det är, men snälla, hjälp mig att inte fastna i min ilska! Jag har själv varit den som har slutat älska i andra förhållanden, och vet att man inte menar något illa utan bara slutar älska.

Behöver lite inputs: Hjälp mig att inte hata mitt ex, som har kommit på att han inte älskar mig, och inte är mogen för ett förhållande.

Till saken hör att när vi träffades var han nyseparerad. Då var vi bara vänner. Jag frågade honom i flera månader, innan vi blev ihop, om han var säker på att han var klar med och över sitt ex. Alltid med försäkran att det var han. Han ville bara ha mig, försäkrade han gång på gång. Jag var skeptisk, men han försäkrade sååå många gånger att han bara ville vara med mig. Vi blev ihop och tre månader senare kommer han på att han inte vill vara tillsammans med mig för han är inte mogen att ge sig in i en ny relation, och han är inte klar med sitt ex. Och jag sitter här med krossat hjärta.

Men jag är så jäkla arg. Och jag vill inte vara det. Jag känner mig så lurad. Och så arg. Och ledsen. Och känner mig sviken. Jag var sååå försiktig att ge mig in i detta, men han försäkrade många gånger att han var klar med exet och redo för mig. Ja, nu är det som det är, men snälla, hjälp mig att inte fastna i min ilska! Jag har själv varit den som har slutat älska i andra förhållanden, och vet att man inte menar något illa utan bara slutar älska.
Klart du har rätt att vara ledsen och besviken, på att det inte blev som du hoppats. Men du säger ju själv att du varit i andra änden av situationen förut.
Han har ju sannolikt inte gjort det här mot dig medvetet. Troligen skulle jag säga att han fram tills nu varit så förälskad att det inte spelat någon roll, men där förälskelsen blir något djupare i relationer som håller så kanske den bara svalnade för honom i det här.

Tycker verkligen att du gör rätt i att försöka låta bli att hata honom över detta..

Men jag är så jäkla arg.
Jag känner mig så lurad.
Och så arg.
Och ledsen.
Och känner mig sviken.

Jag har själv varit den som har slutat älska i andra förhållanden, och vet att man inte menar något illa utan bara slutar älska.

Det är inte hans fel att känslorna från hans håll har svalnat, medan känslorna från ditt håll har vuxit och som du själv säger, man menar inget illa när känslorna svalnar och försvinner.

Ledsen och besviken är man när den man älskar inte känner samma sak och det tar sin tid att komma över, men om man känner sig arg och lurad, så är det känslor man bör försöka släppa asap, för det leder inte till något gott för en själv.

Jag blir faktiskt ledsen av en sådan kommentar, jag skriver här för att få förslag på hur jag kan tänka annorlunda, inte få ett kallt "väx upp", till svar. Hade det varit så enkelt hade jag inte skrivit här.

Ni andra, tack för era tankar!
Det var inte ett kallt väx upp; det var en varm knuff i rätt riktning. Lägg inte fokus på honom utan på dig själv, så blir det bättre nästa gång.

Är det en färsk separation? I så fall tycker jag man kan få känna både det ena och det andra. Enligt mig är det mänskligt. Däremot om känslorna börjar äta upp en inifrån och hindrar en från att komma vidare i livet då är det dags att börja fundera över det hela.

Sen visst att man inte kan rå för sina känslor och sånt men jag tycker han verkar vara en riktig lallare och han hade inte varit populär hos mig.

Man får vara arg när en relation tar slut.

Tillåt dig att vara förbannade och ledsen ett tag. Det blir lättare. Älta det med dina vänner och försök gå vidare. Känner du att det efter ett tag inte lättar skulle jag söka hjälp för att gå vidare.

Riktigt tråkigt sits du sitter i och hoppas du kan komma vidare snabbt

Kan man ens älska någon efter så kort tid?
Man känner ju knappt personen.

Jag tror också som någon mer skrev att det var en förälskelse som sen har lagt sig.

Umgås med folk du tycker om och görsaker du mår bra av.
Du kommer över det.

Tack hörni!
Det blev lite självterapeutiskt att skriva första inlägget känner jag. Ja, jag har faktiskt anledning att vara förbannad och känna mig lurad. Jag får vara arg ett tag och sedan gå vidare mot något förhoppningsvis bättre.
Tack alla som delgett sina tankar!

Tack hörni!
Det blev lite självterapeutiskt att skriva första inlägget känner jag. Ja, jag har faktiskt anledning att vara förbannad och känna mig lurad. Jag får vara arg ett tag och sedan gå vidare mot något förhoppningsvis bättre.
Tack alla som delgett sina tankar!
Alltså, jag tänker att något så kortvarigt inte bör ta så himla lång tid eller stor kraft att komma över. Om du blir bitter så lätt, fattar jag inte hur du lyckats undvika det hittills.

Jag tänker att svär och skäll, hata och gråt, så är det väl klart sen.

Såklart får du vara ledsen och förbannad. Dina känslor är dina känslor.

Den dagen jag insåg att ett förhållande kan ta slut när som helst var jobbig för mig. Att det inte alltid var jag som hade makten och kontrollen över hur mitt förhållande skulle vara eller hur länge det skulle vara. Ett förhållande kan ta slut efter 2 månader, efter 2 år eller efter 22 år. Det är så livet är. Förhållanden tar slut och förhållanden börjas på nytt. Ingenting är skrivet i sten. Det är en liten jobbig känsla att gå omkring och vara beredd eller tänka i de banorna, men mitt liv har samtidigt blivit såå mycket enklare när jag på något vis är förberedd och behåller min självständighet. Även om känslorna tar slut och man inte vill vara ihop med någon som inte vill vara ihop med en själv så suger det ju ändå att inte ha makten över sitt liv.

Så länge du inte beter dig dumt mot honom (om ni fortfarande har kontakt) så låt dig bli arg. Eftersom du upplevde det som lite självterapeutiskt att skriva, så skriv. Skriv, skriv och skriv (inte nödvändigtvis här, men någonstans). När du fått ur dig alla tankar och all ilska kanske det blir lättare att fokusera på annat och bara acceptera läget istället? :)

Det du ska vara glad över är att det bara var tre månader inte 3 år :) Tre månader är ju liksom ingenting i det stora hela.
Men hata på du, ett tag, sen när du är redo för det kan du släppa det. Att knuffa tilbaka hatkänslorna bara för att tror jag är att sjukta sig själv i foten. Då kommer du aldrig kunna bearbeta det och släppa det.

Och du, man blir inte bitter för att man känner lurad pga sånt här, lovar ;)

Jag blir faktiskt ledsen av en sådan kommentar, jag skriver här för att få förslag på hur jag kan tänka annorlunda, inte få ett kallt "väx upp", till svar. Hade det varit så enkelt hade jag inte skrivit här.

Ni andra, tack för era tankar!
Strunt i sånna kommentarer! Säger mer om dom som skriver dom :)

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka