Hur har ni ändrat er sedan ni var yngre?

Utan att prata över huvudet på @Philosophia så är det där prestation och jag uppfattar det mera som personlig utveckling och personlig tillfredsställelse i livet, vad vill man ha ut av livet egentligen? Kanske lite filososofiska frågeställningar men det borde ju hon kunna svara på utifrån nicket!

Jag vet inte om jag är mer kvalificerad att bedöma frågan än någon annan, men jag tolkade den precis som du gör - som förändringar i ens person, typ personlig utveckling.

Jag vet att jag vill jobba mer med att leva efter mina värderingar och inte efter vad samhället säger att jag ska bli lycklig av. Jag har redan gjort en del sådana förändringar, t ex bor jag inte i hus utan klämmer in mina barn i en lägenhet! Vilket är lite ve och fasa där jag bor. Men det känns toppen.

För 10 år sedan hade jag flyttat hemifrån och bott med mitt ex i ett år, övergav tryggheten hemma hos mamma och testade vingarna på ny okänd ort (för mig).
Jag hade väldigt dåligt självförtroende och självkänsla då. Hade inget fast jobb, visste inte vad jag ville med livet. Jag jobbade då som kyrkogårdsvaktmästare på säsong, jobbade 3 somrar innan jag började plugga igen, tröttnade på att va arbetslös vareviga vinter.
På den tiden hade jag heller inte så många vänner, varken e-vänner eller riktiga vänner, nu idag har jag massor av folk omkring mig. Så visst sjutton har det hänt massor på 10 år.
Jag hade ingen egen bil på den tiden, lånade pappas 940 från -94.

Nu idag är jag singel, bor själv i lägenhet, har häst sen snart 4 år tillbaka, köpt min första nya bil själv från bilhandlare, har fast jobb, bättre självförtroende och självkänsla. Jag vet vart jag står och skiter i vad andra tycker och inte tycker om mig, jag är den jag är och det kan ingen ändra på. :)

Den här bilden är ungefär för 10 år sedan, när jag var på mitt dåvarande jobb. Inte mycket som har ändrat utseendemässigt i alla fall, har kommit till några hål i öronen, en piercing, möjligen några rynkor, men samla gamla goa humor. :rofl::rofl::rofl:
DSC01047.webp

Det är något visst med skylthumor. Själv är jag mycket nöjd med min gamla "Använd ej klosetten när tåget gör uppehåll på station" på toaletten... :)

Jobbar kvar i samma bransch men har bytt arbetsplats och fått delvis nya arbetsuppgifter. Har blivit mer självsäker och lugn och har utvecklats yrkesmässigt Barnen är vuxna, jag har skaffat hundar (det var en gammal dröm) och lärt mig massor om hundhantering.
Fick en sjukdom som gjorde det svårt att rida så jag har gett upp ridningen vilket gjort mig ledsnare men jag har blivit mer trygg och lugn i mig själv och lite stolt över att jag faktiskt fixar en massa knepiga arbetsuppgifter.
Så vissa saker är bättre och annat är sämre.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 714
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 220
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve
  • Sabotage?