Inte när det gäller rekommenderat brev.Går det inte att legitimera dig med BankID på PostNord? Det brukar jag göra hos de flesta ombud när jag hämtar ut packet etc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte när det gäller rekommenderat brev.Går det inte att legitimera dig med BankID på PostNord? Det brukar jag göra hos de flesta ombud när jag hämtar ut packet etc.
Då måste man ju först hämta ut ett ID kort från Swedbank då BankID inte godtar något annat kort.Går det inte att legitimera dig med BankID på PostNord? Det brukar jag göra hos de flesta ombud när jag hämtar ut packet etc.
Inte när det gäller rekommenderat brev.
Va?Jodå, Posten godtar Leg genom BankID "OM" man ansökt hos BankID om sådant. Kruxet är bara at BankID endast godtar Swedbanks IDkort när man ansöker.
Va?
Det stämmer inte alls. Det är väl möjligen om du är swedbankkund det är så, men inte för övriga.
Jag visade mitt gamla som gått ut när jag hämtade ut det nya, tjejen på paketutlämningen sa inte ett ljud.Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När inget nytt körkort kom så letade jag upp mina sidor på transportstyrelsen och såg att det saknades inbetalning. Men nu har det gamla körkortet gått ut så jag vet inte hur jag ska göra för att få ut det nya som kommer rekommenderat. Jag har inga andra id-handlingar, min familj bort 40 mil bort och jag är inte sambo, gift eller har barn som kan intyga att jag är jag. Hjälp!?!
Samma här.Det stämmer inte alls! Jag har id via bank-id och är Swedbank kund. Jag använde mitt pass för att skaffa bank-id leg:et.
Hos polisen är det relationer som gäller i första hand. I TS fall är det alltså hennes familj som behöver ID-styrka. Arbetsgivare/skola/myndigheter gäller i andra hand, och bara om man inte har några familjeband man kan använda.Jag har råkat ut för liknande och fick först gå och göra nytt pass hos polisen för att sedan kunna hämta ut körkortet med det nya passet (mitt gamla pass hade gått ut och jag hade tappat bort körkortet). Hos polisen räcker det med att någon med giltigt id intygar att du är du, exempelvis arbetsgivare. Det fungerar tyvärr inte när man ska hämta ut körkortet.
Jag hade sönder mitt körkort (det gick av) samtidigt som mitt pass låg på kinesiska ambassaden för visum och inte heller kunde hämtas ut utan leg.. en kollega skrev sig hos mig och det funkade (hon var mitt i en flytt och jag skulle ändå ta emot hennes post någon månad). Hade inte heller släkt boende i Sverige just då. Annars hade chefen kunnat ställa upp. Efter det skaffade jag ett till id-kortMitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När inget nytt körkort kom så letade jag upp mina sidor på transportstyrelsen och såg att det saknades inbetalning. Men nu har det gamla körkortet gått ut så jag vet inte hur jag ska göra för att få ut det nya som kommer rekommenderat. Jag har inga andra id-handlingar, min familj bort 40 mil bort och jag är inte sambo, gift eller har barn som kan intyga att jag är jag. Hjälp!?!
Jag hade sönder mitt körkort (det gick av) samtidigt som mitt pass låg på kinesiska ambassaden för visum och inte heller kunde hämtas ut utan leg.. en kollega skrev sig hos mig och det funkade (hon var mitt i en flytt och jag skulle ändå ta emot hennes post någon månad). Hade inte heller släkt boende i Sverige just då. Annars hade chefen kunnat ställa upp. Efter det skaffade jag ett till id-kort
Gjorde också det, just för att inte sitta på pottkanten om plånbok med körkort skulle tappas/stjälas/glömmas eller något annat hända med det.Ja, jag skaffade också ett nationellt ID-kort när de hade nedsatt pris på dem i samband med bokningskaoset hos polisen, trots att jag har både körkort och pass. Det kändes som en bra idé att ha en back-up.
Ett tips till jag anammade efter passkaoset är att det nationella id-kortet och passet med fördel kan ha ca 2,5 års giltighetstid emellan sigJa, jag skaffade också ett nationellt ID-kort när de hade nedsatt pris på dem i samband med bokningskaoset hos polisen, trots att jag har både körkort och pass. Det kändes som en bra idé att ha en back-up.
Ja, jag skaffade också ett nationellt ID-kort när de hade nedsatt pris på dem i samband med bokningskaoset hos polisen, trots att jag har både körkort och pass. Det kändes som en bra idé att ha en back-up.
Jag har fattat som att Freja-ID plus ska vara likvärdigt med IDkort. Men jag kanske har fel där?Enligt PostNord funkar bara ID via BankID och Freja vid uthämtning av paket. Rek är väl inte paket.
Jag har fattat som att Freja-ID plus ska vara likvärdigt med IDkort. Men jag kanske har fel där?