Föräldragrupp och förlossning

Nu har ni ju redan pratat och kommit fram till en lösning som är bra för er, och det är ju det viktigaste!

Till skillnad från de flesta andra i tråden skulle jag själv dock inte ha några större problem med att pappan inte vore med under förlossningen. Men då har jag haft två snabba okomplicerade förlossningar och pappan har egentligen inte haft någon direkt uppgift. Rent krasst alltså - jag hade klarat mig lika bra utan honom. Inför tredje barnet har jag sagt att han kan köra mig till förlossningen och sedan åka tillbaka hem med barnen om det kör ihop sig med barnvakt eller så. I nödfall får det ju bli så, men han vill ju dels inte "dumpa" mig på förlossningen och dels vill han ju naturligtvis vara med när barnet är fött! Och faktiskt har han med båda barnen haft en viktig roll för dem direkt efter födseln då jag inte kunnat hålla dem hela tiden av olika orsaker. Ett alternativ hade varit att han väntat utanför tills barnet är fött (om han inte hade velat vara med alltså, men så var det ju inte för oss).

Fast det där vet man ju inte innan, särskilt inte med första. Jag själv låg ju där i 45 timmar och slutade med snitt. Hade han inte varit där hade han fått äta upp det efteråt kan jag lova.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 194
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 903
Senast: lundsbo
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 125
Senast: cirkus
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 197
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp