Hur hämtar man ut körkort utan id?

Jag hämtade ut mitt nya körkort idag. Pga tråden var jag tvungen att testa att visa mitt utgångna körkort och det var inga som helst problem :)

Men tipsar om att du kan beställa fullmakt för undantag för att visa giltigt ID från Transportstyrelsen. Där kan du ange annan person (kommer inte ihåg om det bara är släkt, sambo/partner mm, eller om även arbetsgivare fanns med) som kan få hämta ut ditt körkort. Den personen behöver inte finnas på samma ort som du, om du har släkten på avstånd, men du behöver ju ändå få ditt kort av dem på något sätt.
 
Just så, men men, där och då fungerade det. Och vad ska någon gåra åt det, och i vems intresse. Det var mest ett minne om vad man varit med om som jag mindes attbropå den pågående diskutonen, ingen uppmaning att tänja på regler och lagar.
Oj, nej, menade absolut inte att man skulle tolka ditt inlägg som en uppmaning att fuska. Ber om ursäkt för missförståndet. Ville bara förtydliga vad som är regelverket :)
 

Liknande trådar

Äldre Fick i veckan hem en blankett om att det SNART är dags att förnya mitt körkort. Inget konstigt med det, tänkte passa på att göra det nu...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
11 065
Senast: Lumos_Nox
·
Gravid - 1år Kände bara att jag var tvungen att ventilera... Det har varit mycket känslor under graviditeten. Men efter att första chocken från UL...
2
Svar
20
· Visningar
2 318
Senast: Amha
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 978
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 072
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp