Hur hade ni reagerat?

Nussikan

Trådstartare
Om ni blev bjudna på bröllop men inte era barn? Hade ni tyckt att det var helt ok eller hade ni tagit illa upp?
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Om ni blev bjudna på bröllop men inte era barn? Hade ni tyckt att det var helt ok eller hade ni tagit illa upp?
Helt OK, tycker att det är väldigt vanligt att brudparen väljer att barn inte ska komma och det respekterar jag absolut. Däremot brukar de närmaste barnen få vara med (typ syskonbarn).
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag tycker det är helt okej. Om jag ser till min bekantsskapskrets så är det liksom 3-4 barn per par. Om man ska bjuda alla barn till bröllop och dessutom bjuda på mat så blir ju det jättedyrt. Sen är det ju inte så jättekul om det är en massa barn i kyrkan som stör en av de viktigaste stunder man har i livet!

Jag vet att min svåger och svägerska tog jätteilla upp för att de inte fick ta med sig sin son på ett bröllop och om inte de fick ta med sig sonen så tänkte inte de komma! Det slutade med en kompromiss, min svärmor vallade lilla sonen utanför kyrkan under vigselakten, sen lämnade hon över honom till middagen. Fast jag tycker det är konstigt att inte föräldrarna passade på att få njuta av middagen i lugn och ro när svärmor passade barnet!
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Inga barn har varit bjudna på de bröllop jag har varit på och mig veteligen så är det bara en person som tagit illa upp och valt att inte komma eftersom hennes barn inte var välkomna, alla andra har inte haft några problem med att skafa barnvakt.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag tycker inte barn har så mkt på bröllop att göra, det krävs ju massa extra för att få dem att trivas, extra lekrum med leksaker, extra barnvakt som ser efter dem, speciell mat osv, sedan vill nog brudparet helt enkelt inte råka ut för incidenter såsom skrik & spring i kyrkan/vid ceremonin, gråt osv.Oräknerligt beteende helt enkelt, men det kan lika väl vara kostnadsfråga eller brist på resurser att ro i land en massa barn på bröllop.
Jag har en son men vill inte ha en massa barn på mitt kommande bröllop, & jag förstår andra som inte vill det heller, ja, jag skulle skaffa barnvakt & åka på barnfritt bröllop, det är inga problem alls!
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Min bror och hans tjej valde att ha ett barnfritt bröllop. Barn som ammades var välkomna men annars var yngsta gästen 11 år.

Först kändes det konstigt men när jag pratat med honom så förstod jag dem. Plus att vi kunde njuta av bröllopet istället för att jaga våra barn överallt. :D

/Timsetim
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Det är ju väldigt vanligt med barnfria bröllop och det tycker jag är i sin ordning. Rätt skönt att gå på en tillställning utan sitt barn ibland också kan jag tycka :angel:.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Helt ok. Bröllop är ett "vuxetkalas" bara yngre syskon eller brudparets barn brukar närvara vid middagen, sen brukar även de åka hem.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Folk får göra hur de vill, men jag skulle inte gå på ett bröllopp om inte dottern var bjuden. Vill man ha dit mig, så får man räkna med att resten av min familj också kommer.

Jag förstår att man som brudpar inte vill ha gråt, skrik och spring i kyrkan, men det är föräldrarna till barnet som ska se till att det inte händer. Sitt nära utgången och gå ut med barnet om det behövs!
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag skulle inte reagera över huvud taget, personligen tycker jag att barn inte har på bröllop att göra, barn har en tendens att alltid kräva/stjäla uppmärksamhet :devil: o den uppmärksamheten unnar jag de inte på ett bröllop.. Det är ju parets dag :love:
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

För min del är det helt okej. Tror inte heller att barnen tycker det är så otroligt roligt med ett bröllop (det tyckte i alla fall inte jag när jag var liten).

Mvh

Tora
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Va skönt att så många känner så! Vi planerar nämligen bröllop och när jag nämnde för min far att vi inte skulle bjuda med våra gästers barn (av många olika anledningar) så tyckte han att det var förfärligt! Så då antog jag att det kanske var det... Jag hoppas verkligen att våra bekanta med barn väljer att komma på vårat bröllop även fast vi inte har möjlighet (eller lust) att bjuda med deras barn.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Det är väl upp till brudparet att avgöra hur de vill ha det.
Tänk bara på att en del kan ha väldigt svårt att få barnvakt, då är det troligt att dom tvingas stanna hemma istället.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Fullt förståeligt, men som någon skrev ovan: Tillåt att barn som helammas får komma! Jag var på bröllop för ett par år sen och då var även dessa uteslutna, vilket helt enkelt medförde att några inte kunde komma öht.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Om ni blev bjudna på bröllop men inte era barn? Hade ni tyckt att det var helt ok eller hade ni tagit illa upp?

Tycker det är helt ok, och hade inte tagit illa upp. :)
Vad jag har hört är det ganska vanligt att brudpar väljer att göra så.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

det beror lite på hur situationen ser ut, hur många barn det blir osv.
jag har alltid bjudit ALLA och min dotter har ALLTID varit med.
men är det många barn och i en ålder där det kan bli kinkigt efter en stund skulle nog jag åxå vilja ha ett barnfritt bröllop.
men som sagt alla är olika och har olika förutsättningar.
självklart ska brudparet bestämma helt själva hur de vill ha och sen är det upp till dem som blir bjudna att välja hur de vill göra.
men var beredd på att det blir de som tackar nej då.
lämna gärna med en förklaring eller nåt så kanske de inte tar illa upp för det finns säkert dem som kan göra det.
helammande bäbisar kan man inte lämna bort så länge även om det finns ersättning.
brösten kan läcka och göra ont, dessutom kan man få mjölkstockning om man är benägen till det.
så de barnen är lämpligt att ha med tycker jag, dessutom så sover de mest iaf.
lycka till och ett stort GRATTIS!
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Måste få tillägga att jag en gång blev bjuden på min kusins bröllop, men utan sambo. Den som var gift fick ta med sin respektive, men inte sambos. Jag och sambon har varit förlovade i 10 år men det dög inte om vi inte var gifta. Jag stannade hemma.:mad:
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 001
Senast: cherie
·
Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 051
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp