Hur hade ni reagerat?

Sv: Hur hade ni reagerat?

Helt okej, men som sagt det är ju smidigt om små spädgrisar som ammas får vara med. Annars får ju brudparet ha förståelse för att det är många som inte kan komma alls.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Tycker det är helt ok och fullt förståeligt, men har man en nyfödd eller inte kan fixa barnvakt kan man nog få räkna med att alla inte kan komma.

Har däremot en kompis som förra veckan sa att jag var välkommen till henne men absolut inte min son...där blev jag förbannad. Dels för att min son aldrig ens varit hos henne utan hon har varit här minst 2 gånger i veckan och ätit mm, där tyckte jag inte att det kändes okej.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Det var många som inte gick. Jag tror nog att brudparet insett sitt misstag nu, men dom hade ingen förståelse alls då.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag tycker som flera andra att det är den som bjuder på kalaset som bestämmer, så det är helt ok. Men, man måste ha med i beräkningarna då man bjuder att flera inte kan komma och inte ta illa upp av det som brudpar heller
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Helt ok tycker jag. Men man får väl kanske se lite från fall till fall. Jag ser ju kanske heldre att en kompis som har en liten på 4-8 veckor kommer än att hon blir hemma pga. att bebisen inte får komma.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Delvis *KL*
Men det kan ju vara svårt att få barnvakt även till barn som är några år gamla. Ibland är ju alla tänkbara barnvakter också bjudna på bröllopet.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Helt okej tycker jag. Kanske kan man ge dispens till barn som ammas, eftersom det kan bli svårt för mamman att gå annars.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag tycker det är helt okey. Hade jag haft en liten bebis som helammas skulle jag bara gå på själva vigseln, fråga paret om det är okey att bebisen följer med. Skulle det inte vara okey skulle jag fråga om mormor/farmor kan vara barnvakt medans jag är på vigseln.

Jag var på Globen Horse Show när min son var ca 5½ vecka och det fungerade faktiskt, jag ammade innan jag åkte kl 18 och sen hade jag med mig både min mjölk och ersättning. Visst var han ledsen och saknade mig massor, men det gick och han åt som vanligt och somnade sen kanske 1 timme senare än vanligt nerbäddad i min tröja. Då var jag borta i 6½ timme och det tror jag inte att själva vigseln tar när man gifter sig!
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag hade inte tagit illa upp, nej. Har faktiskt själv gjort så på mitt eget bröllop. Yngste gästen då var min bror, som var 16 år.

Det VAR dock folk som tog illa upp, och därför valde att inte komma. Det är ju givetvis upp till var och en att tacka ja eller nej till en inbjudan - jag var i alla händelser mycket nöjd med mitt "barnfria" bröllop, som blev precis som jag ville ha det...
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Om ni blev bjudna på bröllop men inte era barn? Hade ni tyckt att det var helt ok eller hade ni tagit illa upp?

Helt ok.
Men när jag bjuder in till barnfria tillställningar av vilken sort det månde vara, så kan jag inte räkna med att folk tackar ja. Det kan jag ju inte göra annars heller, men att det är barnfritt kan innebära problem att tacka ja, särskilt om det är en bit att åka.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Mina barn har varit med på bröllop dels som brudnäbbar dels som besökare. Jag ser det dock inte som en självklarhet att de ska få komma med. Det ska stå i inbjudan om de får komma med. På det ena bröllopet hadde vi anklitat barnvakt och gjort i ordning ett rum så vi skulle få umgås med de andra gästerna. det fungerade dock inte så bra, vi fick passa barnen en he del (inte barnvaktens fel dock). Jag skulle varken bli sur eller tycka det ar något konstigt om barnen inte fick förlja med. nära annhörioga barn förstår jag om man bjuder men inte vänners barn, framför allt inte om de är små, de har ingen större glädje av bröllopet ändå. För min egen del föredrar jag nog att gå utan barn. Barnvakt är ju inte omöjligt att ordna, framförallt inte till bröllop då vet man ju som regel i god tid innan både tid och datum. Värre är det om man ska hem till en vän. en av mina vänninnor klagade på att min son alltid var med när vi umgicks, jag var ensamstående då så jag sa bara att om ha inte får vara med så kan jag inte komma. Jag skaffar inte barnvakt för att fika med en kompis.
Jag kan dock tilläga att jag skulle bli förvånasd om barnen inte blev medbjudna till barndop. Barnen ska givetvis vara friska.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Va skönt att så många känner så! Vi planerar nämligen bröllop och när jag nämnde för min far att vi inte skulle bjuda med våra gästers barn (av många olika anledningar) så tyckte han att det var förfärligt!
Så reagerade min mor också. Hon tyckte jag var hemskt egoistisk, inte kunde jag utesluta mina egna syskons barn!!

Men det gjorde jag och jag hörde inga som helst protester från de som berördes.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag skulle inte ta illa upp. Bröllopet är brudparets dag och jag skulle respektera deras önskemål.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Måste få tillägga att jag en gång blev bjuden på min kusins bröllop, men utan sambo. Den som var gift fick ta med sin respektive, men inte sambos. Jag och sambon har varit förlovade i 10 år men det dög inte om vi inte var gifta. Jag stannade hemma.:mad:

Hade jag oxå gjort.Stannat hemma alltså.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Barnvakt är ju inte omöjligt att ordna, framförallt inte till bröllop då vet man ju som regel i god tid innan både tid och datum.

Det kan vara omöjligt oavsett hur långt i förväg man vet om det. I mitt fall t.ex. så lämnar vi inte bort dottern till höger och vänster. Det finns bara två som jag skulle vilja lämna henne till en längre tid än ngn timme: min granne och min svärmor. Bägge två har egna liv och är mkt i farten, de passar gärna vår dotter, men de avstår inte sina egna planer för den saken. Skulle vi mot all förmodan vilja gå på ett bröllop utan dottern, så skulle risken att vi vore utan barnvakt väldigt överhängande.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Några kanske kommer att tycka att det är förfärligt. När en av mina bästa vänner gifte sig så rev hennes syster upp himmel och jord för att barnen inte var bjudna. Det räckte liksom inte med ett "Nej, om barnen inte kan komma så stannar jag hemma", utan det gormades och det skulle gaddas ihop sig med andra osv.

Men det är ert bröllop, ni bestämmer. Jag kan dock förstå om föräldrar med en riktigt liten bebis kan ställa sig frågande inför att ha bjudits på ett bröllop på en plats som kräver övernattning när deras bebis inte är bjuden. Det blir ju en inbjudan som inte riktigt blir möjlig att genomföra.

Personligen hade jag inte tyckt att det hade varit konstigt (om jag nu hade haft barn) att folk vill ha ett barnfritt bröllop.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag lämmnar definitivt inte bort mina barn till höger och vänster om du tror det. Bara för att man kan ordna barnvakt behöver det inte betyda att man lämnar barnen vind för våg till vem som helst. Jag har vänner mer än en som definitivt skulle ställa upp som barnvakt för en kväll och som barnen känner väl eftersom vi umgås mycket och barnen leker med varandra.jag passar i min tur deras barn om de behöver. jag betraktar dessa vänner som ytterst pålitliga. Jag ser det även som en trygghet att det finns mer än min mamma eller någon enstaka person som kan passa barnen om något skulle hända, det betyder inte att jag lämnar barnen i tid och otid.
Bröllop ser jag som ett lämpligt tillfälle att ordna barnvakt men inte för att fika med en kompis.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag är van vid att det är så och hade inte tagit illa upp. Jag kan förstå att man vill att gästerna ska koncentrera sig på festen och inget annat, inte så kul om halva festen försvinner vid 8-snåret för att lägga barn. Normalt är dock att spädbarn får komma och kanske även närstående tonåringar (tex brorsbarn). Jag tycker själv att det är roligt att gå på vuxenfest och kunna njuta utan att jaga/mata/lägga barn.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag hade tyckt det varit skönt med barnfritt, iaf om det är små barn. Jag håller nog med om att det är OK med helammande barn och barn över 10 år.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 001
Senast: cherie
·
Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 051
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp