inaa
Trådstartare
Ja, det är så jag gör även om jag erkänner att det nog är främst en och annan morot som lockar honom när jag kommer.. Men ibland stannar han och vill bara hänga, och bli kliad och då passar jag på att stanna. Den andra hästens ägare verkar vilja ha lite semester för hon har bara tagit upp sin till stallet en gång. Då hängde vi på och det var värdefulla timmar. Nej, han får nog gå där och njuta av livet för det gör han verkligen. Värmen och det torra gräset verkar passa honom perfekt, som den spanjor han är!Han får vara häst nu, och det kan vara väldigt läkande även om det innebär att med vissa individer så får man börja om "tämjningen" efteråt.
Vill man ha en ständigt tillgänglig ridmaskin så ska man köpa en häst som är inte bara färdigutbildad i allt vad människoumgänge innebär, men som också gillar det. Det finns en hel del såna hästar, men när man inte har en sån så blir det mest harmoniskt för både häst och människa att man accepterar läget.
Men du kan ju spendera tid i hagen och lära känna honom mer den vägen . Det brukar bli mer genuint så, när dom har allt dom behöver och full autonomi att inte behöva söka kontakt (inte beroende av människan för mat, hagtid osv). Då betyder dom där kontaktsökande stunderna så mycket mer - då kommer han bara för dig, för att umgås med just dig, som du är.
Och visst ska den andra hästen ibland tas in för skötsel och omvårdnad? Passa på att gå tillsammans, eller låna en kunnig hästbekant så ni kan leda en var.