Ska försöka mig på att skriva här, även om jag har varit lite dålig på att sätta upp mål, mer än lite flummigt i huvudet
.
Har ju en femåring som har och är lite sen i knopp o kropp så vi har först o främst fokuserat på att han ska bli stark, och få en bättre bjudning. Mkt ridning i skog o mark samt att jag körde in honom i våras. Han har inte varit så förtjust i ridbana/ridhus så ridit sparsamt där. Körningen har verkligen gjort stor inverkan på hans bjudning och hans gångarter, blivit så mkt starkare och får en väldigt fin takt i traven.
Några dressyrträningar har vi klarat av, i våras/somras var det jättesvårt för honom - blev trock och hade svårt med det mesta.
Vi hade hem en dressyrtränare till gården i höstas och då var det en otrolig skillnad, det var jätteroligt o tränaren öste lovord över hans fina takt och bakben. Man blir ju faktiskt jätteglad
Sedan har vi varit på 4 hoppträningar och gjort fina framsteg med flytet framförallt, vi är verkligen på bebisnivå men han har haft så svårt att hålla galoppen på bana, så det har varit mkt byten (byter så fort han inte orkar/tappar balansen) bocksprång och bakutsparkar, men det går åt rätt håll iaf. 2 P&J har vi hunnit med 50 o 60 cm, tittigt men hoppar iaf
Är otroligt stolt över honom och nu är det vila ett tag.
Har f.ö sålt hans kompis
då tiden inte räckte till.