Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Skall jag var helt ärlig så är det att slippa rida på några år.:angel: Denna köpte jag för att inte behöva stressa och tänka på ridning, just nu. Är rädd för att jag håller på att tröttna.

Jag har ofta haft en ridhäst och så en till som sällskap. Hellre än att då köpa någon gammal häst som fått gå som sällskap har jag hållt mig med unghästar som jag sedan sålt när de växt till sig.

Nu har jag tröttnat på stall och ridning och behåller därför Bionix som min sista häst. För helt kan jag nog inte vara utan. För min del handlar det nog mest nu bara om att ha en trevlig allroundhäst. Men man vet aldrig. Lite mer hoppning och dressyr än jag ägnat mig åt förut åtminstone. Fast kanske inte ens tävla. Därför är han en lagom häst för en tant som mig, inget ämne som förslösas.

Hälsning Maja
Men det är väl bra!? Var och en efter sin ambition och fason.

Wow.

Din ser ju ut som en blivande häst iallfall. Jag fattar inte vad det är för fel med mina även om Lanzelot ser vettigare ut än syster sin. Han har grovnat på och ser inte så skojjig ut just nu. Raggig och daner.

haha ok ja dom har ju sina perioder, men så illa tror jag inte det är, man blir ju lite hemmablind och tycker alla andras unghästar ser mer färdiga ut än sina egna. Vårat sto har växt sakta och väldigt jämnt så det kan vara därför hon ser bra ut nu.

Jag har en arab -07:a.. Hon var 145cm hög som 1½ för två månader sen :D

Min har inte heller någon vinterpäls alls att tala om. hoppasdes verkligen hon skulle sätta mer än förra året, men icke. Hon fick gå utan hela hösten men så fort det gick ner mot nollan hade jag en skakande häst i hagen så nu går hon med täcke hela tiden. Det räcker med att stackarn är extremt öm om tassarna inte ska hon behöva frysa oxå.
Min plutt Har jag tömkört 5ggr nu och skritta, svänga och stanna fungerar bra så nu får hon vila från det någon månad så tänkte jag börja om från början med det igen.

*kl*

Har ett sto -07:a. Fick henne i somras men har hennes mamma sen i januari. Har blivit väldigt lik sin mamma.
Hon har ett humör utan dess like och har lärt sej att man kan ju sparka och stegra om man inte får som man vill...

Innan jag blev tjock och otymplig så longerades hon i alla tre gångarterna och hade börjat tömköra henne i skritt och trav. Nu står hon dock bara i lösdrift pga att jag är gravid och sambon inte har kunskap att göra nåt med henne. Till våren nu så ska jag sätta igång med henne igen och sen köra in henne. Hon älskar att jobba och vill gärna göra något.

Jag har ett arabiskt fullblod född 07 (hingst).
Vi har inte kommit så långt ännu då jag har en 3-åring som jag håller på o rider in..

Men en bild på min prins

pc250384re5.jpg

Jag har ett arabiskt fullblod född 07 (hingst).
Vi har inte kommit så långt ännu då jag har en 3-åring som jag håller på o rider in..

Men en bild på min prins

pc250384re5.jpg

Lille plutt, hoppas att det är trevliga lekkamrater som har knaprat på hans man.

Min lilla kille hade jätteroligt idag. Har stängt av en del av hagen i närheten av deras foderbord och slängt in spillet runt foderbordet förra året (och inte orkat ta bort det i somras). Nu tyckte jag att det hade legat till sig länge nog för att inga dumma hästar skulle få för sig att äta av det istället för av det fräscha ensilaget (ja, jag skäms över min lathet). Detta då mina hästar är i desperat behov av en yta som inte är upptrampad och knagglig. Så kul Bionix tyckte det var.

Han grävde och grävde i högen, stod och bockhoppade på plats i den. Stegrade sig, slängde sig, drog en repa på den släta ytan, som inte var stor. Hans äldre hagkompis försökte då och då få ordning på honom då han ju härjade inte så långt från deras foderbord, där han ville ha matro. Fast åldringen lyckades inte få bukt på Bionix.

Hälsning Maja

Hehe ja, men håller mig ff innom kallbloden så ;)

Har alltid velat ha en nordis så det var ett ganska självklart val när jag väl hade möjlighet att skaffa egen häst.

Våra leker ju så hela tiden så det är nog ingen risk att han fryser. Däremot tycker jag väldigt synd om honom nu när det är hårt i backen för han är verkligen öm i hovarna. Han kommer säkert att bli en sån liten mes som måste gå skodd jämt. Men söt är han ändå :)

är det Ts my doll?
riktigt stor låter det som, iofs så vet jag inte hur stor syria är nu, men hennes föräldrar är ju inte så stora
hur stort finns det bakom din?

TINTIN
vad är det för stam på din?

HABINA
vist är det hemskt...
två år snart...känn ingen press, jag har inte tömkört ordentligt ännu...aja, långt innan det är dags att rida iaf..

Ja det är Dockan. Hon får gärna bli stor, jag är ju rätt lång :angel:
Okej. Har inte koll på några siffror i huvudet, men jag tror Ege är runt 154. Bonnie vet jag inte, men Diesel var det väl ponnymått på om jag inte minns fel..?

Jo han gick me en annan hingst som gillade knapra på hans man

Inte tömkört ordenligt. Det enda min häst har haft på sig förutom grimma är en täckesgjord :rofl: Tror ni kan känna er lugna ;)

*KL*

Har tagit lite kort på våran slappis Lanzelot:

Orkar inte resa på sig:
DSC00342.jpg

Tittar på farliga saker med sin syster:
DSC00349.jpg

KL

Lite dagsfärska bilder på min tjockis ;)
25390469.jpg

25390392.jpg

25399572.jpg

Ni som har era på lösdrift hur gör ni nu vid nyår, ska dom gå ute som vanligt eller tar ni in dom?

*knapplån*

Här tar vi det lugnt då marken är stenhård. Förhoppningsvis kommer hovis ut inom en vecka, men man vet ju aldrig. Min ledvärk är värre än på länge, så jag är inte så lockad till att verka själv denna gången, men kommer han inte snart så blir jag väl illa tvungen.

På fredag hämtar jag och en tjej i stallet silage till våra hästar (Lotta, Lottas bästis; travaren på 17 år och en shettis). Håll nu en tumme och en tå för att det är BRA foder och att vi slipper byta en gång till innan betet.

Lotta har vuxit i sitt täcke nu som passar perfekt! :D
25397053.jpg

Hon är även en hejare på fula miner...
gottnyttr_24837177.jpg

Snyggohäst! :love:

Jag har inte Lotta på lösdrift i år, men däremot har jag både kvällsfodringen på nyårsafton och morgonfodringen med utsläpp morgonen efter...men jag har valt det själv, så jag har bara mig själv att skylla. :D Förhoppningsvis blir det inte så mycket raketer ute i byn där Lotta bor, men man vet ju aldrig. Dock lär det ju inte bli i närheten av så mycket som här i stan...
Dessutom verkar de rätt trygga inne i stallet, så jag är inte orolig.
Fast jag förstår om ni som har era på lösdrift vill plocka in dem över den natten...

Ni som har era på lösdrift hur gör ni nu vid nyår, ska dom gå ute som vanligt eller tar ni in dom?

Vi har dem kvar ute. Dock lär det bli en massa spring, för flockledaren är rädd för smällare då grannens ungar smällde raketer i hagen för två år sedan. :crazy:

Själv åker jag ut till Ariel idag, för att kolla om hon är okej efter sitt vansinneshopp. Så det är tömkörning som står på schemat. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17