Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Sedan är det nog det svåraste som finns att hålla sig kvar på topp inom distansen med fräscha hästar. Så all beundran till de som kan det.

Ja, mitt mål med distansandet är ju främst att ha kul och ta mig runt. :p Drömmen vore ju att genomföra en 16-milare, men aldrig att jag skulle göra det om jag riskerade att skada Ariel.

Mer realistiskt så tror jag vi kommer hålla oss till fem och åtta mil, samt på lagom hobbynivå i hoppning. Önskar att vi fick tävla fälttävlan också. :cry:

utte Tackar :) Din är jättefin också, haflinger? Gick också första gången ensamma idag, det gick också bra för oss.

Japp, en haflinger är det :). Jag tycker precis som Stopek att det är kul att det är så många olika raser i den här tråden!

Här kommer en bild på min snygga kille:
phpoxmutk.jpg

Amadeuz, -07, e Akribori, ue D-Day.

Vilken snygging!!!!
Helt i min smak :)

Givetvis. Kul med ett halvblod till. Min är inte en med full stam. Har grå papper e.Simsalabim u.Surprice.

Och roligt med att vi har så många olika hästraser här. Hur är det med araber egentligen? Några? Är tämligen ny här själv, då jag ägnar allt för mycket tid åt Buke på julledigheten.

Vad har du för planer med din nya häst? Bilder vore kul.

Kanske borde se om jag kan sätta in själv. Annars är här en länk till youtube. Har så vansinnigt dålig kamera=dåliga bilder och filmer.

http://www.youtube.com/watch?v=Zu1MDnqdF0Y

Hälsning Maja
Den såg väl trevlig ut! Fin i kroppen oxå. I den här åldern kan de ju se ut lite hur som helst...

Planen med Amadeuz är msv dressyr och lätt hoppning på sikt.
Inom mer överskådlig framtid inridning till hösten och treårstestet nästa vår!:laugh:

Vad har du för tanke med din Simsalabimare?

Givetvis. Kul med ett halvblod till. Min är inte en med full stam. Har grå papper e.Simsalabim u.Surprice.
. Hur är det med araber egentligen? Några?

Jag har en arab, Eladiya, som är 19 månader, 138 i manken. Hos oss bor också jämnåriga araben Bithynia, båda är efter Fynt.

Ja, mitt mål med distansandet är ju främst att ha kul och ta mig runt. :p Drömmen vore ju att genomföra en 16-milare, men aldrig att jag skulle göra det om jag riskerade att skada Ariel.

Mer realistiskt så tror jag vi kommer hålla oss till fem och åtta mil, samt på lagom hobbynivå i hoppning. Önskar att vi fick tävla fälttävlan också. :cry:

Du resonerar som varenda distansryttare jag känner, nästan. Några finns det väl som är tydligare på att det är tävla de vill. Trots det verkar skadefrekvensen besöka båda typer lika ihärdigt. Suck...

16 milare är för hästar som man ser som ett idrottsredskap och som man vågar ta risker med.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Den såg väl trevlig ut! Fin i kroppen oxå. I den här åldern kan de ju se ut lite hur som helst...

Planen med Amadeuz är msv dressyr och lätt hoppning på sikt.
Inom mer överskådlig framtid inridning till hösten och treårstestet nästa vår!:laugh:

Vad har du för tanke med din Simsalabimare?

Skall jag var helt ärlig så är det att slippa rida på några år.:angel: Denna köpte jag för att inte behöva stressa och tänka på ridning, just nu. Är rädd för att jag håller på att tröttna.

Jag har ofta haft en ridhäst och så en till som sällskap. Hellre än att då köpa någon gammal häst som fått gå som sällskap har jag hållt mig med unghästar som jag sedan sålt när de växt till sig.

Nu har jag tröttnat på stall och ridning och behåller därför Bionix som min sista häst. För helt kan jag nog inte vara utan. För min del handlar det nog mest nu bara om att ha en trevlig allroundhäst. Men man vet aldrig. Lite mer hoppning och dressyr än jag ägnat mig åt förut åtminstone. Fast kanske inte ens tävla. Därför är han en lagom häst för en tant som mig, inget ämne som förslösas.

Hälsning Maja

vist finns det araber här bland o7:orna på buke, 3 stycken som jag kan komma på skriver i denna tråden, först etima´s två små sötingar o sen min lilla donna Syria.
Står lugnt o stilla hemma nu då jag jobbar extra 24/7 i alsike på ett stall där ägarna är på vift till arfika,tanzania
så då tar jag hand om hus, hästar, katter, blommor o hund
och så fick jag ta med mig min ridhäst hit oxå så, vi drar igång jag o syria direkt när jag kommer hem den 9 januari...
hur fluffiga är era snart tvååringar nu då?
här är det just nu 10 minus grader o alla är fluffiga förutom halvbloden o holstienern...fölen o 07orna är fluffigast!

Om jag säger att det är en connemara då? Tror ni mig då?

Nu 1½ år cirkus 143cm i mkh (jag håller alla tummar jag har för att han ska hålla sig på rätt sidan mätstickan, i alla fall som 3-åring.

Jamen just det ja, nu kopplar det. Har för mig att jag sett dig i nån connemaratråd.

Vad är det för stam?

Du bor inte så långt ifrån mig förresten.;)

Wow.

Din ser ju ut som en blivande häst iallfall. Jag fattar inte vad det är för fel med mina även om Lanzelot ser vettigare ut än syster sin. Han har grovnat på och ser inte så skojjig ut just nu. Raggig och daner.

Här kommer en bild på min snygga kille:
phpoxmutk.jpg

Amadeuz, -07, e Akribori, ue D-Day.

Åååh, nästan som Lanzelots syster som dog. Också efter Akribori. Hon hade mer vitt på benen bara.

Vacker häst. Kanske hade vår gudomliga Alva sett ut så om hon fått leva.

"knapplån"

Här har det inte hänt så mycket med "lillkillen" på sista tiden. Har varit sjuk hela hösten (TBE) och har därför inte riktigt haft ork.
Men jag har provat att lägga på sadeln 2 gånger, och det gick riktigt bra. Ingen reaktion alls från grabben. Dessvärre passar min sadel alldeles ypperligt nu, så det blir väl till att köpa ny när det är dags...

Vi har tömkört ett par gånger också. Han är duktig och lyssnar ganska bra. Men det går helt klart lättast i paddocken där det inte finns så mycket gräs att äta...

Sen längtar jag lite efter att få börja löshoppa. Men det får vänta, då grabben lider av växtvärk jämt och ständigt och knappt orkar röra sig. Nu är dessutom marken hård och kall, och det är ännu jobbigare för honom att ta sig fram... Hovöm.

Som sagt, han växer så det knakar. Börjar nästan bli lite orolig... Sist han mättes var han 165 fram och 167 bak. Och jag märker att han växer nu med...
Men det är kul att få vara med från början:love:

Så en liten bildbomb på underverket. Har inte fotat på länge, men men...:

6.jpg

Nyfödd och skrynklig

HPIM1396.jpg

valpig och kantig på fölbesiktning 07

a1.jpg

Ett år och 155 cm häst.

attaug08.jpg

Sensommar 08, börjar se riktigt tjusig ut:love:

attack.jpg

Hela familjen i höstas... Herren i fråga är nr 3 från vänster.
Mamma Athena, Lillebror Azcaban, Attack him self och storebror Bissen.

Javisst ja, Syria hette hon. :)

Usch, säg inte tvååringar, Ariel som inte ens fyllt 18 månader än. :crazy: Sist jag såg henne (21/12) var hon inte fluffig, utan snarare åt isbjörns-/mammuthållet. :rofl:

Jag längtar ihjäl mig efter min lilla fröken, men imorgon får jag äntligen se henne igen! Det blir dock bara en snabbis, pussa lite på henne och blanda foder. :grin:

här är det just nu 10 minus grader o alla är fluffiga förutom halvbloden o holstienern...fölen o 07orna är fluffigast!

Min lille stackare har knappt nån päls alls att tala om men han är ju hbl/holst så det kanske inte är så ovanligt. Men han verkar inte frysa så han får allt vara utan täcke för i hagen mackuleras allt vad täcken heter.

Min växer oxå så det hörs! :crazy: Han är lika hög som din o verkar inte ha slutat växa än...
Enligt min "uträkning" ska han bli ca 175 o min vet gissar på runt 178... Kul... Jaja jag fick mycket häst för pengarna! :D

Har varit med från fölningen så det är extra kul att se vad det ska bli av honom. Han har grymt långa ben min grabb o megaknä! Han är såååå fin tycker jag!:love:

*KL*
Här har inte hänt mycket sen hingstpremieringen i november, killen har mest gått i hagen o fått en ny lekkamrat, jämnårig fullblodshingst o de har mycket roligt ihop! Blir några resor med dem till manegen i veckan för att få springa o leka av sej ordentligt nu när det är stenhårt o fruset ute. Anmält till löshoppningkurs för Uno Boman som startar nu i januari, det ska bli mycket roligt! Vi ska börja lägga på sadel lite smått o vänja in honom, tror inte det blir några problem, han har varit så cool med allt annat, tiden går så fort o det är ju egentligen inte långt kvar till det är dags för inridning! Han har jämnat ut o är inte lika överbyggd längre, ser så fin ut, har lagt lite mer på hullet istället nu vilket är skönt, han har sett lite ranglig ut till o från under året. Visst ska det bli superkul att komma igång med de "små" nu!

Åååh, nästan som Lanzelots syster som dog. Också efter Akribori. Hon hade mer vitt på benen bara.

Vacker häst. Kanske hade vår gudomliga Alva sett ut så om hon fått leva.

Nämen vad sorgligt... Dog hon vid födseln, eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17