Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

KL

Hej på er!
Hittade precis hit, jag har också en 07a. Någon som vill gissa ras innan jag avslöjar? (Bilden är från betet i somras)

ShowUserFile.aspx

Innan jag tittar längre ner och ser ditt avslöjande. Berber, trav, halvblod...

Hälsning Maja

*kl*

Idag har vi miljötränat med maskiner, bilar och hundar. Bilen var farligast men V skötte sig iaf :) Sen longerade jag henne för första gången. Det gick väldigt bra!

Lilla skruttan är inte så liten längre, hon har vuxit massor på 3 v

Men var är din fjording? ;)

Vilken bamsebjässe. Vilken sötnos.

Min Bionix är bara en tanig liten 148 cm halvblodsvalack ännu (mitt första halvblod, mest araber och arabkorsningar tidigare). Hade ju äntligen tänkt mig en häst av storlek efter alla år av att hoppas att mina unga araber skulle växa lite till. Men min plutt verkar inte växa så mycket, trots att både mor och far är en bra bit över 160.

Hälsning Maja

Om jag säger att det är en connemara då? Tror ni mig då?

Nu 1½ år cirkus 143cm i mkh (jag håller alla tummar jag har för att han ska hålla sig på rätt sidan mätstickan, i alla fall som 3-åring.

Nej, jag var helt övertygad om berber. :laugh:

Hälsning Maja

:D Han ser stoooor ut på det fotot. När det togs var han kanske runt 140cm skulle jag gissa.

Ska rota fram nån mer ponnyaktig bild på honom när jag hinner.

Riktigt snygg, du får väl hoppas att han behåller den slankare linjen. :D

Hälsning Maja

Går det inte att hitta ensilage med sämre värden då? Men det är nog säkert svårt nu... Vi får verkligen hoppas att nästa års skörd blir bättre. Vi har egentligen lite för bra ensilage och mkt för dåligt hö, fast det passar mina bra iof. :p

Fjordan rider jag ff men hon platsar inte riktigt här ;) 96a är väl inte riktigt 07a :p
Vilja är större än Belizzi redan nu så det kommer bli stl på henne men jag ville ju ha en större häst så.

Halvblod är lagom runt 150 tycker jag :p Han kanske sätter i o växer snart? Vissa växer ju extremt i perioder... Jag tror V är sånn.

Jo, det går säkert att hitta, nånstans, men så ska man ju få hem det och ha plats med det hemma, vilket vi inte har. Vi kom fram till att 3 eller möjligtvis 4 stora rundbalar kunde vi få plats med...och det räcker ju inte fram till våren, så vi behöver då ha en bonde som kan komma lite då och då med balar till oss...så då får det bli en av grannarna. En av dem har silage som är alldeles för blött. "Vår" bonde har bra silage, både värden och ts. Sen är det en bonde kvar som vi vet har silage till häst, så vi får se hur hans verkar.

Superfin :love:.

Jag slänger in en bild från gårdagens promenad med Waradero. För första gången gick vi ut själva utan gammelgubben Romeo (min 23-årige haflinger). Det gick jättebra. Egentligen är han van att ha träns under grimman men Romeos bett är för små så jag måste ut och shoppa.

promenad2.jpg

Jaha va tråkigt. Går det inte ha dem ute under presening då?

utte Tackar :) Din är jättefin också, haflinger? Gick också första gången ensamma idag, det gick också bra för oss.

Får jag vara med!?

Köpte för två veckor sen en liten 07-kille. Han är ett svenskt halvblod, efter Akribori, ue D-Day.

Idag har vi spolat benen för första gången...usch så läskigt...Tjejen har fått rasp (stackare) så vi var illa tvungna. Nu har hon blivit behandlad så vi får hoppas att raspen ger sig!

Idag har vi spolat benen för första gången...usch så läskigt...Tjejen har fått rasp (stackare) så vi var illa tvungna. Nu har hon blivit behandlad så vi får hoppas att raspen ger sig!

Usch vad trist, jobbigt med mugg o rasp! Hoppas det ger med sig snart!

Här kommer en bild på min snygga kille:
phpoxmutk.jpg

Amadeuz, -07, e Akribori, ue D-Day.

Fjordan rider jag ff men hon platsar inte riktigt här ;) 96a är väl inte riktigt 07a :p
Vilja är större än Belizzi redan nu så det kommer bli stl på henne men jag ville ju ha en större häst så.

Halvblod är lagom runt 150 tycker jag :p Han kanske sätter i o växer snart? Vissa växer ju extremt i perioder... Jag tror V är sånn.

Så fjordtokan har inte bara fjordingar. Du byter också ras liksom jag. Tidigare har jag mest haft araber och då är 150 cm lite lagom. Har en kille 156 cm nu, en riktig bjässe. Fast nu ville jag ha något lite större ändå, därav köpte jag mig ett halvblod och hoppades på en häst över 160 cm. Ja, han sätter nog fart snart och växer få jag hoppas.

Är sugen på att åka i väg och löshoppa med honom snart. För att se vad som händer. Han är otrolig när han galopperar och bockhoppar i hagen. Vänder på en femöring på ett helt annat sätt än mina araber. Hi hi....vad det skall bli kul att se honom utvecklas. Hade tänkt att jag skulle få hoppa mer.

Hälsning Maja

Får jag vara med!?

Köpte för två veckor sen en liten 07-kille. Han är ett svenskt halvblod, efter Akribori, ue D-Day.

Givetvis. Kul med ett halvblod till. Min är inte en med full stam. Har grå papper e.Simsalabim u.Surprice.

Och roligt med att vi har så många olika hästraser här. Hur är det med araber egentligen? Några? Är tämligen ny här själv, då jag ägnar allt för mycket tid åt Buke på julledigheten.

Vad har du för planer med din nya häst? Bilder vore kul.

Kanske borde se om jag kan sätta in själv. Annars är här en länk till youtube. Har så vansinnigt dålig kamera=dåliga bilder och filmer.

http://www.youtube.com/watch?v=Zu1MDnqdF0Y

Hälsning Maja

Hur är det med araber egentligen? Några? Är tämligen ny här själv, då jag ägnar allt för mycket tid åt Buke på julledigheten.

Jag har för mig att vi har åtminstone en arab, men för stunden har jag tappat bort hennes namn. :o Ägaren bor i Vänge, Uppsala i alla fall.

Jag är likadan som dig, Stopek. Alldeles för mycket på buke i juletid. Vanliga dagar tycker jag det händer alldeles för mycket här (hinner inte med!), men nu i jul upplever jag att ingenting händer. :p

Lite OT så är jag nyfiken på om det blir någon ny distansinformation på er hemsida...

Jag har för mig att vi har åtminstone en arab, men för stunden har jag tappat bort hennes namn. :o Ägaren bor i Vänge, Uppsala i alla fall.

Jag är likadan som dig, Stopek. Alldeles för mycket på buke i juletid. Vanliga dagar tycker jag det händer alldeles för mycket här (hinner inte med!), men nu i jul upplever jag att ingenting händer. :p

Lite OT så är jag nyfiken på om det blir någon ny distansinformation på er hemsida...

Hej Habina!

Vet inte alls. Blir nog inte medlem i klubben nästa år heller. Har helt lagt av med mitt distansintresse. Dragit tillbaka mina träningstips med på hemsidan, då ingen som aktivt höll på och tävlade ville uppdatera handboken. Då kändes den för gammal och inget jag kunde stå för längre.

Jag får väl också säga att jag inte känner mig alldeles positivit inställd till sporten heller. Fast det verkar ju som att hästar går sönder inom de flesta sportgrenar ändå, så kanske är det statistiskt inte så att distansen skördar fler skador. Det känns lite som att brukandet av hästar till tävling går över styr en del. Inom distans är det lättare än andra grenar att snabbt ta sig fram till resultat med. Det är lättare att få en häst att springa långt fort än att hoppa högt snabbt. Sedan är det nog det svåraste som finns att hålla sig kvar på topp inom distansen med fräscha hästar. Så all beundran till de som kan det.

Hälsning Maja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare