Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gott nytt år allihop!
Jag har ju också bara haft min kille några veckor så vi lär fortfarande känna varandra. Allmänt hanterad är han i alla fall sedan tidigare, inga problem att lyfta ben eller så. Han är också van att ha träns under grimman vid promenader. Promenerar gör vi med och utan sällskap och idag har vi provat något nytt, nämligen att ha Waradero som handhäst. Det gick så där kan jag väl säga. Det började väldigt bra med två hästar som lufsade på i synkad skritt. (Kan tillägga att vi befann oss på inhägnat område)
Sedan tog livsglädjen över denna soliga vinterdag och båda hästarna började småskutta i små glädjesprång hit och dit. På den suddiga bilden nedan har jag fullt upp med att hålla ordning på Romeo (tyglarna vid hakan ) samtidigt som Waradero skuttade över på fel sida. Det var betydligt mer action i verkligheten än vad det ser ut på bilden .
Maken fick rycka in och ta Waradero så det slutade bra, men det här med handhäst är nog inget jag ger mig på när jag är ensam med hästarna.
Planerna annars för 2009 är tömkörning, sommarbete och så inkörning på hösten.
Ja just det där med sommarbete. Själv har jag samma dilemma att hitta ett bra. Jag har ett bra bete men inte många jämnåriga. Det är ett stoort men plant bete. Egenligen skulle jag vilja hitta ett med både lite skog och som är lite kuperat och med mängder av jämnåriga. Östergötland behöver inte ligga så långt från där jag bor i sydnärke. Vi kanske kunde samla ihop några trevliga killar här i tråden. Fast helst vill jag givetvis ha han i närheten av mig själv. Men får du tag i något superbete, så tipsa gärna.
Hälsning Maja
Gott nytt år allihop!
Jag har ju också bara haft min kille några veckor så vi lär fortfarande känna varandra. Allmänt hanterad är han i alla fall sedan tidigare, inga problem att lyfta ben eller så. Han är också van att ha träns under grimman vid promenader. Promenerar gör vi med och utan sällskap och idag har vi provat något nytt, nämligen att ha Waradero som handhäst.
Ska spana runt!
Vårat bete är ju inte så tokigt. Omväxlande och en del skog o backar samt bara ett par hundra meter från stallet, men det var ju det där med jämnåriga...
Jag skulle kunna kolla med stallägaren hur hon ställer sig till att ta hit någon/några fler hästar under sommaren. Kanske vore ett alternativ?