Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Då återstår att se om min dam vill stå still i lådan, vi är i första klassen. annars så finns det nog nån som går att ragga lite på =)
btw, jag har en liten arabtös på två år, en sliten omega till bil o enkelaxlat släp...så du kanske kan få nått hum om vem jag är, har hästen Syria, kommer inte ihåg start nummret just nu

Hur ska ni lägga upp foderstaten under hösten? Jag är lite dålig på vad de behöver när man börjar jobba dem lite mer.

Jag börjar med att följa de råd/genomsnittsbehov som finns i SLUs tabeller och räknar ut hur jag bäst uppfyller Lottas behov med det hö/silage jag har i höst. Då ser jag om jag behöver komplettera nån mineral eller t ex protein. Tror att våra 2-åringar ska ligga 6,5-7 i "grundkvot", men som sagt, det kollar jag på när jag har analyssvaret på fodret. Har det inte i huvet än. :D

Kl

Hoppas på att bli med dubbel -07:a idag. Skall titta på en paint- och en arabhingst båda -07or. Bionix fick flytta hem igår - han har stått uppstallad, men jag stod inte ut längre, måste ha pållen hemma. Så nu måste jag ha en häst till OCH vad spännande det är. Hoppas det är en av hingstarna som är fräsch, frisk och trevlig.

Jag hör Bionix gnägga då och då och så han gosar när man kommer. Säger, "matte jag har letat och letat, men hittar dem inte". Bra att då och då tvinga pållen att inse att även folk är sällskap. :cool:

Hälsning Maja

Tack:)

Va roligt att du ska titta på ny häst:D Riktigt spännande. Vi får hålla tummarna för att någon av dom passar :)

Hur ska ni lägga upp foderstaten under hösten? Jag är lite dålig på vad de behöver när man börjar jobba dem lite mer.

Vi har inte köpt in hö än, så jag vet inte hur analysen ser ut. Men förmodligen får Ariel gå på enbart hö eftersom hon behöver arbeta bort kalaskulan. Kanske lite soja om höet inte har perfekt kvot.

Så mycket mer jobbar ju inte hästarna jämfört med i våras, om de inte är betesrunda kan man gott börja med samma siffror som under våren och hålla koll på hull och muskler. :laugh:

Fast Amazing kommer ju att arbeta betydligt mer nu i höst än i våras! Då gick hon mest o myste förutom viss tränsträning, longering och en hel del promenader! :)

Nu i höst är det ju inridning på g och vi tömkör eller promenerar eller longerar med och utan sadel minst 2 ggr i veckan :)

Jag har en arab :)

Kid Icarus är skimmel. Kastrerad i maj 09 pga att nya stallet ej tar emot hingstar (tyvärr).

E: RA Diibaaj
U: RA Kharachi

Bilder kommer snart :banana:

Och nu är han hemma hos mig på prov. Ja, och arabhingst var det inte som jag skrev, som tur är. För det är ett kladdande, med antibiotikasprutor och svullet skap.

Bionix är sååååå lycklig. Han fick bara vara ensam hemma i drygt ett dygn och följer lilla Icaros som en lydig hund. Bara för att försäkra sig att "är du verkligen här".

Tänkte ta kort och lägga in, men insåg att gubben tagit ena kameran på tjänsteresan och dottern den andra när hon flyttade i måndags.

Måste snart gå ut och ta in hästarna i stallet för lite morgonfodring. Sedan blir det rykta och kela för hela slanten, så att killarna kan börja känna sig hemma.

Hälsning Maja

Var det inte den hästen som var värd över 150.000 kr, eftersom den hade en grop i manken? :confused: :angel:

Var det inte den hästen som var värd över 150.000 kr, eftersom den hade en grop i manken? :confused: :angel:

Jomenvisst Camilla. Du vet ju vilka priser jag köper hästar för. ;) Det finns en fördjupning på ena sidan av halsen, ser ut som han har fått sig en smäll någongång. Tror inte det är någon fara. Men en liten besiktning får det bli om jag köper.

Är du också morgonpigg och ute och surfar på Buke. Har du någon -07a?

Nu när jag har experten här. Hemsidan har jag läst om hans stam, men det verkar vara mest utställlnings, har du hört talas om pappan förut? Icaros är ee.Hamra Aligance och ue.Matal. Det skall väl inte bli distanshäst, men däremot en trevlig allround.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

kl

igår hade vi på sadel på Albin för första gången. Han blinkade inte ens. Så vi gick en promenad och sen tog vi av sadel och pussade lite på honom och min dotter som är 7 frågade om det inte var dags att hänga på honom. Så hon hämtade hjälmen (måste tillägga att Albin inte arbetats med öht) och jag lyfta försiktigt upp henne. Så där hängde hon och matade honom med hästgodisar från ryggen. Så jag lyfte upp henne ordentligt och så skrittade vi 20 meter. Helt odramatiskt och jag ringde faktiskt uppfödaren för att dubbelkolla att han inte var sutten på. Och det var så, både sadelpremiär och uppsittningspremiär på samma dag. Så nu har plutten en veckas välförtjänt helvila igen.

Otroligt.
Ägaren hade ju en låång tråd bara för nån månad sen om hur mycket hästen var värt tack vara gropen i halsen, och att det egentligen inte spelade nån roll hur mycket den var värd, för hon skulle alllldriiiig sälja.

Ett citat är "Oavsett hur mycket någon erbjuder så är han ej till salu".

Läs gärna tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=986423.

Röntga hästen för cystor, om du nu promt ska köpa en sån.

Jag menar fortfarande att du ska ha en connemara, de passar dig bättre.

Och till sist, sluta gärna skriva mitt namn i dina inlägg.
jag är inte anonym, men jag har lärt mig att man inte avslöjar andras nick hur som helst.

Senast ändrad:

Otroligt.
Ägaren hade ju en låång tråd bara för nån månad sen om hur mycket hästen var värt tack vara gropen i halsen, och att det egentligen inte spelade nån roll hur mycket den var värd, för hon skulle alllldriiiig sälja.

Ett citat är "Oavsett hur mycket någon erbjuder så är han ej till salu".

Läs gärna tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=986423.

Röntga hästen för cystor, om du nu promt ska köpa en sån.

Jag menar fortfarande att du ska ha en connemara, de passar dig bättre.

Och till sist, sluta gärna skriva mitt namn i dina inlägg.
jag är inte anonym, men jag har lärt mig att man inte avslöjar andras nick hur som helst.

PM:ar dig.

Connemara ha. Ja, du har sagt det förut. Tips mottaget men följs inte. ;)

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Lite nya bilder på Miragon:

0003.jpg

www.millan.no-ip.info/miragon_sep09

Hon har haft några veckors vila men i går satte jag på sadel och träns igen och longerade lite.

Hej på er!
hoppar in i den här tråden med mitt shire sto, som är en 07a.
På lördag ska vi för första gången på premieringen i jälla.
Är lite smått nervös :)

Hej och välkommen!

Typiskt att jag inte var inne och läste i tråden innan Jälla, jag var oxå där och jag såg er!! Jättefin pålla :) Och väluppfostrad :)

Jag gick runt med den lille ettårsfjordhingsten :)

Hur gick det för dig/er?

Och inte visste jag att du skulle dit heller, typiskt!!

Hur gick det för er?

*kl*

En liten film på när Grålle och jag var i ridhuset i Fredags. 3e gången vi arbetar på töm :) Visst är de blå bootsen fina :angel:

FILM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Skötsel av utedass
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat