Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Jag tycker han var fin, men jag kan inte så mycket om fjordingar.
Han ser väldigt färdigväxt ut.
Här tar vi det lugnt, det enda vi har gjort nu är att lastträna. Det går kanon och jag kan lasta Nova själv. Hon går bara rakt på och jag stänger till. Inga problem än så länge.

Idag har vi sorg hos oss eftersom min kompis gamling ska tas bort:cry:. Nova och han har varit sommarkompisar ända sen Nova föddes. Sitter och väntar in tiden för jag har lovat att vara med. Det känns hemskt, men så är ju livets gång. Han har haft ett bra liv iallafall.
Har ingen lust att göra så mycket idag. Ska endast borsta och gosa med mina hästar.

Tack! Jo, han är väldigt rejäl, här breddat sig massor i sommar och känns väldigt välutvecklad för att vara en tvååring.. Jag tyckte också att han såg ganska bra ut, visserligen lågställd, men ändå. Men tydligen är det så en fjording inte ska se ut :(

Tyckte han hade bra gång o ville satsa seriöst på treårstestet nästa år, men nu känns det sådär.. Gångarter kan utvecklas men om de är kassa från början - kan de utvecklas så mycket att det är lönt att försöka.. :crazy:

Nu har jag äntligen kommit mig för att mäta Apollo lite ordentligare... 140 över manken och ca 142 över korset ligger han på nu. Skulle gissa på att han är ganska färdigvuxen på höjden snart, han breddar sig mest nu tycker jag.

I övrigt har det varit ett par korta tömkörningspass och inte så mycket mer. Vaccinationsdags på torsdag och sen får han nog vila hela helgen när vi har lite aktiviteter i klubben och jag ska passa på att socialträna treåringen lite samt hinna med att umgås med folk och hjälpa till med vad jag kan... :)

KL

Idag har Plutten varit riktigt duktig. Först longerade jag lite i paddocken, detta har han inte gjort så måga gånger men han håller sig fint på en volt och går i de gångarter man säger.

Sen hoppade jag upp och skrittade två varv på volten med min mor som ledde oss. Han rörde inte en min. Jag har ju bara "ridit" barbacka änsålänge, men jag får väl prova med sadel snart:)

Senast ändrad:

KL

Idag har Plutten varit riktigt duktig. Först longerade jag lite i paddocken, detta har han inte gjort så måga gånger men han håller sig fint på en volt och går i de gångarter man säger.

Sen hoppade jag upp och skrittade två varv på volten med min mor som ledde oss. Han rörde inte en min. Jag har ju bara "ridit" barbacka änsålänge, men jag får väl prova med sadel snart:)

:banana:

Hälsning Maja

Ska du häcka på Jälla får du gärna hjälpa mig med fotton, kommer nämligen att åka utan nån alls... kommer att vara där med häst både lördag och söndag direkt på morgonen!

men nu lite info från igår
Bäs kom tvåa i sin klass och fjälde högsta poäng på hela utställningen! Jag vann handler klassen så jag är väldigt nöjd, samt att det var första gången Syria slog upp i show, dock bara på defileringen men iaf. Allt detta trotts att hon var väldigt billig när ajg lastade henne på morgonen...

bilden är tagen utav Madde Sundin
29135473.jpg

Fin hon är! Hon ser stor ut:) Jag håller på att rida in en 3-årig arab och hon känns verkligen jätteliten. Eller så är det jag som är stor :p

Fin är hon allt:love:, blev jätte förvånad när jag såg fottona! så där såg hon inte ut i mina ögon, såg mkt tanigare o ojämn o ofärdig ut...men där ser man:grin:

Hon är 144 cm hög o jag är 180 lång...så jag tycker hon är liten;)

Ja, ibland så blir man lite hemmablind:) Då är hon lika hög som den lilla damen jag börjat "rida". Men din som bara är 2 borde ju växa en bit till:)

Självklart ställer jag upp och fotar! :laugh: Dock vill jag lägga in en brasklapp då kameran ibland tenderar att lägga av :devil: för att jag inte laddat batterierna (dvs de senaste fem minuterna) och att jag verkligen inte är någon fotograf.

Jag ser verkligen fram emot Jälla, skall bli intressant att se alla olika hästar. Vad skall du visa för häst förutom Syria?

Lugnt bätte nån bild än ingen bild ;)
På söndagen ska jag visa mammas Shettis för försäljning...så det blir jälla hela helgen o på efgtermiddagarna ska jag försöka klämma in min flytt

Tack! Jo, han är väldigt rejäl, här breddat sig massor i sommar och känns väldigt välutvecklad för att vara en tvååring.. Jag tyckte också att han såg ganska bra ut, visserligen lågställd, men ändå. Men tydligen är det så en fjording inte ska se ut :(

Tyckte han hade bra gång o ville satsa seriöst på treårstestet nästa år, men nu känns det sådär.. Gångarter kan utvecklas men om de är kassa från början - kan de utvecklas så mycket att det är lönt att försöka.. :crazy:

Mycket kan hända mellan 2 och 3 år så försök, är mitt råd ;) . Många av de hästar som passerat mina ögon har som tvååringar sett hemska ut och inte kunnat röra sig alls men som sen förvandlats till strålande individer.

*ska kanske uppdatera lite också*
Rocket är mycket lättlärd, helt klart. Var ett tag sen nu som han fick jobba i corallen men igår var det dags igen. Han var med hela tiden, lyssnade fint på signalerna och gick i alla gångarterna med fina avsaktningar och stop. Gick så bra direkt att vi snabbt gav oss ut på en promis i skogen istället. I förrgår fick han gå som handhäst igen och det gick jättebra. Då red vi på mycket svårt underlag (hygge) men han redde ut det fint. Letar sadel för fullt nu så jag ska kunna sitta in honom senare i höst. Det är kul nu :D

Senast ändrad:

Ska du häcka på Jälla får du gärna hjälpa mig med fotton, kommer nämligen att åka utan nån alls... kommer att vara där med häst både lördag och söndag direkt på morgonen!

men nu lite info från igår
Bäs kom tvåa i sin klass och fjälde högsta poäng på hela utställningen! Jag vann handler klassen så jag är väldigt nöjd, samt att det var första gången Syria slog upp i show, dock bara på defileringen men iaf. Allt detta trotts att hon var väldigt billig när ajg lastade henne på morgonen...

bilden är tagen utav Madde Sundin
29135473.jpg
Grattis Lotta! Hon ser så tjusig ut, och du är duktig!:banana:
Hur dags ska du visa Syria på lördag, jag vill gärna titta, men ska vara på ett kör-jippo på eftermiddagen.
Min 2-åring är bara 141 ( knappt) och har inte växt en ca i sommar!
/Barbro

Grattis! Vad kul att det gick bra för er, hon ser jätte fin ut!

Min darling fick åka hem från betet igår, skötte sig strålande på lasbilen =). Så nu är det slut på sötbrödsdagarna :devil:. Idag satt jag henne i lina och tränade på start och stopp, halt var svårt och att göra halt utan att vända upp mot mej var nästan omöjligt. Men något ska man väl ha att träna på! Avslutadem ed att sätta på en mycet lös inspnning, den irriterade henne men hon accepterade snällt. Har även mätt min idag, hon har oxå bara växt 1cm över sommaren, dock blev jag glad att hon inte växt mer! Hur mycket mer tror ni era växer? Skulle gissa på att min växter 5cm till men det är väl egentligen omöjligt att veta.

*kl*

dålig mobilild, men man ser typ iaf.
jag tänkte fråga om ngra av er bukare vet vad detta är för ngt?
Alice har fått det, en (den på bilden) på vänster sida och 1,5-2 sådana på högersidan. Bara på "överläppen". Syrran sa att hon tror sig ha sett det förr på flera hästar, men kunde inte komma på vad det var, så ja, nu frågar jag er om ni vet?

29153489.jpg

KL

Har era börjat tappa tänder??
Min lille har nu en glugg i mitten på överkäken. Ser riktigt roligt ut :)

kl 09.00 startar det på lördag morgon med araberna först ut! välkommen dit!

oxo tänder, bra du sa det, ska ut o kika på hennes kanske fattas nån?:laugh:

Hur mycket mer tror ni era växer? Skulle gissa på att min växter 5cm till men det är väl egentligen omöjligt att veta.

Jag tror att Ariel växer ett par cm till, så hon kommer ikapp bakdelen. Men jag hoppas att hon sedan är nöjd med sin storlek, för jag vill inte ha henne större (vilket jag sagt sedan hon var 118 cm hög :p).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka