Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

kl

Idag hade jag tänkt att tömköra en sväng. Det är synd bara att det öser ner här :(

Här är några bilder från hagen igår då det var strålande sol och 30 grader varmt.

Här är han med bästa kompisen Cardan.
29098846.jpg

29098867.jpg

Den här bilden tyckte jag blev lite häftig:)
29098858.jpg

Vi har en rakbana på vår mark och jag fick för mig häromdagen att jag skulle galoppera med Ture -07 lös där.

Han var mer offroad än där han skulle, tur att markägaren/sambon är snäll och att lägdorna är slagna. Hästen var överlycklig och följde efter mig på den andra hästen hjälpligt. Vi får styra runt där lite oftare, vad gör man inte för att glädja lillpluppen?

Ture på turné

1250865159.jpg

Visst är det typiskt, när man bestämmer sig att nu jäklar! då öppnar sig himlen!

Ser ut som om de har det mysigt ihop, gillade speciellt den sista bilden, härligt ljus och uttryck :)

OJ! Det var vågat! Undrar var min skulle ta vägen om jag gjorde så...

Ser docj ut som om han hade superroligt :D:D:D

Ja visst är det. Jag som skulle iväg och sitta på en unghäst också som jag ska rida in. Det får bli i morrn:)

Det blev iaf en tömkörningstur när det hade klarnat upp. Plutten traskade i täten över stock och sten och jag hoppade som en studsboll över leran ocg vattenpölarna i skogen. Vi var ute i ca 50 minuter och jag kan ju säga att jag var helt slut när vi var hemma igen. Men duktigt var han:love: Hade varit så kul att köra in honom men jag vet inte om jag vågar det själv.

KL

Hoppar in här om ni har plats för en till?
Jag (min dotters ponny är det tänkt) har en d-ponny född 2007 e veronas gerswin. Han har varit sällskapsponny i ett år och inte gjort ett smack innan vi köpte honom. Idag hade vi både tränspremiär och första promenaden. Albin skötte sig galant! Fina ponnyn:love:
Och nej jag är ingen jätte, står på en liten kulle :D
Och min livrädda make vågade hålla lite också.

20090821789.jpg

20090821787.jpg

20090821797.jpg

KL

Roligt tråd att höra hur alla ligger till, speciellt när jag precis har blivit ägare till en 07-a :) Han är hur trevlig och cool som helst. Bara hanterad innan jag köpte han så vi har hunnit tömköra en gång. Han var väldigt fundersam över vad jag gjorde "där bak" men efter 5 minuters vändande så förstod han, jaha, jag ska gå framåt! Planen är att köra in honom först och sen rida in. Tar det lite lungt i början nu bara då jag inte vill sätta bett på han förrän vargtänderna är borta.

092e16bd1a9a0cb42e642501c8dba97d_640_499.jpg

*kl*

Idag blev det premiär-bad för Tobbe-liten, extremt nödvändigt eftersom hela hästen såg ut som en vandrande lerpöl och det är utställning i morgon.. Det var INTE populärt och han visade prov på skolor över mark, ryggning i racerfart och från noll till hundra på noll sekunder - och allt däremellan :p Skam den som ger sig, lång om länge stod han stilla, och allra sist kunde han till och med tänka sig att slappna av :D
Nu återstår bara att se hur mycket han hinner skita ner sig i boxen i natt, eftersom vi ska ha fyra hästar med vore det väääldigt önskvärt att han höll sig ren :angel:

Tack så mkt,såg din film måste bara säga att det såg bra ut.Mysig häst:)

Efter 50 min har jag full förståelse för att du var trött :D:D:D Jag hade varit helt slut :rofl:

Kan du inte göra en del själv och sen lämna iväg för sista biten av inkörnignen?

Men, du glömde ju berätta vad det är för ngt! Stam vill man ju veta :rofl:

Snygging! :love:

Hoppsan! :o

Paganini Elph heter han e Figaro R-De Niro, ska bli kör och dressyrhäst!

hehe så där brukar jag göra med alla mina små också :D De är vana vid att följa med lösa, jag bor vid en väg så jag brukar rida över vägen, upp i skogen och sen kopplar jag loss dem där. Ena tvåårshingsten kan gå lös, han sköter sig klanderfritt oavsett vem jag rider medan andra tvåårshingsten är lite för påhittig...han får snällt gå kopplad ;)

*KL*

Har ni plats för en liten häst till?

Det här är....Eldman! :D

ihopslepp%20322.JPG

ihopslepp%20191.JPG

Kallblodstravare, hingst, skitsöt och riktigt snygg om jag får vara lite partisk :D. Runt 150 cm hög, växer dock nu igen och är högre bak...plutthästen. Går just nu själv på bete och är hemskt uttråkad (hans kompis är såld).

Hans specialité är att tappa grimmor. Seriöst, under mina 26 år med hästar har jag aldrig träffat på någon som kan tappa och sen gömma dessa så mycket som han. Jg gillar inte att ha hingstar på bete utan grimma, trots mkt bra staket, men jag har fan inte råd att köpa nya grimmor var och varannan dag :rofl:.

Han är välhanterad (tja, nåt annat vågar han inte när jag håller i snöret ;) ), haft det mesta på sig och tycker det är jätteroligt att arbeta! Mkt positiv till allt, ibland lite för positiv... Har inte haft träns på honom på några månader och köpte därför ett nytt träns, han har ju inte ponny längre direkt.. HA! Cob? Kanske passar en månad eller två...så det får bli nytt igen.
Inom det snaraste kommer han att flytta till ett annat stall tillfälligt, då jag ska tillbringa lite tid på sjukhus. Sen jäklarns ska vi igång med arbete igen! :bump:

DSC03442liten.jpg

Jag borde ut och gå oftare. Har ju tappat en hel del av konditionen nu under semestern:angel:
Men han är rolig att tömköra och verkar tycka att det är kul så jag hade tänkt att göra det någon dag i veckan både för min egen skull och för hans:D

Hur hög är han? Jag har också en kortbent sak. Kanske har dom tax i släcktet:p

Han är 155 både fram och bak och tar storlek 145 i täcke, så nog behöver benen skjuta i höjden. Fast bilderna ser alltid värre ut än hästen live. Kan vara min laptop som lurar mig med, med widescreen.

Har Bionix uppstallad nu, men funderar på att ta hem honom, då jag inte lyckas få min man att inse att det är dags att sälja gården. Och då måste Bionix ha en kompis. Så nu gottar jag mig med att titta på häst. Hittade en läckerbit igår, inte riktigt till salu (bara hans bror), men man kanske kan övertyga.

Hälsning Maja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka