Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

sött o underbart att hon väntade på dig sen! skulle man velat se live!

jag själv har idag under halv storm ridit lite på Syria igen, hade ledare som inte gjorde ett dyft föutom att finnas där som nödbroms, men det behövdes inte, men nästan, plåten på byggnaderna runtom blåste till lite ett tag med det gick bra, är så nöjd över min lilla kicka!
nu får hon vila imorrn sen måste vi igång med uppvärming inför utställningen på söndag...

Tack, tack :laugh:

Det är så roligt att det går så fantastiskt bra, men, men dom är ju bara 2 och man vet ju aldrig vad som komma skall ;)

Trotsålder mm..... hm.... :p

Ja Amazing har börjat testa lite märker jag, hon kickade lite och pep när jag skulle kratsa ur hovarna idag, gillar jag inte! Men jag morrade på henne och sen fick jag lyfta benet! :grin:

Hoppas bara att hon behåller sin "coolhet" när det gäller sadeln, det var verkligen en underbar stund! :laugh:

Ska du på löshoppningen i morrn? Den började tydligen redan nu fick jag reda på i sista sekunden. Men jag ska nog dit om inget inträffar, och det lilla monstret behagar gå på transporten:)

*nyfiken*
Ska ni klippa era bebisar? Isåfall hur? Jakt? Spår? Hel? Halv?

Bilder!?!

Nej! Jag skulle aldrig klippa en 2-åring. Så lite som dom kommer arbeta finns det ingen mening med att göra det:)

Nix, ingen klippning av häst som går på lösdrift. :grin: Förhoppningsvis behöver jag aldrig klippa, eftersom vintersäsongen är mer skritt-fokuserad hos distanshästar. :laugh:

min flicka sätter knappt någon vinterpäls alls så klippa behöver jag förhoppningsvis aldrig göra! Men att klippa en 2åring kan jag inte se någon anledning att göra.

Skulle aldrig få för mig att klippa en tvååring om det inte finns medicinska skäl för det. Tobbe har ännu inte satt nån päls värd namnet, men skulle han göra det senare så får han helt enkelt jobba lugnare de gånger jag håller på med honom så att han inte blir svettig.

Han kommer nog att råka ut för både klippningar och täcken tids nog, så så länge det inte absolut behövs, så slipper han.

Kommer inte att klippa Amazing så länge hon inte jobbar, kommer förmodligen att klippa täckesklippning sen, snyggt som attan och väldigt funktionellt! :d:D

Jobbar du vid varje tillfälle eller? Vore ju kul att få se henne på riktigt :)

Ja jag jobbar ju kväll tyvärr! Förbannat jobbigt! Hade så gärna varit med!

Hade vart jättekul att ses med våra små :)

Va tråkgt. Jag kommer nog att missa några tillfällen pga av att jag jobbar kväll vissa dagar. Men nu hade jag tur som jobbade dagen i morrn. Kommer att bli en fullspäckad dag då jag jobbar till fyra, ska hålla lektion vid fem, helst hinna rida en häst och sen lasta vid sju. Hmm undra om jag hinner:angel:

Du får försöka att byta arbetspass med någon vid nåt tillfälle:D

Bara det att jag alltid jobbar kväll!! :( Trivs ju, men det är en STOR nackdel när man har häst! Att det dessutom ligger i Gbg gör ju att jag får ännu mindre tid hemma pgr restiden på ca 50 min dit och hem! :crazy:

Men hade verkligen varit roligt! Hon har ju bara gått över bommar på marken och hoppat en massa diken ännu! :)

*kl*

Alice har haft vila nu i ngra veckor, och jag träffade henne idag igen för första gången på 2 veckor (varit bortrest), och oj vad hon har vuxit
sen jag såg henne sist! :eek:
När hon fick vila nu sa det bara pang så drog hon iväg på höjden.
Ska mäta henne i veckan tänkte jag för att se hur mkt hon vuxit.

hon var ju 157-158 cm i mkh och typ 159-160 i bak sist vi mätte, nu är hon nog strax över 160 skulle jag tro.

Hur höga är alla andras 07or nu? :laugh:

Idag longerade jag Amazing med sadel igen, hon var lika duktig som i Fredags! :love::bow:

Men hon vill hellre trava/galoppera än skritta! :p:D

min lilla skrutt har jag inte mätt till mer än 144...hoppades på att hon skulle bli minst 150...(mor 148 far 151)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 649
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar