Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Idag blev det debut med sadel...och han stod som ett ljus under sadlingen, gick snällt i skritten och så bad jag om trav....Då skjöt han iväg, minsann...ett helt varv under vilda språng, sen ställde han sig och så var det klart med det. Fortsatte med trav åt båda hållen och han jobbade på som om han alltid haft sadel på sig. *Nöjd*!!!

Dags för skryt, jag är sååååååååå STOLT och lycklig !!!!!!!!! :bow:

Idag började vi med att longera henne. Eftersom att det var ett bra tag sen jag longerade Amazing och endast longerat henne ca 10 ggr så fick min duktiga stallkamrat S sköta longerandet. I början protesterade hon en del över att inte få bestämma helt själv, men efter en stund gick hon fint och började slappna av riktigt bra i båda varven! :D (Hon är ju en sån mammagris) Hon lyssnade bra och vi överöste henne med beröm! Hon är helt orädd och otroligt smart, förstår med en gång vad man menar! :laugh:

När hon gått trevligt i båda varven tyckte S och jag att vi kunde testa med sadeln. Först fick hon smaka och lukta på sadeln, sen höll jag den ovanför henne innan jag la den på henne och spände sadelgjorden. Hon brydde sig inte alls!!!!!! :laugh::laugh: Hon gnäggade lite och började beta som ingenting! :love: Sen fick hon springa lite med sadeln också, och hon gick som en klocka, slappnade av där med trots att vi hade stigbyglar på (dock uppe)!!!! S var jättenöjd och vart imponerad! :bump:

Jag blev nästan rörd till tårar och känner en sån "mamma stolthet" att jag nästan spricker!!! DUKTIGA hästen, vilket underbart psyke! :love:

Senast ändrad:

Vad roligt att det gick så bra:D

Idag är min lille billig:devil: Skulle ta en promenad och tänkte att jag skulle gå upp till den farliga gården med alla kossorna. Kan ju säga att han höll på att dö när han fick se dessa fläckiga håriga monster. Blåste upp sig och for runt, skrapade med frambenen i marken och stod på bakbenen. En kompis som bor brevid denna gården kom ut och undrade vad vi sysslade med:angel: När han hade lugnat sig lite gick vi hem och då uppförde han sig som en klocka:p

Så i morrn så ska min mor få följa med tillsammans med min gamla ponny som sällskap så får vi se om han uppför sig bättre, och gör han inte det så kommer han att få gå upp och titta på kossorna varje dag tills han fattar att dom inte kommer att bita honom i rumpan:devil:

Det enda plusset är väl att dom blir förbannat snygga att se på när dom håller på sådär:D

Såg precis att du skrev i "spanska" tråden att du skulle åka på utställningarna. Ingen annan som ska dit? Då skulle vi kunna ha mini 07 träff där oxå :D

Ja! Det hade varit kul:) Vi (eller egentligen inte jag men en familj jag hjälper) har en spanjorska. Vi funderade på att ta med henne men jag tycker inte riktigt att hon är redo än så det får bli nästa år om hon inte är dräktig:)

Mmm:grin: Min lät som en galen tjur.

Så idag är det fritt fram att lägga ett bud!

Det som var positivt var att han blev en halvmeter högre. Men som sagt vi får se hur det går i morrn när han har den gamla tanten med sig. Han kanske lyckas skrämma upp henne också:p

Ja vi håller tummarna för att det går bättre i morgon, kan ju hoppas att han iaf håller sig på alla fyra! :laugh::laugh:

Han får gärna gå på bakbenen bara han gör det åt rätt håll :D

Har du inga bilder på premiären med sadeln på??

Ja det är alltid en fördel om de gör det! Amazing står oftast bara på bakbenen i hagen, då vifftar hon i värsta Zorro - Tornado andan! ;)

Nej jag har ju inte det, kanske lika bra, hon hade ett rosa schabrak till! :devil:

Lovar att bli bättre på bilder! :o:idea:

Ja! du är skrämmande dålig på att ta kort!

Jag må älska rosa men till en fux??? Vad tänkte du där?? :p

Hahaha! Jag vet, kommer bli bättre på det nu när jag har henne hemma! Skyller på att det regnat så mycket, nog för att hon är snygg men "wet-look" är inte hennes grej riktigt! :p:p

Jo jag vet! :o:o Men jag lånade en "skrutt sadel" av min stallkompis som hon brukar ha till invänjning, och då satt schabraket på, ska ju snart köpa mig en egen till inridningen och då blir det bara rätt färger vill jag lova! :D:D

kl

Idag är han inte längre tillsalu!!!! :D

Hade med Billan och mamma samt en massa äpplen när vi gick upp till kossorna idag. Visst var dom läskiga men han stod still och frustade inte som en vild tjur. Så idag är matte nöjd även fast vi ska öva mycket mera på detta:)

Idag var vi ute på en timmes prommenad på golfbanan. Vi gick förbi några läskiga får men annars var hon cool. Lite läskigt när det gick ett gäng golfare med vagnar precis bakom var det förstås. När vi kom tillbaka till gården satt jag upp på henne och lät henne gå omkring och beta med mig på ryggen och vi avslutade med att jag blev ledd några meter. Så duktig!

kl

Roligt att läsa om alla som är igång, och kommit olika långt. Det verkar som att alla har kanontemperment, precis som min Bionix. Måste vara att jag haft lite halvgalna hästar förut.

Bionix fick vara ifred i fyra dagar, då jag börjat jobba. :cry: Varför får man inte alltid vara ledig?

Nu var det dags igen och jag red i skritt på honom på ett annat ställe än vi gjort förut och det gick också fint. Han skrittar på med sådan trevlig framåtanda och har inte försökt sig på några travsteg spontant. Undras vad han gör då? Antagligen inget.

Roligast var när jag gick till hagen och hämtade honom. Han kom som vanligt glatt fram. När jag skulle sätta på grimman stod han som alltid helt stilla och bara såg så vansinnigt nöjd ut och släppte ur sig en liten suck av välbehag. Man blir så glad.

Hälsning Maja

Jaha, då har jag haft travdebut på Ariel. :p Vi var tre plutthästar på promenad (Ariel 138 cm, Idunn 135 cm, Cleo 125 cm) och jag satt upp på Ariel första biten. Ariel tyckte att det var helt okej, men när hon kom lite för långt ifrån de andra och dessutom såg Cleo trava för att komma ikapp Idunn, så bestämde sig Ariel också för att trava... Med en matte som var obalanserad, med sina hala byxor på, barbacka och av den åsikten att man INTE klämmer om hästen med benen så var det kört ganska direkt. :rofl: Jag skrattade redan när Ariel började trava för jag insåg att jag strax skulle ligga på marken.

Det som värmer mattehjärtat var Ariels upprördhet över att matte FÖRSVANN! :eek: Hon lugnade sig inte förrän matte var framme, kliade och klev på igen. :love: Sedan skrittade vi ett par minuter till, innan jag gjorde halt och satt av. Därefter promenerade vi i ytterligare 45 minuter, sedan var man ganska mör. :angel:

Efter promenaden bytte jag koppjärn i Ariels nya sadel, så nästa gång jag åker ut skall jag sadelvänja henne, så att jag kan börja sitta säkert på hennes rygg. :p

Senast ändrad:

Haha jasså så det är du som ska bjuda på tårta nu då?? :D

Skönt ändå att det gick så bra!

Ajdå, det där med tårta tänkte jag inte på... Men det är klart, nästa gång vi är samlade alla tre så får jag nog fixa fram en tårta. :D

Ja, jag gillar avramlingar som är så pass odramatiska, även om jag nog aldrig ramlat av samtidigt som jag skrattat tidigare... Skönt med säkerhetsvästen också, det kändes inte alls att jag slog i backen. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 649
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar