Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

I kväll har Apollo fått en ny kompis! :) Matte har gått och skaffat sig en till häst :angel: ... så nu blir det till att lära känna varandra över staketet en vecka eller så innan jag provar satt släppa ihop mina grabbar. (Nya hästen är världens vackraste painthingst, presenteras i 06-tråden... :))

Åhh va najs! Det är inte så att han kan vara med på en "sneak a peak" bild här också?! ;)

haha ja då jag måste ju visa morgonens favoritbild på grabbarna i hagen... Apollo gillar sin nya kompis :) Behöver väl knappast säga att jag med är såååå nöjd? ;)

grabbarna_mindre.jpg

Vad härligt!!! Det är jättebra med naturhinder tycker jag, jag brukar se till att rida med dem som handhästar eller gå där de får lyfta på benen, hoppa diken, sicksacka mellan träd och sånt. Naturlig förberedelse inför vuxenlivet ;) Deras hagar är också fulla med diken och sånt. Ena hagen har faktiskt en "bank" de måste hoppa upp och nerför när de ska in i lösdriftshallen :p

Vet du, det hade jag aldrig trott på heller. Det är en mycket klok herre som du har fått hem - inte vacker bara på utsidan.

Ja diken är underbart bra! :) Amazing kom ju nyss till den nya hagen (nya stället nu efter sommarbetet hos min kompis) så hon håller fortfarande på att lära känna hagen och hittar nya roliga ställen hela tiden! :love:
Jag hade också velat ha med henne som handhäst, men jag tror att hon är lite för vild för det, så fort det kommer andra hästar eller om vi passerar hagar så blir det världens uppvisande och en passage som hade gjort Briar grön av avund ;):p:p

Massage funkar alltid! Men det tar ju sin lilla stund!
Ökar stimulans och blodflöde och vips så är den framme igen. sen `tror´ jag att det är B vitamin och E som gör att hår och hov växer. Tjao!

Jaaa:D Jag tänkte vad tusan, så släppte jag ihop dem på en gång istället och det var ju inga problem :)

Grattis till den fina pållen. Ja, jag tänkte just det att det var värst vad du var försiktig. Men tänkte inget säga, då jag själv aldrig släppt ihop två unghingstar. Bara unghingst till äldre valacker.

Hälsning Maja

kl

Idag har Plutten fått löshoppa lite. Gick bra men fick tyvärr inga kort på det. Däremot lyckades jag ta några innan han började hoppa.

28937430.jpg

28937475.jpg

28937534.jpg

28937541.jpg

28937562.jpg

28937738.jpg

Vilken show. Såååå snygg.

Hälsning Maja

Jag börjar undra om jag inte har köpt mig en arab:p Men det är kul att se på :D

*knapplån*

Idag har stona haft lite diskussioner, så Lotta är lite öm och stel för dagen, men inga stora skador.
Hon var jätteduktig inne i stallet och lät sig ompysslas med kylspray, diverse salvor och allt vad jag nu hittade på - hon var lugn och avslappnad nästan hela tiden. Duktig flicka! :love:

Vuxit har hon gjort och fått sig en liten midja. Sen bajsade hon mask :eek: trots träckprov och avmaskning :confused: så jag ska skicka iväg ett träckprov imorn. Tre bilder på det som kom ut idag.

Om mätningarna stämmer så har Lotta vuxit 1 cm fram sen förra mätningen.
28940083.jpg

28940084.jpg

Känns bra att det inte bara är jag som köpt mig en halvarab när det är dags för show! ;):angel:

Nog för att Amazings fullblodsinslag syns väl men jag trodde dock att det va Engelskt och inte Arabiskt :D:D

Han är toksöt btw! :laugh:

Senast ändrad:

*KL*
Idag började jag med prince igen. Nu har han stått sen han kastrerades i princip. Så det va på med sadel o träns o ut på ängen o longerade litegrann. Det är första gången så det blev typ 3 varv åt gången i vart varv. Givetvis blev det några bocksprång o det va bara roligt o se. Han va så glad.
Han har börjat växa ordentligt igen o är nog runt 160 bak nu. Som tur e :angel: vill inte ha en alltför liten häst.
Snart e det nog dax för löshoppning igen..kul :D
Nya bilder från idag:
017-2.jpg

014-1.jpg

Ja! Skaffa dig en:D Färgen är perfekt just nu för smutsen syns inte så tydligt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 621
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar