Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur många av er här har suttit/ridit lite på era 07'or? Nån här som har araber?
Nu har jag RIDIT på Miragon! Det gick hur bra som helst. Det var inte riktigt planerat, därav min brist på ridkläder... men hon var helt stencool. Jag stannade henne för rösten och fick henne att gå med hjälp av rösten. De första varven hade jag ledare men sen tog vi av grimma och longerlina för att vi skulle fotografera och det kändes så lungt så jag skrittade några varv runt på en volt helt själv. Så otroligt lugn och oberörd min lilla tjej. Nu har jag tagit hem henne igen och hon kommer att få smälta det här ett tag.
Fler bilder finns på http://www.millan.no-ip.info/miragon_inridning
I morgon kommer en film också!
...skritt i fem minuter. Vi följde efter distanshästen Sven ut i skogen. Det tyckte Bionix var kul. Jag tittade på klockan när jag satt upp och det var tur. Efter en liten stund kom vi till en stig och Gunnel - Svens matte - undrade om vi skulle svänga in. Men då såg jag på klockan att det var fem minuter. Bionix blev lite snopen när jag hoppade av och vi vände.
På vägen tillbaka till stallet möter vi Gunnels hundar. Som tur var hade jag både grimma och tygel. Så tygeln kunde jag haka av Bionix och koppla den stora hunden. Bionix undrade allt vad det där var. Gick och tittade snett på den stora hunden på min andra sida och vred huvudet snett och tittade lite bekymrat bak mot den lilla hunden som följde honom i hasorna. Men Bionix gick där ändå så snällt. Trots att han nyss skilts från Sven och nu hade fått lite närmre kontakt med Gunnels hundar.
Väl tillbaka, låste jag in hundarna i en box. Tog av Bionix sadeln och tog ut honom på ridbanan. Där hade jag förberett för löshoppning och fixat ett guidningsrep runt hela ridbanan. Gick alldeles utmärkt att få honom att springa runt utan att jag hade medhjälpare. Jag manade på honom med longerpisk och han fick först gå över bom på ena långsidan och jag mötte upp honom på andra långsidan med en morotsbit. När han förstod hur rutinerna var la jag upp en bom och han hoppade det fint två gånger i galopp. Nästa gång skall jag lägga till hjälphindret.
Funderar även då på att lägga upp några kavalettibommar först, när jag travar igång honom. Men undrar om det mest blir förvirrande för hästen när jag sedan vill att han skall hoppa? Vad tror ni?
Hälsning Maja
Så nu har jag varit i stallet. Det blev tömkörning ute i skogen och en liten stund i paddocken. Han skötte sig utmärkt
In action
Ville inte stå still
Gosig!!
Han är ett swb Väldigt tjock förtillfället, men hellre det än tunn.
Ja färgen gillar jag också och hoppas att han kan ha kvar den så länge som möjligt
Vad roligt att det går så bra med din häst! Vill att min ska börja växa lite nu också iofs är han väl en eller två cm högre bak och det är alltid positivt!
Haha man skulle kunna tro det
Japp ett helt vanligt tråkigt halvblod är han Men jag hoppas att han kan vara min fula ankunge som blir en vacker svan när han blir stor