Hur går det för era -05'or #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #9

egofortsätter.. är kansk esista gången han visas på buke ;P

6170_132239769433_582504433_3127638_5997777_n.jpg

4975_107679974433_582504433_2691217_4509586_n.jpg

Så njut av era älsklingar, man vet aldrig när det är sista gången man får sitta på deras rygg... eller sista gången man man leder och tror "det är är början" så är det början på ett slut...
6170_132239779433_582504433_3127640_762957_n.jpg

8420_148485074433_582504433_3359141_8068509_n.jpg

Sen att det är svårt nog att ta besluten, men sen blir det ännu svårare att hitta ett bra hem...

sorry för kanske ett meningslöst inlägg...

Det är alltid tufft att "bli av" med en häst och det är synd att det ska krävas något sådant för att man ska uppskatta alla underbara stunder. Det blev ju en "chock" för mig när min försvann från mig. Så nu åker jag faktiskt gladeligen till hästen bara för att ge honom en puss, hur trött jag än är. :) Men inget ont som inte har något gott med sig eller vad är det man säger?

Jag har inte skrivit på ett tag, så mkt annat nu. Skola, jobb, tävlat och tränat. :)
Romance har verkligen utvecklats, guud vad fin han är nu att rida! Jag är helt på rosa, fluffiga moln! Var iväg och tävlade på lördagen den 17/4. Red en LB:2, allt gick kanon förutom ett missförstånd i ena ökningen i galoppen men annars var allt bra och vi slutade på 69 % och vann klassen, 2:an hade 64% :D Till dag två skulle vi rida en LA (kvalklass) skritten och traven var super men hela galoppen strulade, efter träningarna har jag kommit fram till att han inte riktigt klarar av att gå 2 dagar på så hårt underlag. Så det ska jag ta med mig som lärdom, det var verkligen som att rida på sten.
Ska försöka ladda upp ett videoklipp på Youtube så att alla kan titta på filmen från träningen, vet att det strulat förut. :)

Kram på er!

Aj då vad tråkigt att han lyckats med balltramp och att få av sej skon..
Känner igen det där. Min häst fick stå i ca 1 vecka eftersom han hostade och var förkyld, när jag äntligen skulle sätta igång igen, ja då hade han tappsko..

Iaraphel: Usch då inte roligt. Men hoppas att ni hittar ett bra hem till honom! Aldrig roligt att behöva skiljas från sin vän.

Måste bara ge dej en eloge för att ha förbättrat din sits MASSOR!! :bow: :bow:

Jaha, då har Världens Bästa Othello och jag varit ute i skogen, helt ensamma för första gången detta året. Det var i strålande solsken, men oj vad det blåste.

Och ni kan ju ana hur Världens Bästa Othello skötte sig ute i skogen!? :love::love::love:

Är inte så duktig på att uppdatera, men nu måste jag för jag är så stolt över Cesar så jag kan spricka :love:

Lite bakgrundshistoria så att ni förstår varför jag är så stolt.

Cesar har ett förflutet som stallets bockarkung. Han kunde bocka av mej 7 gånger/vecka (3 ridpass) När han bockade så bockade han som en galning när jag var påväg att sitta upp (hade kommit över med benet, precis i läget då man ska ta andra stigbygeln) det fanns inget annat slut än att jag fick känna på ridhusbotten efter en "härlig" flygtur genom halva ridhuset.

För det andra så har Cesar haft en ledskada efter att han blev sparkad, så han stod från januari-april och är nu under igångsättning.

Vi kan börja med i förrgår. Jag skulle rida i ridhuset, det var en träning samtidigt, så jag tänkte passa på medans dom red (inte så populärt hos Cesar att bli lämnad ensam i ridhuset) Precis när jag skulle sitta upp så var dom klara och hon skulle skritta ut, jag bad henne då att stanna medan jag satt upp (sist han bockade av mej, 2:a gången som jag red honom efter vilan, så gick det till så, att vi blev lämnade ensamma) Jag satt upp och red ungefär 4 varv, hon frågade då om det var okej att hon gick ut, och jag sa att hon kunde prova (haha jag kan ju inte tvinga folk stanna kvar hela passet jag rider) Hon gick ut, och jag fortsatte rida, och det gick jättebra, kunde rida klart hela passet, och Cesar var jättefin!! :love:

Och så har vi gårdagen. Ibland kan jag få mina mindre smarta idéer, och igår fick jag en sådan. Jag hade tänkt rida i ridhuset då det regnade och blåste ute, det var riktigt ruggigt ute. Under den kvarten som jag förberedde Cesar på uppsittning (spännde sadelgjorden och longerade) så kom det in 5 andra ekipage, Cesar bockade runt som en fjant, och tillslut kom även Cesars älskling in, hans flickvän och ögonsten, och han förvandlades till en hingst och började dansa runt och spännde upp sej, då kom jag och mamma fram till att det var bättre att ta en promenad ut i skogen. Men jag var så inställd på att rida och ville verkligen rida, så påvägen ut bestämade jag mej för att rida ut i skogen, mamma hämtade en pall, jag fick gå på några småvolter (är väldigt noggrann med Cesar ska stå helt stilla och slappna av när jag sitter upp) innan jag kunde sitta upp i skritta iväg. Cesar var helt avslappnad och jättefin hela skogsrundan, och vi fick en jättemysig skogsrunda, och både jag och Cesar njöt!

Efter skogsturen kom jag på att jag aldrig har suttit upp på Cesar utomhus tidigare! Men eftersom det gick bra att sitta upp ute igår när det regnade och var storm ute, så kommer det nog gå bra att sitta upp ute när som helst. Förutsättningarna var ju inte direkt dom bästa, och därför är jag så stolt över Cesar :love: :love:

Vilka framsteg ni verkar ha gjort, kul för er! Måste säga att du är modig som vågar forstätta efter att ha blivit avbockad gång efter gång efter gång. All cred till dig!

Jaha, då har Världens Bästa Othello och jag varit ute i skogen, helt ensamma för första gången detta året. Det var i strålande solsken, men oj vad det blåste.

Och ni kan ju ana hur Världens Bästa Othello skötte sig ute i skogen!? :love::love::love:

bra jobbat!! Härligt att du tar mod till dig, fortsätt så , pep, pepp!!

Men vad GLAD jag blir att du säger det!!! Jag kämpar ju verkligen med min sits och har själv tyckt att det blivit lite bättre och eftersom du såg det så måste det ju gå framåt! TACK!!! :D

Tack, det har helt klart testat min mentalitet, och det har varit kämpigt med förtroendet ibland. Jag ger mej dock inte och är väldigt envis, och Cesar ligger mej väldigt varmt om hjärtat. Han är ju hästen med stort H, hästen som jag alltid har letat efter och velat ha och han är otroligt snäll i all hantering och jätterolig att rida, det enda som har varit är bockningarna.

Innan han blev skadad var han hur trevlig som helst att rida, och låg väldigt bra till i indridningen (visad på kvalité och tävlad några tävlingar)

Skulle precis börja tävla honom lite mer seriöst när han blev skadad.

Nu efter vilan har jag tagit det superlugnt med honom, men han verkar inte ha tappat så mycket styrka, och konditionen får han tillbaka ganska fort, så så fort han fått tillbaka all kondition och styrka så kommer det nog ganska fort tillbaka till där vi var, han är väldigt samarbetsvillig och älskar att få arbeta och är väldigt lättlärd.

-------------

Idag red jag i ridhuset. Vi var helt ensamma, vilket var skönt, det har varit en hel del intryck och störningsmoment som Cesar har varit med om dom senaste 2 dagarna. Men idag var vi somsagt ensamma och Cesar var avslappnad och snäll genom hela ridpasset. Satte dock på ett par 50/50 benlindor på bakbenen (Cesar har varit väldigt känslig och inte så förtjust över att ha skydd eller benlindor på bakbenen, men han måste vänja sej och acceptera det) men han brydde sej inte om dom.

Vi la fram 2 bommar på långsidan. Skrittade aldrig över dom utan red över dom i trav, och Cesar tog världens hopp över dom, haha det gäller att ta alla chanser man kan till att hoppa, han tyckte det var skitkul!

Har inte börjat hoppa med honom än, får se om det är dags för det i maj :)

drömmer mej tillbaka till sommaren och tiden innan skadan :love:

30061090.jpg

30061397.jpg

29131118.jpg

29000351.jpg

Senast ändrad:

Mazarinen: Jättefin häst! Hoppas han har slutat med sina rodeo-övningar ;)
Myggan_ox Ja du sitter verkligen som gjuten i sadeln! För att inte tala om Ove som man bara står och dreglar över ;)
Ni är superfina tillsammas!

Vad härligt att ni gjort sådana framsteg :laugh:!
Och som någon annan sa, jag är verkligen imponerad att du fortsatt trots alla bock-rundor :bow:! Jag hade blivit livrädd (eller räddare än jag redan är rättare sagt :angel:;)). Verkligen bra kämpat! Och roligt att ni är på gång igen! Han såg väldigt fin ut på bilderna!

cela
Tack :D! Känner mig så stolt över mig själv! Men ni här på Buke har verkligen taggat mig på att komma ut i skogen! TACK SNÄLLA NI :bow::bump:!!

Åh vad fin hon är! Och vad himla tråkigt att hon var dålig! Gjordes det ingen besiktning vid köpet? Ingen röntgen?
Hur kom det sig att vet rekomenderade igångsättning trotts att hon var så pass halt efter böjprov? sa h*n något`?

Hoppas hon är kry snart så att du får rida ordentligt snart :)

Åh! Stackare! Jag tycker så synd om dig! Jag brukar inte vara den som blir berörd men jag höll på att börja böla när jag läste ditt inlägg :(

hundratusen styrekekramar

Så himla fina ni är! Ni kommer bli så äckligt bra ihop sen! Så himla roligt att se!!! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 462
Senast: iNHALE
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama