Sv: Hur går det för era -05'or #9
Är inte så duktig på att uppdatera, men nu måste jag för jag är så stolt över Cesar så jag kan spricka
Lite bakgrundshistoria så att ni förstår varför jag är så stolt.
Cesar har ett förflutet som stallets bockarkung. Han kunde bocka av mej 7 gånger/vecka (3 ridpass) När han bockade så bockade han som en galning när jag var påväg att sitta upp (hade kommit över med benet, precis i läget då man ska ta andra stigbygeln) det fanns inget annat slut än att jag fick känna på ridhusbotten efter en "härlig" flygtur genom halva ridhuset.
För det andra så har Cesar haft en ledskada efter att han blev sparkad, så han stod från januari-april och är nu under igångsättning.
Vi kan börja med i förrgår. Jag skulle rida i ridhuset, det var en träning samtidigt, så jag tänkte passa på medans dom red (inte så populärt hos Cesar att bli lämnad ensam i ridhuset) Precis när jag skulle sitta upp så var dom klara och hon skulle skritta ut, jag bad henne då att stanna medan jag satt upp (sist han bockade av mej, 2:a gången som jag red honom efter vilan, så gick det till så, att vi blev lämnade ensamma) Jag satt upp och red ungefär 4 varv, hon frågade då om det var okej att hon gick ut, och jag sa att hon kunde prova (haha jag kan ju inte tvinga folk stanna kvar hela passet jag rider) Hon gick ut, och jag fortsatte rida, och det gick jättebra, kunde rida klart hela passet, och Cesar var jättefin!!
Och så har vi gårdagen. Ibland kan jag få mina mindre smarta idéer, och igår fick jag en sådan. Jag hade tänkt rida i ridhuset då det regnade och blåste ute, det var riktigt ruggigt ute. Under den kvarten som jag förberedde Cesar på uppsittning (spännde sadelgjorden och longerade) så kom det in 5 andra ekipage, Cesar bockade runt som en fjant, och tillslut kom även Cesars älskling in, hans flickvän och ögonsten, och han förvandlades till en hingst och började dansa runt och spännde upp sej, då kom jag och mamma fram till att det var bättre att ta en promenad ut i skogen. Men jag var så inställd på att rida och ville verkligen rida, så påvägen ut bestämade jag mej för att rida ut i skogen, mamma hämtade en pall, jag fick gå på några småvolter (är väldigt noggrann med Cesar ska stå helt stilla och slappna av när jag sitter upp) innan jag kunde sitta upp i skritta iväg. Cesar var helt avslappnad och jättefin hela skogsrundan, och vi fick en jättemysig skogsrunda, och både jag och Cesar njöt!
Efter skogsturen kom jag på att jag aldrig har suttit upp på Cesar utomhus tidigare! Men eftersom det gick bra att sitta upp ute igår när det regnade och var storm ute, så kommer det nog gå bra att sitta upp ute när som helst. Förutsättningarna var ju inte direkt dom bästa, och därför är jag så stolt över Cesar