Hur går det för era -05'or #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #8

Vad duktig hon är! Lät kul det där med "hinderbana" :)

Jag har satt en liten planering för Avalon för den kommande tiden. Ska rida klubbmästerskap den 6/12. Tänkte försöka rida en 80 cm och kanske 90 om han gått bra träningen innan.

Så, på lördag ska jag försöka hoppa lite själv. Kommande onsdag rider vi ner till ridhuset och hoppar runt på deras vecko-Pay and jump. Och söndagen därpå åker vi till klubbmästerskapet.

Sedan blir det förmodligen dags för flytt och lite välförtjänta vintervila.

*kl*
Jag och Phigalle var på våran första anordnade löshoppning. Det gick jättebra och han fixade 90cm utan problem. Tog inte så många språng då det var första gången men tränaren sa att nästa gång så var bog inte en meter något problem. Kan tillägga att vi löshoppat fyra gånge ri hagen hemma i sommar och då har han bara klarat 70cm en gång.

Film från idag utan musik då photobucket vägrade ladda upp med musik:mad:

Han hoppade ju galant! Jag tyckte bara det såg ut att vara lite trångt mellan hinderna.?

AthenaAvalon: Lycka till på P&J ! Vilket ridhus anordnar det?

Ja och KM så klart!

Senast ändrad av en moderator:

Jag blev jätte förvånad! Blev verkligen jätteglad! Tränaren frågade hur hög han var och fixade avståndet,själv kan jag inte det minsta hur långt han ska ha det mellan. Han är 151 hög.

Stall Borelund ordnar P&J varje onsdag 11-18. 150:- kostar det och de börjar på 90 cm. Det är bara att åka/rida dit och hoppa. Kommer man sent så sänker de till en så man måste inte komma på förm. bara för att hoppa 90cm.

Jo, jag hoppas också att hon kommer på det, annars kan det bli väldigt jobbigt att tävla henne framöver. Men jag skyller på hennes pappa, Briar. Min tränare har varit hästskötare (dock inte åt honom) på flera mästerskap och berättat en hel del historier om hans uppförande. Men vi ska försöka komma förbi det där... i alla fall så att hon blir ridbar på tävlingar.

Tänkte också vara med på KM med min men sen slog det mig..
Får våra bebisar vara med och tävla mot klockan?

Inte på riktig tävling, men jag vet i vår klubb, som är rätt liten får bebisar ändå vara med på lägre höjd. Jag vet dock inte om man egentligen måste följa TR på den punkten... inte en susning.

Såå klart du ska hänga kvar i tråden, du är ju en del av den ;) Tråkigt att du ska sälja fast jag förstår samtidigt, det kräver massor av jobb med 2 hästar och ännu mer om man har en häst som Welvette. Hoppas hon kommer till någon som verkligen kan ta vara på henne. Det brukar ju sägas att hästar med mycket temperament och vilja kommer att gå långt (jag har ju en egen sån :) som ska börja ridas nu...)

Nja, jag rider förklassen som är en P&J. Det är inte KM utan UM och det är jag för gammal för i vilket fall.

Så synd att det inte ordnas på lägre höjd :( Jag hade gärna varit med på Peia men jag går inte in i en 0,90 m när jag hoppat såpass lite.
Jaja, det får bli nästa höst istället :laugh:

Min lilla Hottie har tagit det ganska lugnt i höst. Vi var ju iväg på fyraårskval och fick 70,8% Hon hade kunnat få så mycket bättre, men hon var på lite ko-humör den dagen och hittade mest på massa annat :p
Sen har hon haft lite problem med ryggen i höst men med lite vila och ny sadel har det rättat till sig -finns inga fel på röntgen eller ultraljud *sköööönt*. Den nya sadeln fick hon ha EXTRA vid i bomvidd.. Jag undrar när min lilla nätta häst byttes ut mot en nordsvensk :confused:
Ridmässigt går det faktiskt riktigt bra nu, skänkelvikningar i olika varianter börjar sitta bra och hon börjar bli så fin i travjobbet nu. Galoppen måste vi jobba mer på och stärka upp ordentligt, men det kommer..
Hon har vilat ganska mycket i år pga olika saker så vi har halkat tillbaka lite, men nu är vi på g igen.
-Har även klippt henne 2 ggr. Och hon stod heeelt stilla, min duktiga lilla häst :love:

Såå klart du ska hänga kvar i tråden, du är ju en del av den ;) Tråkigt att du ska sälja fast jag förstår samtidigt, det kräver massor av jobb med 2 hästar och ännu mer om man har en häst som Welvette. Hoppas hon kommer till någon som verkligen kan ta vara på henne. Det brukar ju sägas att hästar med mycket temperament och vilja kommer att gå långt (jag har ju en egen sån :) som ska börja ridas nu...)

Tack för dina ord! Ja, jag tror hon skulle kunna bli riktigt fin faktiskt, och hade jag bara haft henne hade jag inte sålt! Nu har jag fått fundera, och eftersom jag har min fina 08 e Highlander som nu ska hanteras och börjas med så smått blir valet att sälja Welvette. Om jag hade haft tid, pengar och hjälp med en person till så hade jag haft kvar mina fina tjejer. Suck. *Önskar mig superkrafter.*

Welvette är så himla fin i ridningen (även om hon har humör och nerv) och jag tror helt klart att hon är utvecklingsbar, hennes sämsta gångart har varit galoppen, men nu i o m ridningen har den utvecklats och blivit jättefin, den med. Hon är ju nervig, men inte tittig egentligen, och hon har ett enormt självförtroende, så hon syns ju! Jag tror som du att de hästarna är de som blir bäst, bara de kommer rätt. Få se nu hur det går för henne...om vi hittar rätt hem!

klart du får hänga kvar i tråden! :)

Jag har iafall roliga nyheter! Min Dacke är frisk frisk frisk!!! :banana:
Var på återbesök i dag å han blev friskförklarad, så nu ska vi sätta igång lite försiktigt! Han har forfarnade en svullnad vid hasen men vet menar att så länge han inte har några problem av det som hälta mm så väntar vi, vet sa att han kommer förmodligen ta hand om processen själv, men det kommer att ta tid, Just nu är det ett skönhetsfel!
Så jag är såå glad idag! Nu kan jag äntligen blicka framåt!! Hoppas vi slipper veterinärer på lång tid!
Har inget mer än jag bara vill skriva av mig å jag är så glad!! Så här glad är länge sen jag var! :bump::bump::banana:

Du kan säääkert be dem sänka. Tror inte det gör något. Men ring och fråga om du inte vill gå dit i "onödan". Jag ska dit onsdag nästa vecka. Vet inte om vi tar en hel bana. Det kan man också välja...

Guuud så skönt! Skönhetsfel vänjer man sig vid. Min har ju ex. en högerkota bak som har en liten bula fram. Han har aldrig varit halt och har inte ont av den alls, men vet man om den kan man störa sig på den.

*kl*

Idag e Avalon dyyyr! Tränade för Eva idag och han följer alla hjälper så himla fint! :love: Ni vet sådär så man bara behöver sitta och göra lättalätta rörelser så hänger hela hästen med. Och han lyssnar och väntar på att jag ska ge direktiv.
Red voltarbete (vi som inte ens har kunnat vända runt en volt innan utan att han velat vända eller fastna i väggen!) och fick minska och öka volten några gånger för att sedan byta varv och göra samma sak åt andra hållet på andra volten. Sedan gjorde vi skänkelvikningar i trav vilket blir bättre och bättre. Galoppen idag var mkt med energisk och jag kunde sitta tillbaka ordentligt i fattningen så att han satte under sig ordentligt ist. för att springa in i galoppen. Det är så roligt att rida när det går såhär! :bump: Nästa tisdag har jag bokat kamerakvinna så ni kan få se och jämföra med förut.

Eva tyckte att vi kommit ur Bebis-stadiet nu och var nu mer ett "riktigt" ekipage. Kul! :banana:

*kl*

Hej alihopa! :)

Ove och jag var och tränade igår & jäklar vad nöjd jag är! Han var så otroligt lugn och mjuk...:love:
Fick prova tränarens sadel och jag tycker verkligen att det syns på filmen, hur mycket bättre jag sitter och så, eller hur?:)

Kram på er!

Nu är det ändå försent ;) Peia är i femte månaden och TR säger att tävlande bara är okej fram till femte månaden. Säkert ingen fara ändå men men, finns egentligen ingen anledning även om det vore snuskigt kul att hoppa bana igen :love:

Visst är det underbart när allt bara stämmer :laugh:
Ser fram emot att se er på film.

Jag tycker alltid att filmerna på min ridning ser så 'fesiga' ut. När jag sitter där känns som att hästen går på framåt, har bra tryck och känns följsam och fin, men när jag ser det på film ser det inte alls ut som det kändes. :confused:
Argh.. jag måste fixa ridhusspeglar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka