Sv: Hur går det för era -05'or #8
Igår var Pselma o jag på träning!
Första passet var i ridhuset, 7 st var vi, så det var jätte nyttigt för Pselma!
Andra passet skulle vi rida en bana med svårigheter, vi fick öva på alla momenten först och sen tävlade vi.
Banan gick ut på att först stanna mellan 2 sockerbitar, få hästen att stå med en hov på mattan, sedan rida mellan lite koner för att rida vidare till vattengraven, där man skulle ta sig igenom. Sedan rida runt hela parkeriingen med alla transporten, in i ridhuset, hämta en trasa på sargen, rida in i en 4kant av bommar, vända utan att nudda vid bommarna eller kliva över. Tillbaks med trasan/handduken över sargen. Hoppa 2 hinder, ut igen och rida mellan massor bommar som snirklade sig.
Ta en tennisboll från en kona och sätta den på nästa kona, sedan rida till handikapprampen, stanna hästen, hoppa av med båda fötterna, och hoppa upp igen och sen in i mål...
Nu har ju ni sett lite Pselmas attityd till världen... så jag tror ni kan gissa vem som vann
Jag var hela 1 minut snabbare än den som kom 2 a. Jag red banan på 2 min 29 sek.
Vattenhindret hade många väldiga problem med, men Pselma tyckte inte det var så farligt, och jag fick rida över flera ggr och hämta andra eftersom de inte fick över sina hästar.
Jag som åskådare såg iofs att de gjorde div småfel (enligt mig iaf). De drev och drev och drev. Jag driver, tar hästen ett steg framåt så slutar man, låter hästen fundera klart, driver igen, och vid minsta tecken på att hästen går framåt så slutar man och låter denne tänka igen... Många som missade det.
Fick iaf en bild på vattenhindret, första gången vi rider över det
Detta är jag, desperat efter en reaktion, så att jag iaf skulle få nåt att öva på. Hon har handuken över båda ögonen! Och innan viftade jag med den överallt, hur mkt som helst utan att hon reagerade.