Sv: Hur går det för era 05r edition 4
*kl*
Min fick "ofrivillig" vila i mitten på november då jag inte hann med så bra som jag önskade. HAr vilat helt sedan 1 December. Jag har nu honom i nytt stall som ni vet och tänker tömköra nu ett tag, små korta turer på typ 20 minuter runt i skog och mark. Men än så länge kommer vi bara några 100 meter sedan är det knaggligt och hårt överallt =/ Men men, jag hoppas på tö snart!
Sedan ska vi rida ut mycket och träna kanske 1gång/veckan i ridhus, först bara markarbete sedan lite skutt som sedan ökas succesivt. Det är lite svårt att hålla sig från att rida nu känner jag, men samtidigt killar det lite i magen då jag vet att han är rätt störig när man rider ut med andra...
Han blir så självsäker då och taktar, svänger runt lite och sådär eftersom han kan låta den andra hästen ha koll och han får tid att busa. Någon mer som kan fjanta sådär och hur brukar ni korrigera? Jag rider mest ut stormen om man säger (så länge man kan sitta kvar), bockar han dock på riktigt får han spöet på bogen. Dock har jag tänkt lite på det där... Man kan inte så lätt i själva bockandet lägga till spöet utan det tenderar ju att bli när de slutat, och det vill man ju eg. berömmma! Vad säger ni om det hela?
Tänker iaf rida med halsring ett tag för jag har märkt hur mycket man vinner på att KUNNA rida ut en såndär liten "spritt".
Jag vet att typ alla här inne har så stabila luuugna saker som bara traskar rakt fram
Men jag kan väl ändå inte vara den enda som har en liten skojjare ibland?