Sv: Hur går det för era 05r edition 4
rid ut i skog och mark!
alla gångarter redan från början (ja, kolla helst så att bromsen funkar först.. ) så hästen blir van att gå i både skritt trav och galopp, då blir det inga överraskningar sen i utbildningen.
Utomhus får ju hästen helt naturlig miljöträning och dessutom ofta en naturlig framåtbjudning oxå.
Annars är ju bommar bra träning, duscha, lasta, sadla å tränsa utan tjafs osv. Träna på sånt som du själv vill ska fungera!
Jag tränar mkt på att gå "snällt" i bara grimma och följa mig överallt eftersom jag alltid är ensam och inte får någon som öppnar/stänger/hämtar grejor så då får hästen snällt följa med mig.
även att duscha och lasta själv är viktigt
och att gå fram överallt efter vägar och stigar.
Formen behöver du nog inte tänka på än så länge tills hästen svarar på alla hjälper och tycker det är skoj att bli riden i alla gångarter.
GURKMEJA - Vilken fining till häst!! *lite kär...*
HANNA - men jisses så tråkigt
Men det låter ju faktiskt som att hon fäller tänder och det är nya på väg upp, de kan bli rejält svullna och såriga av det. Ta en tång och dra loss de tänder som är lösa så de inte skaver och orsakar inflammation. Jag hoppas och håller tummarna för att det är tandfällning och tandsprickning och inget allvarligt!
MISEN - fin pålla! Lite för nätt för min smak men fin ändå