M
marwin
Sv: Hur går det för era 05r edition 4
Tänkte direkt Bernstein när jag såg honom. Många efterlyser ju "gulanlaget" och det slår ju alltid igenom rejält med honom med i stamtavlan. Jag är dålig på stamtavlor osv men det har inte passerat obemärkt.
helt off tråden e vad ni säjer; men vilken annan hingst har så genomslagskraftigt gulanlag?
Ja, visst är han söt? Jag är iofs väldigt partisk!
Hans far är Ragazzo och morfar är Bernstein. Är en stor kille på 173cm, men är inte tung på något sätt. Hoppas dock att han inte ska bli så mycket större... Fick 9 på typen och som sagt klass 1 med 7-8-8 på gångarter och även klass ett på hoppningen. Men det är dressyrhäst han kommer att bli om matte för bestämma. Hoppas på 4-års championatet om han känns redo och det går absolut åt rätt håll just nu! *tar i trä*
Ja, visst är det lite knepigt det där med vad de visar talang för och vad man kanske har tänkt sig. Men huvudsaken är väl egentligen att både häst och ryttare har kul tillsammans och att man lägger det på en lagom nivå för hästen och inte förväntar sig mer än vad den kan ge.
Vilken fin dam du har (kikade på bilder i tidigare tråd)!
Tänkte direkt Bernstein när jag såg honom. Många efterlyser ju "gulanlaget" och det slår ju alltid igenom rejält med honom med i stamtavlan. Jag är dålig på stamtavlor osv men det har inte passerat obemärkt.
helt off tråden e vad ni säjer; men vilken annan hingst har så genomslagskraftigt gulanlag?