*kl*
Nu är vi hemma igen efter tävlingarna i helgen med gamleman. Lillen blev totalt överlycklig när vi lastade ur hemma och skulle leka, kunde inte alls förstå att gamlemannen var lite trött.
Det har iaf gått helt overkligt bra! I första klassen LA:5 kändes allt så otroligt bra, men man vet ju aldrig och så. Men vi vann och knåpade ihop nästan 65%. Efter det hann vi knappt andas (fast det tycker jag är lika bra) utan fick börja rida fram till MSVB:4 och han kändes jättefin även i den klassen, men eftersom vi inte har så jättestor rutin i MSV & så var han dessutom yngsta hästen, dom andra var födda -93 (Magge -01) så var jag glad att vi genomförde allt och satte alla byten. Så fick jag poängen nästan 63 % och ett godkänt KVAL!! Vi får alltså rida nationell MSVB nu. Överlycklig över detta så ställde jag in hästen och skuttade omkring av glädje, då vinner vi den klassen oxå!
Dag 2 hade tyvärr de andra strukit sig från klassen så jag var ensam, men jag fick iaf chansen att rida igenom programmet och få en bedömning. Så då red jag FEI's lagtävlan för juniorer (MSVB), traven och skritten är jag supernöjd med, men i galoppen var det hastigt och det märktes att jag aldrig ridit det tidigare men helt ok. Fick nästan 63% där oxå och det hade ju alltså varit ett kval även det om det var en riktig klass (som jag drömde om).
Så jag är väldigt nöjd över tävlingshelgen....
Kramar från oss (som är lite trötta)