Sv: Hur går det för era 03or
Mitt 3-årssto e. Electro-Looping-Maraton rids 4-5 dagar/vecka. Hon går för det mesta i bra form i alla tre gångarterna, men testar emellanåt att slå sig fri och går emot ibland. Har även haft lite problem med galoppfattningarna, men de börjar funka nu.
Hon reds in i höstas och var på tillridning hos ett proffs som visade henne på 3-årstestet i maj, med hyfsat resultat (klass II). Hon var överbyggd bak, lite småsnuvig och brunstade den helgen som testet gick så jag tyckte att hon gjorde bra ifrån sig med tanke på omständigheterna. Sen betäcktes hon och fick sommarvila.
I slutet på juli satte jag igång henne igen och sen dess har jag (och ibland en medryttare) ridit henne ca 4 dagar i veckan och tränat för instruktör (samma som visade henne på testet) några gånger.
Jag försöker variera träningen så att jag varje vecka rider ut 2 ggr, rider dressyr på ridbanan 1-2 ggr och nu senaste månaden har jag även börjat med att då och då rida över kavaletti och några små språng också. En dag i veckan brukar jag tömköra, longera eller löshoppa henne.
Jag tänkte rida henne på detta sätt i nån månad till, men sen börja trappa ner och mest promenadrida henne ute i skogen under vintern och eventuellt ställa av henne helt, beroende på hur hon påverkars av dräktigheten.
Planen är att hon sen ska sättas igång relativt tidigt efter fölning och gå kvaliteten som 5-åring.
Här är några bilder på henne. Klicka på bilderna för att se dem större.