Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

*kl*

Jag har en -03:a.
Och henne kan jag rida i form både i trav och galopp även om det inte alltid går super i galoppen :smirk: men men det går iaf.
sen så har en tjej fått rida henne på hoppträning nu här i höst/vinter och det har gått jättebra men nu ska hon inte hoppa nå mer pga av sin mage.. (dräktig) men vi ska vara med på en klubbtävling i dressyr den 27:e dec. bara en liten Lätt D:2 men det ska bli såååå kul :D :bump:
sen kommer det bli lungare med all ridning på henne..

Köpte min på nyårsdagen -06 då hästen var lite mer en 2,5 år (fyllde 3 år i maj) hästen var bara jobbat med från marken och påbörjat inkörning. jag jobbade ett tag med hästen från marken + gjorde henne sadelvan osv, sen var det bara att sitta upp, har haft super pross runt mig som hjälp mig då och då och gett mig lite små råd, jobbade henne med mål inför 3-årstest då dom ska kunna gå i alla 3 gångarterna och bära sig lite. Hon gick 3-årstest med extremt lyckat resultat, hoppdiplom och gick därmed vidare till Riksutställning på Strömsholm, jobbade henne vidare var sedan i Juni på riksutställning, gick super, sedan släpptes hon på sommar bete fram till slutet av augusti, körde ner hästen till skåne (där jag befinner mig och går på Bollerup) där nu hästen har varit hela hösten, blivit inhoppas och likande, bär sig fint i form osv, är nu hemma på jullov 6 veckors vila för tjejen, vårterminen -07 kommer att börja med lugnt lydnadsträning, balans och smidighet, beräknad första tävlings start i mars. Målet är Kvalad till Breeders trophy hösten -07.

Mål är något av det viktigaste :)

bilder:

Caramell
e: Flyinges Artist och ue: Levantos ll
{97951F69-0EE2-46EB-B284-27F650FEEBCB}.jpg

{F3CF4916-129D-4B70-AE4E-748E6DD37C59}.jpg

{A6549C38-6D84-45B5-BC48-7EB3E6343DB7}.jpg

{01A9ABA1-702A-4DFC-B513-CD170CDA94DE}.jpg

Är det den hästen som är på framsidan på en ridsport, som typ småstegrar lite..?

Jättefin häst. För en del år sen lånade jag en häst efter Artist som är väldigt lik din. Tyvärr skadade den sig och fick avlivas. Han var 1.58 och hoppade som en katt! Rev väldigt sällan. Tävlades upp till 1.30. Hur stor är din?

ah, men nu såg jag att det inte var samma..eller?

Jättefin häst. För en del år sen lånade jag en häst efter Artist som är väldigt lik din. Tyvärr skadade den sig och fick avlivas. Han var 1.58 och hoppade som en katt! Rev väldigt sällan. Tävlades upp till 1.30. Hur stor är din?

okej, vad tråkigt :( min häst var 161 på 3-årstestet och mättes nu häromdagen och var då 163 cm :)

ah, men nu såg jag att det inte var samma..eller?

det är samma ryttare, hästen på ridsports tidning är Hingsten Take It Easy e: Quit Easy.

Ryttaren är min arbetsförmedlare och sponsor, så hon red min häst på 3-årstestet :)

Ahh, tänkte väl! Kollade på kavajen ;)

Jag tycker att det verkar vara en himla trevlig modell på hästen! Jätte fin!

Kn

Nu har jag satt igång min lilla tjej igen efter några veckors vila.

Så nu sattsar vi vidare mot nya mål som fyraåring!!

Min ska igång i dag efter 5 veckors vila:) Jag har ju sett vilka krumbukter han kan göra i hagen, så jag börjar med lite löshoppning i dag så att han får ladda ur sig lite:angel:

Min har precis vilat ca 2 v och ska vila hela januari också. Hon har slagit sig lite på ena bakbenet så det var lite svullet och hon markerade ibland på volt vid ritt så då lät jag henne stå nu när hon ändå skulle ha en vintervila.
Fast hon fattar inte varför, står vid grinden och vill också!

Kan bara rapportera att min häst var VILD i dag efter 5 veckors vila. Jag hade tre hinder med 7,5 meter emellan, innan det sista kom upp på lite höjd hade jag tre kryss och han tog dem alla på studs ett par varv trots att han lyckades bralla i hörnet innan också...så han verkar ha stått och laddat upp sig rejält:) I morgon ska jag rida lite, så får vi se vad han säger om det:angel:

*KL*

Kele sattes igång idag, efter att ha vilat mer eller mindre sen maj, och helt sen i slutet av augusti, pga alla operationer.

Så var ute på en skrittur, pigg och glad dam som jag fick skapa en hel massa hjärngympa åt i form av flytta bakdel, flytta framdel, skänkelvikningar, halter och ändra steglängd och tempo framåt och bakåt.

LYCKLIG att 'matte äntligen fattat' va hon iaf. Dock behöver hon EN TILL operation.. Jag blir galen.. jag kommer mörda någon på onsdag på ÅB :crazy:

Fblsdonnan ska sättas igång imorgon, hon rastade sig så fint så i hagen när jag var ute med Kele :angel: Hon har i princip vilat sen hon kom i mitten på november, varav 2½ vecka på box pga knäet (infl carpalsträcksenskida efter att ha röjt i hagen). Som dock tycks vara prima och fit for fight igen! För övrigt har hon sett ren Ondska idag om man fårgar henne. 10 jägare som diskuterade dagens upplägg 10 meter från stalldörren vid utsläpp fick henne fullständigt ur balans (har väl aldrig sett en jägare förr) och hon är övertygad om att de är ondskan personifierade och ute efter små bruna fullblodsflickor ;)

Har en 3-åring som vi köpte när han va i mammas mage. Hingst e Quite Easy - Cotrez - Romeo. Reds in i dec. -05 av proff., va supersnäll då, och kom sen hem för lite vila. Sattes igång inför 3-års sen och hade tuffat till sig ordentligt! tyvär blev det ett missöde som gjorde att han inte kunde starta. kom hem igen, lite vila o skickades sen till en annan som skulle förbereda honom inför rådgivade och va borta i ca 3 månader, hoppades under ryttare på enkla hinder. Vart rek. vidare till bruksprov (fast 2008) och kom hem för lite vila och nu i veckan börja vi sätta igång honom igen och hans balans känns mkt bättre nu och han "välter" inte runt i ridhuset :) Har hoppat lite, jätteduktig :)
Han är lite sen med ridningen av olika skäl, och så är han väldigt tuff, hård i huvudet. Igår ville han inte vara med o gick på bakbenen o min läpp fick smaka på tänkerna, snygg fläskläp idag...
Men planen är att han ska iväg igen i feb. o se om vi ska ta honom hela vägen till bruks -08. Måste testas lite mer först innan vi bestämmer oss men vi hoppas!

bilderna är från när han kom hem efter rådgivade för vila, han va väldigt trött då så nu under nästan 6-7v vila har han tagit sig väldigt fint!
QC2

QC4

"Min" 03:a är riden sedan i maj och han har blivit riden 3-4 dagar/vecka sedan dess.
Rids stadigt i alla gångarter, påbörjat öppna/sluta. Trailtränad, tränad på kor en gång under hösten samt varit med på ett par träningar för tränare.
Även påbörjat galoppombyten med bra resultat.
Ska få vila i dec-januari sedan drag träningen igång igen.

Welsh cob, ca 149 cm e. Broughton Replica - Kilgour Peredur.

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=8959&catid=member&imageuser=3091

Vilken fin liten häst:D !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka