Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Vilken snygging!:love:
Jag har också en efter QE-Cortez född 03, dock så har han inte lika snygg figur som din :angel: Men han är mycket trevlig att ha o göra med i övrigt :)

Jag tycker att det verkar vara en himla trevlig modell på hästen! Jätte fin!

tackar så jätte mkt.

jo jag tycker också det, hon är väldigt kort och högrest med en väldig "hopp" rumpa, även domarna på 3-årstest och riksutställning gillade hennes kroppsmodell. :)

:banana: :)
jag antar att han är lite överjävlig ibland för att han ff är hingst.
men har fått kommentarerna att med den stammen så kommer han bli hård i huvudet. men vet inte, har inte träffat på så många QE avkommer!
Har du ridit/haft och göra med några andra QE än din?

vi har en QE-cortez född 2002 i stallet och han är som en hundvalp att hantera iaf. det är en sportmodell med lååånga ben. hittills enbart grundriden och ej visad, ser väldigt trevlig ut att rida. skall se om jag kommer ihåg att fota honom imorgon!

Nej inte med QE-Cortez, men jag har en till, eller det är systers häst, efter QE-Feliciano och denna dam har mer humör än vad min har. Dock så kan det ju bero lite på att hon är sto och min är valack :P Men min är som sagt mycket trevlig att ha o göra med. Klippte honom för inte så länge sedan för första gången och han skötte sig utmärkt. Fick tillomed klippa på huvudet. Och i ridningen är han väldigt okomplicerad.

Alltid roligt ju att höra att andra tycker ens häst är fin :)
Jag fick överraskande bra kritik på min hästs modell på treårstestet också, hade inte förväntat mig att han skulle få så pass bra, men det är bara att tacka o ta emot

Vi klippte honom för första gången när han reds in för drygt ett år sen och de gick jättebra o nu inför visningen också och fungera lika bra. Antar att otygen bara är hingstigheter.
Brukar se en 7-åring e QE på tävl och den ser väldigt trevlig och okompliserad ut, med mkt "gummi" i :)

QE-Feliciano låter intresant! är era lika i kroppen?

Nej hennes är nättare i typen än vad min är.. Är nog mer en flickhäst modell på den men det är bra för lillasyster blir nog inte så stor :)

Här har ni båda i september.
Bild413.jpg

05:an(ursäkt, trådkaping) nu i december, ursäkta igen för den kassa kvaliten, taget med mobilen.
DSC00118.jpg

och 03:an i mitten av december 06
DSC00132.jpg

Ber om ursäkt för de mega stora bilderna igen, så jobbigt att redigera :S

Knapplån..

En liten film på 03.an Malka.

e: Nactus
u: Nagila- Master

Ridningen är anpassad efter dagsformen och behöver inte kommenteras. Känslan: Okoncentrerad och avknäppt som dock blev bättre mot slutet. Tempoväxlingar, övergångar och uppresande tog inte lika bra idag...:smirk:

Sidförflyttning och mindre volter gick inte idag = Full rulle potatisbulle.:D

En vacker och för tillfället (hoppas jag:crazy: ) överbyggd docka!
http://www.youtube.com/watch?v=adhaC3ONQpU

Alltid roligt ju att höra att andra tycker ens häst är fin :)
Jag fick överraskande bra kritik på min hästs modell på treårstestet också, hade inte förväntat mig att han skulle få så pass bra, men det är bara att tacka o ta emot

jah verkligen, det är som du säger :)

jaha. Då har man börjat sätta igång unghästen efter 6 veckors vila. :) Och det gick väldigt bra, matte är så nöjd så, i traven var det bara "lite" skutt och bockningar.

jag förväntar mig mer när jag kommer till galoppen om några dagar, då brukar man kunna få vara med på ett par riktiga rundor :P

Ja tack!

Väntar bara på att hon ska få de värsta växtfaserna klara....

Spännande!

Kn

Tänk nu är våra små 4 år!!!!

Gud vad tiden går fort!!!

Men risk förtrådkapning på min egen tråd!!!:angel:

Hur många kg ensilage/Hö ger ni till era?

Min får 12 kg och hon är jätte tunn, har ökat nu rätt mycket på senaste tiden så jag får se om hon går upp lite nu.

Hon är bara 1,58 och jag vill att hon börar växa lite nu!!

min får 12 kg hö och 2 kg hestekraft. är i lagom hull på detta.
bör tilläggas att hon är dräktig (ber mitten april) det är snart dags att öka på lite igen.

Har en valack e Bugatti Hillltop - Good Future.

Bugatti hör ju inte till de vanligaste hingstarna här i krokarna, är det ngn som har ngn som hört ngt om hans avkommor? Ska ha gett m¨ånga fina avkommor utomlands o ett ngr i Sverige iaf. Det är ju en relativt ung hingst så de första avkommorna är f 03, som min.

Min ståtliga herre på 173cm artar sig fint. Storleken + lååånga ben gör ju at det ibland blir lite problem med balans odyl:D Men han bär sig fint i trav o galopp, skritten är lite svårare. Har så smått börjat med öppna ngr steg för han behöver lägga mer vikt på bakdelen. Det funkar bra, iaf i höger varv:smirk:

Detta med foder tycker jag är intressant! Nu är ju min häst ganska stor, men han får ca 15 kg hösilage (beroende på hur blött det är) 7 kg hö + 2kg havre och ändå är han lite för tunn. Det börjar dock bli bättre. Det viktiga är ju att man gör en ordentlig analys på grovfodret, så man vet man har att utgå från! :bump: :bump: :bump:

min treåring går i form i alla gångarter men blir lång i övergångarna. vi hoppade henne igår för första gången och i slutändan bjöd hon riktigt bra på sockerbitarna (hoppade inte andra hinder än sockerbitar)
vi har inte haft henne länge och har precis kommit igång på riktigt sedan vi köpte henne. vi är helnöjda med vår lilla bebis!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka