Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

I helgen åkte jag till ridhuset och hoppade Emsan!
Hoppade en bana på 80 cm och hon var så duktig. Hoppadejätte fint!

Hur går det för er andra?

Jag kan också uppdatera lite då! :)

Vi har varit på cm-hoppning i januari, 60 och 70 cm. Ett slarvriv i båda klasserna, men inte en tanke på att springa undan, fanns bara en väg och det var över hindren! :bump:

För någon vecka sedan var vi på träning, hoppade bl a vattenmatta- 3 galoppsprång- grind. Superfin! Värsta gummibollen. Och han försökte bara bocka av mig 2 ggr ;) .

Just nu går det trögt!:mad: Min planering var att hoppa in honom i höstas efter liten vila efter att ha deltagit i championatet på Flyinge. Men träning efter träning blev inställd pga att han sparkat sig själv vid ett tillfälle och blivit sparkad av en shettiskompis rakt på skenbenet under knätet så att en stor hudflik hängde löst. :crazy: Vi hade tur i oturen men fick ändå en skada på benhinnan som har tagit en evighet att läka. Så nu är det inte direkt att bara "braka igång" med träningen trots att det är det man helst vill. Jag är rädd att överbenet blir varmt och börjar "växa" om han rids för hårt och vill vänja honom vid belastning. Nu skulle vi iväg i helgen och träna men nu är det snöoväder.:mad: Jag hade tänkt debutera honom i 90 cm hoppning i slutet av april, men det ser som sagt väldigt mörkt ut nu...

*KL*

Arab03:an som stod med 3 ben i graven fick visst för sig att hon hade lite kvar att uträtta i livet och chockade samtliga inblandade på det ÅB jag trodde skulle bli det sista. Så hon sattes igång i förrgår, och går en ganska tuff igångsättning, så får vi se på nästa ÅB om det bar eller brast. Var ute och galopperade i djupsnön idag =)

Fbl03:an sattes igång idag faktiskt, efter att ha vilat tre månader för knäskadan. Skötte sig med den äran, och har pusslat ihop lite saker under vilan, och presterade den mest perfekta skänkelvikning i trav jag sett idag (och när jag köpte henne i nov fattade hon inte ens sidförande alls, och är riden kanske 5 ggr innan knäskadan satte stopp för det)

Så, det är up and running här igen, och två glada flickor som sköter sig väl. (och en avundsjuk senskadevalack, av betydligt äldre årgång, som mumlar och muttrar vilt över den enorma orättvisan i att DE rids och inte HAN *s*)

Fbldonnan var/är anmäld till 'unghästträning' varannan vecka, men då jag kraschade min ena bil i december, och mamma kraschade min andra bil nyss så pga vissa logistikproblem (lsä bilbrist) så.. ingen träning =/ Anmäld till FTläger i juni dock =)

Det går framåt för mig o Kulan också. Har hoppat bana som legat mellan 80-100 cm med lite titt grejor. Men rider mest ut eftersom det är 1,5 mil till ridhuset och ingen ridbana finns att till gå.

I torsdags tävlade jag min en klubb tävling och hon var jätte duktigt. I förstra klassen fick hon ett nedslag på en oxer då hon blev lite tittig på alla påskblommer som stod bredvid. I andra klassen hoppade hon super och var felfri.

*KL*

B har ju haft problem med till och från hälta, men har fått ordning på galopperna lite mer, ridhusdebuterat och travat bomhög i samband med sadelutprovningen. Går från klarhet till klarhet. I veckan blev hon halt IGEN dock, men nu kom nog svaret - hovbölden från hell hade brustit i tån. Hoppas hoppas det är sluttrasslat nu. Som synes så tyckte hon att hon var hur kry som helst med hovgips och skrikblå sulor ;) Hon fyller fyra år idag! https://lagring.storegate.se/user/share.aspx?id=06bbbf52-ac74-4ff0-a52b-cac3aa5b62df

K.. Somnade in i onsdags, 4 år och 11 dagar gammal. Saknaden är extremt, både för mig och de fyrfota :cry: Sov gott lilla gumman.. https://lagring.storegate.se/user/share.aspx?id=4e718909-cb5e-446d-be51-17285eb9d56a

vad kul att det verkar gå så bra för alla med deras unghästar! :)

det går väldigt bra med min också, har startat henne i en 70 runda, där hon var felfri, pch startade henne idag i sin första 90 runda, där hon tyvärr hade 1 rivning och 1 vägran, hon var lite okoncentread, men jag är super nöjd med henne endå, ska även imorn starta henne i en 90 cm, och sedan ska hon vila 1 vecka. Hon har fortfarande lite problem med galoppen, då hon tycker det är svårt att sammla sig och inte lägga all tyngd i tyglarna, om någon har något tips så skulle jag bli jätte glad?

här kommer iaf lite bilder på min tjej:

070422payandjump070.jpg

070422payandjump043.jpg

7B79BC7904-1A29-48FE-B032-5E3C42C1A.jpg

*kl*

Mitt fullblods sto född -03 är inriden förra sommaren, hon har ej gått på banan alltså :)

Hon är riden i skogen i alla gångarter, hoppad lite stockar och diken, väldigt lite riden på bana eller i ridhus, har börjat försöka få henne att gå i form men det märks att hon inte blivit arbetad så innan utan mest bara fått springa hur som helst.

Har löshoppat henne ca 1,10m än så länge- ska löshoppa henne imorgon igen, hon är väldigt duktig och hoppar med både gott mod och teknik.

Tömkör även några dagar i veckan, jobbar i skritt och trav på rakt spår och volt, Har inte börjat med några speciella rörelser utan jobbar mest på att få henne att ta stöd och söka sig neråt och arbeta med bakbenen och höja ryggen.

Hade tänkt visa henne på 4års kvaliten men nu betäcker jag henne istället :love:

Min 4-åring e. Rubinrot 1033 - Pascal 656 har nu genomfört sin första dressyrtävling! Vi startade LB:0, avd:b (unghästavd), den 28/4 hemma i Bollnäs. Är jättenöjd med hans insats, det finns så mkt vilja i den här hästen! Det gick i 140 minst, Vi fattade fel gallopp i båda varven, 2 ggr, men det är väl sånt som händer :D
Här är några bilder:
DSC00905.jpg

DSC00911.jpg

DSC00840.jpg

DSC00891.jpg

Nu har bebis fått sommarlov!:love: :d

Några Fler bilder här: http://s178.photobucket.com/albums/w267/Beccizz/.

I dag fyller min 03:a 4 år! Stora killen alltså.

För övrig så har vi börjat skritta igång efter kotledsinflammation i båda frambenen.. :(
Hade det gått som jag tänkt så hade vi debuterat hoppning denna helgen men det blir inte alltid som man tänkt sig

Det går framåt för oss! =)

Jobbar på att komma ihop i kroppen och hålla koll på benen, hoppas väl kunna starta han nån gång nu i sommar och satsar nog på 4-års..

IMG_4256.jpg

IMG_4277.jpg

IMG_4202.jpg

Kn

Tränade min 03 e.Elmshorn igår.
Det gick jätte bra och här kommer lite bilder.

9941785.jpg

9941710.jpg

9941711.jpg

9941844.jpg

9941789.jpg

Hoppade Robin Z stoet idag!
Är riden sen i mitten av mars och har utvecklats något enormt.

10003896.jpg

10003898.jpg

10003900.jpg

10004027.jpg

Min 03:a PRE sto e.Tortolillo III,nu 4år då, är riden sen förra hösten fast med längre viloperioder. Senaste framgångarna är väl programmridning av 4åringarnas FT program, inhoppning som var extremt okomplicerat bara att styra:) , till hösten blir det lite terrängträning för att debutera nästa år. Men förutom detta håller vi oss mest i skogen.:)

lite bilder på lillflickan:

Duna.jpg

dunariden.jpg

"kl"
Och för min 03 har det gått jätte bra. H*n är kvalad till semifinalen i hoppning. Så nu blir det lite lungt. Ska snart ställas av och skickas på sommarbete. /molle

Min 03 kastade av mig för två veckor sedan. Nu får jag inte rida på ett tag så nu står han på utbildning hos Sandra Sterntorp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka