hur gå till vväga

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ïcatanten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 912
Ï

ïcatanten

vi har nu betsämt oss för att köpa hund.:)¨

i nästan ett år har vi letat runt efter olika raser som skulle kunna passa oss.
och det är inte lätt.

nu har vi nog bestämt oss för 3 raser som vi kan tänka oss och som skulle passa vår livsstil.

jaktlabrador, eng el. welsh springer spaniel, golden retriver. eller någon korsing skulle också gå bra:)

hur går man nu till väga.

vi hade täkt oss att få hem den till sommaren när vi har semester ty v. 26 el senare. men de flesta verkar födas nu i mars april??

Sv: hur gå till vväga

En valp född i april är ju leveransklar i juni, så det är väl inte så tokigt i tid. Försök i möjligaste mån att anpassa semestern efter en bra valpkull om du kan istället för tvärtom.

Sv: hur gå till vväga

Jag antar att ni ska jaga?

Ring och snacka med lite uppfödare så ni verkligen får den hund ni vill ha.
Tik eller hane, eller spelar det ingen roll?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit... 2
Svar
34
· Visningar
3 336
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 203
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka