hur fungerade er amning vid barn två?

@Apollo 13 det är så roligt, vi födde på samma sjukhus men har så olika upplevelser! :p min dotter skulle ha ersättning var 3:e timme dygnet runt utan större anledning och amning som "mellanmål". Fast iofs var de så osynkade så det var bara vissa i teamet som tyckte det medan andra tyckte att jag skulle låta bli. Där i mitten stod jag som nybliven förälder och hade ingen aning.

Jag fick inte heller kontaktuppgifter till någon amningshjälp utan jag lärde mig på buke att det finns sådant.

Hur mycket flyt har du haft med dem egentligen? Jag är lite avundsjuk faktiskt. Samtidigt är jag glad att jag inte tänkte föda där med nummer två.

@deathslyna låter ju jätte konstigt. Jag har fått samma generella hemgångsfolder båda gångerna (samt genomgång av den) och där i stod alla bra nummer jag kunde tänkas behöva. Båda hemgångssamtalen fungerade mer eller mindre precis lika sant så det kändes helt klart som något som görs på rutin. Båda ungarna fick rekommendationen att få ersättning och då förklarade de varför. Med Olivia var det ju inte så svårt att lista ut, men med Eleonora som var en sån bit och knappt hann upp på bröstet innan hon börja amma så var det en annan sak. Jag kan inte till 100% säga att jag inte fick veta varför, för att jag ev frågade, men det tror jag inte. Näe, förutom den första BM under fl med Eleonora, som var riktigt, riktigt dålig, så har jag fått extremt bra vård, av helt fantastiska, omtänksamma och av väldigt hängiven personal! Hade det inte varit för dem så hade jag mest troligt fått jätte problem psykiskt efter fl nr 2, nu gick det ist hur bra som helst. Dom var famtastiska!

@deathslyna låter ju jätte konstigt. Jag har fått samma generella hemgångsfolder båda gångerna (samt genomgång av den) och där i stod alla bra nummer jag kunde tänkas behöva. Båda hemgångssamtalen fungerade mer eller mindre precis lika sant så det kändes helt klart som något som görs på rutin. Båda ungarna fick rekommendationen att få ersättning och då förklarade de varför. Med Olivia var det ju inte så svårt att lista ut, men med Eleonora som var en sån bit och knappt hann upp på bröstet innan hon börja amma så var det en annan sak. Jag kan inte till 100% säga att jag inte fick veta varför, för att jag ev frågade, men det tror jag inte. Näe, förutom den första BM under fl med Eleonora, som var riktigt, riktigt dålig, så har jag fått extremt bra vård, av helt fantastiska, omtänksamma och av väldigt hängiven personal! Hade det inte varit för dem så hade jag mest troligt fått jätte problem psykiskt efter fl nr 2, nu gick det ist hur bra som helst. Dom var famtastiska!
Det kanske var full fräs när jag var där? Jag vet inte men jag är inte ett dugg nöjd med tanken på att behöva besöka ett till BB. Särskilt biten när de var så osynkade att ena skiftet säger en sak och nästa en helt annan var extremt jobbigt. När man sen berättade att man givit ungen ersättning ur den där koppen enligt instruktion var 3:e timme säger andra skiftet att så skulle jag ju inte alls göra. Då blev jag lite extra trött på dem :p

Förlossningspersonalen var dock himla bra. Jag drog ju igenom flera team under mina 2 dygn i den hemska förlossningssängen ;)

@deathslyna ja kanske, märkligt låter det ju iaf att du inte fått foldern om eftervård..
Jag har ju iof legat kvar en vecka m båda typ, först pga att Olivia var tidig och andra gången för att jag hade feber så jag krävde kanske lite mer än patienterna som går in och ut på löpandeband.
När vi kom in och skulle sättas igång med Eleonora, så såg jag en av sköterskorna från BB m Olivia, min första impuls var att glatt vråla HEEEEEJ.. Fast jag tyglade mig men blev jätte glad när jag fick träffa henne uppe på bb sen. Näe, jag är jätte nöjd på alla sätt!

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 924
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V