Hur formas vår attraktion

Men dom tjejerna kanske bara var som du? :confused: Varför vill du inte ha tjejer som inte ler på bild när du själv inte gör det och när du inte tycker det är nåt fel på din personlighet?

Fast nej om dom ler eller inte spelar inte så stor roll. Även om jag generellt kan hålla med om att det är plus om tjejen ler på bild. Jag tittar mer på deras ögon om dom ser snäll/omtänksamma ut.

Fast nej om dom ler eller inte spelar inte så stor roll. Även om jag genrellt kan hålla med om att det är plus om tjejen ler på bild. Jag tittar mer på deras ögon om dom ser snäll/omtänksamma ut.
Men dom kan ju vara som du och bara vara obekväma framför kameran

Jag känner mig mer skeptisk till korta män nu, de verkar extremt komplexfyllda.

Alltså jag har varit tillsammans med någon som varit lika lång som jag 170 men han var nog den enda korta man jag vet som INTE var komplexfylld och fylld av ett behov att hävda sig på det ena korkade sättet efter det andra.

Jag tror inte kvinnor överlag har något emot korta män, men däremot hur korta män brukar bete sig , så min helt ovetenskapliga slutsats är att männen tror att kvinnor ratar dom för att dom är korta för att dom inte vill inse hur dom beter sig :rofl:

Alltså jag har varit tillsammans med någon som varit lika lång som jag 170 men han var nog den enda korta man jag vet som INTE var komplexfylld och fylld av ett behov att hävda sig på det ena korkade sättet efter det andra.

Ok, sa ju att jag skulle lämna detta ämne. Men jag blir väldigt nyfiken på vilka sett han försökte hävda sig ?
Jag har haft två förhållanden där båda tjejer vara ca 168. Båda dessa bar rättså höga klackar vid några tillfällen och jag tyckte dom var så fina och det va så nice när vi hamna i jämnhöjd. Inga issues från min sida iaf :) :p.

Fast när jag tänker efter så hade nog ena tjejen bara höga klackar på första träffen. Så hon kanske hade issues iaf.

Haha eller hur! Så jäkla mycket mer troligt.

@Hero märks att du aldrig gått i klackar :p.

Skulle kunna vara så!
Jag brydde mig aldrig om att fråga. Det var bara något som slog mig nu :D.

Frågan är om jag ens skulle komma i ett par klackade skor. Jag har hyfsat breda fötter :p.

Appropå klackar och attraktion. Jag vet inte vad det beror på med nog är det attraktivt med kvinnor som bär klackar iaf :d. Inget som jag lägger någon större vikt vid. Men det är uppskattat hos mig iaf :p. Skulle definitivt inte begära det om hon inte trivdes i klackar eller fick ont i fötterna.

Själv medför jag alltid måttstock när jag dejtar, man vill ju se så att ingen fuskar, om hen håller måttet så drar jag några ordvitsar och skrattar hen då då blir det ingen andra dejt.

Det där med måttstock är bra alltså! Diskuterade detta utanför buke förut och kom fram till att det kanske är bra att sätta upp en vid ytterdörren och sen bra välkomna folk av rätt längd. Dvs min sambos kvinnliga vänner och Nina kvinnliga får bra komma in om dom är längre än honom och han i sin tur kan bara låta korta snubbar komma hem - för då kommer vi ju alltid kunna känna oss säkra på att ingen av oss blir attraherad av sina vänner eller respektives vänner! Äntligen är problemet med vänner av motsatt kön löst! :idea: :up:

Vilken fin egenskap - att inte begära att kvinnan ska göra något som orsakar smärta för att du uppskattar utseendet det ger! Så himla rart, verkligen :love:

Det var bara en sidonotis. Dom har bara haft klackar på eget initativ inget som jag har frågat efter ... Finns ju risk att nån på buke missförstår mig ;).

Jag känner mig mer skeptisk till korta män nu, de verkar extremt komplexfyllda.
#Inteallakortamän :mad:

:p

Jag har haft två längre förhållanden i vuxen ålder och bägge manspersoner har råkat vara mer lågställda än genomsnittet (och kortare än mig). Det har varit 100 % en non-issue för alla inblandade. Tror varken männen, jag eller andra människor har tänkt på det.

Förutom en främmande snubbe jag hade en småhetsig diskussion med på en fest en gång. Han fick slut på argument och tog till sitt främsta vapen: personangreppet! Problemet var bara att det bästa han kom på var typ: "Amen du kan inte ens få en kille som är längre än dig, höhö!"

Om jag minns rätt så blev han utskrattad och gick därefter slokörad hem ;). Festen var hemma i mitt och exets kollektiv och han fick inte så mycket uppbackning :up:.

Skulle kunna vara så!
Jag brydde mig aldrig om att fråga. Det var bara något som slog mig nu :D.

Frågan är om jag ens skulle komma i ett par klackade skor. Jag har hyfsat breda fötter :p.

Appropå klackar och attraktion. Jag vet inte vad det beror på med nog är det attraktivt med kvinnor som bär klackar iaf :d. Inget som jag lägger någon större vikt vid. Men det är uppskattat hos mig iaf :p. Skulle definitivt inte begära det om hon inte trivdes i klackar eller fick ont i fötterna.
Ingen, och jag menar INGEN, begär vad jag ska ha på mig eller inte. Oavsett om det gäller att täcka mig, klä av mig, skodon eller smink. Att du ens säger en sån sak som att du inte skulle BEGÄRA att någon skulle ha en viss typ av whatever gör att du visar en så äckligt sunkig kvinnosyn. Vi är inte till för din, eller någon annans för delen, njutning. :yuck:

Ingen, och jag menar INGEN, begär vad jag ska ha på mig eller inte. Oavsett om det gäller att täcka mig, klä av mig, skodon eller smink. Att du ens säger en sån sak som att du inte skulle BEGÄRA att någon skulle ha en viss typ av whatever gör att du visar en så äckligt sunkig kvinnosyn. Vi är inte till för din, eller någon annans för delen, njutning. :yuck:

Känns inte som att jag ens ska behöva säga det. Men kändes som det. Men då pikar man mig för det istället.

Jag drar in dig för att du hela tiden skriver om KVINNORNS hangup på längd, när den enda som verkar tycka det är enormt viktigt är du. Och du framför kvinnornas önskan om långa killar som förklaring till deras ointresse när jag tror det är annat; du säger dig vara introvert, tyst, svårt att prata med folk och väljer date utifrån utseende.

Jamen precis!

Jag har, inte ens i de osäkra tonåren, hört tjejer diskutera killars längd när det snackas attraktion. Jag har aldrig själv reflekterat över det, även fast jag med en längd på 175-176 cm, med stor sannolikhet kan uppleva att en potentiell partner kan vara kortare än mig. Varken jag eller mina två kortare partner har upplevt det som en relevant frågeställning och ingen runt oss har kommenterat på det heller.

På denna själv-emipiriska bakgrund konstaterar jag att varken alla dumma KVINNOR eller korta män har problem med korta män :D.

För 97% av mänskligheten (jag hoppas att det bara är 3% som inte fattar basic human decency) så är det självklart. Nu var du tvungen att peka på att du är en Good Guy(tm). De brukar sällan vara så Good Guys.

Näe, på buke har jag väl aldrig varit någon Good Guy så det spelar väl ingen roll ?

Jag har, inte ens i de osäkra tonåren, hört tjejer diskutera killars längd när det snackas attraktion.
Jag har hört det till leda från alla mina längre tjejkompisar. Jag har även hört det mycket från en kompis som bara gillade kortare män, det pratade hon mycket om också.

Förutom här på Buke där de flesta verkar helt ovana vid att tjejer gärna har längre, eller lika långa snubbar, så tycker jag att det är nåt jag hör ofta, i många olika sammanhang. Precis som att män vill känna sig stora och manliga vill otroligt många kvinnor känna sig små och nätta. Vi är alla påverkade av patriarkala skitnormer och könsroller, så att det bara skulle vara män som har tankar kring längd känns väldigt långsökt (höhö).

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar