Hur formas vår attraktion

Det var bara en sidonotis. Dom har bara haft klackar på eget initativ inget som jag har frågat efter ... Finns ju risk att nån på buke missförstår mig ;).

Eller så är det så självklart att du inte ens borde ha påpekat det. Att du inte begär att en kvinna ska gå i högklackat för din skull borde vara lika givet som att du inte rånar gamla tanter, slår ihjäl hundvalpar eller vad som helst som en normal människa ändå inte gör utan att för den sakens skull behöva säga det högt.

Jag har hört det till leda från alla mina längre tjejkompisar. Jag har även hört det mycket från en kompis som bara gillade kortare män, det pratade hon mycket om också.

Förutom här på Buke där de flesta verkar helt ovana vid att tjejer gärna har längre, eller lika långa snubbar, så tycker jag att det är nåt jag hör ofta, i många olika sammanhang. Precis som att män vill känna sig stora och manliga vill otroligt många kvinnor känna sig små och nätta. Vi är alla påverkade av patriarkala skitnormer och könsroller, så att det bara skulle vara män som har tankar kring längd känns väldigt långsökt (höhö).

Tack! Du fick mig att börja fundera på varför jag inte har upplevt samma grej :).

Min snabbanalys blev att de flesta av mina tjejkompisar när jag var yngre inte var speciellt långa själva. Dem jag umgicks mycket med var runt 165 cm kanske. Så de upplevde såklart sällan att killar var kortare. Jag var när jag tänker efter nog den enda i den nära kretsen i gymnasiet som var över 175 cm. Det kanske var anledningen till att ämnet inte riktigt kom upp :).

Eller så är det så självklart att du inte ens borde ha påpekat det. Att du inte begär att en kvinna ska gå i högklackat för din skull borde vara lika givet som att du inte rånar gamla tanter, slår ihjäl hundvalpar eller vad som helst som en normal människa ändå inte gör utan att för den sakens skull behöva säga det högt.

Fast buke fungerar inte som alla andra ställen. Jag har många gånger inte sagt självklara saker men ändå ska det påpekas på det. Och försöker jag vara extra tydlig så påpekas det på det också! Så ja , det känns som det kvittar.

Fast buke fungerar inte som alla andra ställen. Jag har många gånger inte sagt självklara saker men ändå ska det påpekas på det. Och försöker jag vara extra tydlig så påpekas det på det också! Så ja , det känns som det kvittar.

Vilka andra ställen jämför du med?
Undrar för att jag är nyfiken. :)

Verkliga livet och inte bakom en skärm.

Tja, såvitt jag vet är vi som skriver här verkliga människor med verkliga livserfarenheter.
Men visst, när jag samtalar med någon öga mot öga är det ju så mycket mer än bara orden jag läser in. Tonfall, minspel, kroppsspråk, och så vidare, och här på Buke blir det ju endast texten du skriver - svart på vitt - och därmed också mer utrymme för missförstånd.
Hade du stått framför mig och sagt att du inte begär att en kvinna ska klä sig i högklackat för din skull hade jag dock ändå tyckt att du hade varit ett rikspucko.

Hade du stått framför mig och sagt att du inte begär att en kvinna ska klä sig i högklackat för din skull hade jag dock ändå tyckt att du hade varit ett rikspucko.

Ja, fast jag hade aldrig nämnt den detaljen då. Jag kände att jag behövde nämna den detaljen på buke för annars hade väl nån kommit och gnällt på att jag attraheras av kvinnor i klackar. Och så är jag ett rikspucko för att kvinnorna får ont i fötterna, osv. Antar att jag tänkte fel då.

Ja, fast jag hade aldrig nämnt den detaljen då. Jag kände att jag behövde nämna den detaljen på buke för annars hade väl nån kommit och gnällt på att jag attraheras av kvinnor i klackar. Och så är jag ett rikspucko för att kvinnorna får ont i fötterna, osv. Antar att jag tänkte fel då.
Alltså att attraheras av kvinnor i klackar är rätt jävla vanligt, heey JAG gör det. ;) Tror inte att npgon reagerat över det. Möjligen över hur du formulerat dig men inte attraktionskällan som sådan.

Jag fattar vad du menar! Jag tyckte för övrigt att dina smileys var rätt äckliga kombination med att du säger vad du tänder på men i och med att många uttrycker sig så här så jag ingenting. Att du kände dig nödgad att påpeka att du inte tvingar på nån nåt såg jag som att du försökte hejda eventuell kritik. Gick ju sådär :D.

Jag fattar vad du menar! Jag tyckte för övrigt att dina smileys var rätt äckliga kombination med att du säger vad du tänder på men i och med att många uttrycker sig så här så jag ingenting. Att du kände dig nödgad att påpeka att du inte tvingar på nån nåt såg jag som att du försökte hejda eventuell kritik. Gick ju sådär :D.

Jaja, så nu är jag en äckelgubbe + svin också...
Tyvärr, svårt att göra alla nöjda ;)

Ett litet tips i all välmening:

Jag har varit på buke i 20 år (herregud :eek:) och har, vad jag minns, inte en enda gång känt att jag måste vara extra "tydlig" för att folk inte ska missförstå det jag säger som något ont/elakt/diskriminerande/whatever. Om det hände mig gång på gång så hade min första reaktion förhoppningsvis varit att se inåt och läsa det jag skriver med andra ögon. Det är sällan "alla andra" missförstår något som skrivs väldigt entydigt liksom.

Visserligen är bukes användare relativt homogena, med en övervikt på svenska, djurintresserade, kvinnor i en ålder på kanske 18 till 70 år, men folk är ändå tillräckligt olika till att det skulle oroa mig om majoriteten läste mina inlägg som till exempel rasistiska, nedlåtande eller kvinnofientliga om min intention var en annan.

Verkliga livet och inte bakom en skärm.

Jag tänker att Buke är rätt likt en hel del saker irl.

Jag får uppfattningen att du sällan umgås i stora grupper av kvinnor i olika: åldrar/intressen/personligheter/bakgrund/yrken/etc. Och kanske inte helker i miljöer där det diskuteras öppet och friskt kring de saker som du sas stöter på patrull med här på Buke.

Åsikterna du råkar på här tror jag finns väldigt gott om även irl. Men det är inte alltid det passar att ta diskussion eller man ens orkar det live.
Här är vi ju för att diskutera.

Att avfärda det som gnäll och pikar och typiskt Buke tror jag är att göra det lite väl enkelt för sig..

Senast ändrad:
I tråd efter tråd....:angel:
Ja, såhär i efterhand känns det oerhört dumt att jag ens ska behöva påpeka det. Och jag har erkänt det. Men ändå ska det ältas och ältas tills tråden bara handlar om hur jag formulerade mig.

Men oavsett om jag skrivit det eller inte så reagerade @niphredil på min smilie. Så jag hade nog ändå fått höra ett och annat.

Men oavsett om jag skrivit det eller inte så reagerade @niphredil på min smilie. Så jag hade nog ändå fått höra ett och annat.
Men PLZ jag skrev ingenting om det. Jag sa inte ett pip om det. Eller hur? Däremot när andra användare reagerade på nåt annat du skrev, så sa jag vad jag tyckte. Nämligen att jag reagerade på X men eftersom det är vanligt bland användare härinne så sa jag ingenting. Däremot reagerade jag inte på Y. Det var allt.

Jag tänker inte gå in och på nåt vis "försvara" nåt du skrivit om det är nåt annat i samma inlägg som jag tycker är sunkigt - i alla fall inte utan att påpeka att jag tyckte att det var sunkigt.

Men fine, nästa gång säger jag inte till när jag fattade vad du menar när andra uppenbart tolkat dig annorlunda. Helt lugnt för mig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar