Hur formas vår attraktion

Alltså om vi tittar på undersökningen jag länkade till är det ju bara i ett första skede som det spelar roll på online dejtingsidor. Det enda undersökningen säger var att om killen var i snitt 2,5 cm kortare eller kortare så var det mindre chans för en andra dejt.

Nu vet jag inte varför vi måste dra in mig personligen. Men även om jag är kort så är jag fortfarande längre än de flesta tjejer. Jag har bara dejtat en tjej som var längre hon kanske var 2 cm längre eller nåt. Det vart ingen andra dejt med henne. Sen om det berodde på längden lär jag ju aldrig få veta.

Vad jag däremot vet är att den långa tjejen jag har kontakt med vart besviken när hon fick reda på att jag var 1 cm kortare. Dock verkar hon vilja träffas iaf ... Så ja det verkar definift inte vara en dealbreaker om det är små längdskillnader.
Har aldrig tagit upp och diskuterat längden då någon dejt, är det vanligt?

Undersökningarna tyder ju på att längd är en stor faktor vid online dejting. Behöver jag då bevisa det för mig själv också ?
Men varför i inlägg efter inlägg hävda att längd är så viktigt? Dessutom finns det ju undersökningar som visar att det är annat som är viktigt när en kvinna tänker om en man är attraktiv.
Sen har ju många personer, både kvinnor och män, skrivit i tråden att det finns annat som främst avgör. Varför inte ta till dig av det istället för att hänvisa till någon undersökning?

Har aldrig tagit upp och diskuterat längden då någon dejt, är det vanligt?

Men exakt!
Skit i att skriva ut längd då om det verkar vara det som är dealbreakern hela tiden. Tror knappast att någon tar med sig måttbandet på dejten och tvångsmäter sin eventuella nya flamma.

Man kan ju gå bakom dem in i lokalen dock och smygmäta dem mot den där måttstocken i dörrkarmen som är till referens för tjuvar! Så gör jag!

(Obs, skämt!)

Ja, ett symmetriskt ansikte och bra bilder är förmodligen viktigare.
Symmetriskt ansikte vetefasen. Bra bilder däremot är viktigt. Jag swipar inte vänster på folk som knappt syns på sina bilder pga dåligt ljus eller skärpa, eller konstiga filter.

Att vara framgångsrik i nätdejting handlar sannolikt mer om generell utstrålning och framtoning än om väldigt specifika attribut. Personer som framstår som härliga och trevliga på bild antas oftare härliga och trevliga i verkligheten än de som framstår som sura och otrevliga på bild. (Nej jag har ingen källa på det, jag utgår ovetenskapligt från magkänsla och erfarenhet). Och så kan det naturligtvis vara så att vad jag uppfattar som attraktivt är fullständigt oattraktivt för andra.

Om någon fotograferar dig när du gör något som gör dig glad och påverkar dig positivt, så har du antagligen ett väldigt trevligt ansiktsuttryck. Då lyser personlighet igenom bilderna, till skillnad från när man ser sin smartphone djupt i ögonen i sängkammaren...

Jag har nämnt honom förut, men apropå utstrålning och utseende så ta Guy Martin som exempel (britisk TV-personlighet, bildgoogla om ni inte känner till vem det är), han är väl på många sätt inte mallen för "en typiskt vacker/snygg person" om man ser honom rent objektivt, en "vanlig kille, icke Y-formad, stor näsa, liten haka, och medellängd, det kollade jag upp hehe, han är 177cm, och dessutom ofta med en ansiktsfrisyr som påminner om döda ekorrar) men han har en härlig utstrålning. Folk med den positiva och ärliga uppsynen åker höger nästan utan eftertanke hos mig iallafall. Sen kanske jag är färgad av att just Guy Martin är en störtskön person och jag blir glad när jag ser honom på TV eller bild. Plus att jag själv generellt ser mig själv som en väldigt positiv person som nästan alltid ler, och kanske speglar mig lite i honom. För mig är det jätteattraktivt med personer som genuint intresserar sig för någonting och blir uppslukade av det.

Är man inte så störtskön som person kanske man har andra fördelar som attraherar andra icke-störtsköna soulmates... Men jag tror att det är viktigt att ens bilder förmedlar ens äkta personlighet. Inte att man ser så "snygg" ut som möjligt.

Iom att du är så totalt fixerad vid längd och själv ofta dragit upp att du är kortare än medel..

Jag har ALDRIG varit med om att en man på 180-185 typ ältar längd så som du gör.

Och inte heller att kvinnor gör det.
För de flesta är längd inte i närheten av så intressant som det är för dig.

Och iom att du själv tror längd är så enormt viktigt och själv inte är så lång så är du ju rätt dum mot dig själv och sabbar för dig själv genom att inte ta in vad vi säger och genom att sitta och leta undersökningar och utlåtanden som ytterligare cementerar bilden av att det kommer vara svårt för dig att träffa någon.

Om det är svårt för dig att träffa någon så är det inte pga din längd. För någon kanske det är en deal breaker. Men inte för de allra flesta.

Nej, du har aldrig funderat över vad det beror på ? Dessa kanske aldrig blir dissade pga längd eller att det är någon form av begräsning.

Nej, jag tror att de flesta jag dejtat inte haft problem med min längd. Men jag tänker mig att en kille som är 160 cm borde ha det jäkligt tufft när de flesta tjejer är längre.

Men det är väldigt gulligt av dig att du är mån om mitt välmående. Jag avslutar längd-diskussionen nu då den inte leder någon vart.

Har man inte den framgång på dejtingmarknaden som man tycker att man förtjänar så är det ju praktiskt att hänga upp det på en egenskap som man inte kan påverka ;)
De uteblivna framgångarna KAN ju i det här fallet inte bero på oavbrutet orerande om nonsens och en helvetes massa mansplaining, så längden är ju den enda återstående förklaringen. Tragiskt när det blir så.

Har man inte den framgång på dejtingmarknaden som man tycker att man förtjänar så är det ju praktiskt att hänga upp det på en egenskap som man inte kan påverka ;)
Ja eller att säga att det beror på en egenskap som man själv tycker är neutral eller positiv.... som när människor säger att dom är "för ärliga" för att bli omtyckta när det bara är så att dom är elaka

Eller som en kompis som säger att hon är så snygg att män inte vågar prata med henne men sanningen är att jovisst hon ser bra ut men problemet är att hon är osäker och introvert och hon framstår som en snobb eller ointresserad för människor som inte känner henne och det har jag sagt också

Men vill man inte jobba på sig själv är det så mycket lättare att tycka att problemet är hur andra människor tänker och väljer

De uteblivna framgångarna KAN ju i det här fallet inte bero på oavbrutet orerande om nonsens och en helvetes massa mansplaining, så längden är ju den enda återstående förklaringen. Tragiskt när det blir så.
Hur ska personerna på tinder veta detta om @Hero innan man sveper vänster/höger på honom?

Symmetriskt ansikte vetefasen. Bra bilder däremot är viktigt. Jag swipar inte vänster på folk som knappt syns på sina bilder pga dåligt ljus eller skärpa, eller konstiga filter.

Att vara framgångsrik i nätdejting handlar sannolikt mer om generell utstrålning och framtoning än om väldigt specifika attribut. Personer som framstår som härliga och trevliga på bild antas oftare härliga och trevliga i verkligheten än de som framstår som sura och otrevliga på bild. (Nej jag har ingen källa på det, jag utgår ovetenskapligt från magkänsla och erfarenhet). Och så kan det naturligtvis vara så att vad jag uppfattar som attraktivt är fullständigt oattraktivt för andra.

Om någon fotograferar dig när du gör något som gör dig glad och påverkar dig positivt, så har du antagligen ett väldigt trevligt ansiktsuttryck. Då lyser personlighet igenom bilderna, till skillnad från när man ser sin smartphone djupt i ögonen i sängkammaren...

Jag har nämnt honom förut, men apropå utstrålning och utseende så ta Guy Martin som exempel (britisk TV-personlighet, bildgoogla om ni inte känner till vem det är), han är väl på många sätt inte mallen för "en typiskt vacker/snygg person" om man ser honom rent objektivt, en "vanlig kille, icke Y-formad, stor näsa, liten haka, och medellängd, det kollade jag upp hehe, han är 177cm, och dessutom ofta med en ansiktsfrisyr som påminner om döda ekorrar) men han har en härlig utstrålning. Folk med den positiva och ärliga uppsynen åker höger nästan utan eftertanke hos mig iallafall. Sen kanske jag är färgad av att just Guy Martin är en störtskön person och jag blir glad när jag ser honom på TV eller bild. Plus att jag själv generellt ser mig själv som en väldigt positiv person som nästan alltid ler, och kanske speglar mig lite i honom. För mig är det jätteattraktivt med personer som genuint intresserar sig för någonting och blir uppslukade av det.

Är man inte så störtskön som person kanske man har andra fördelar som attraherar andra icke-störtsköna soulmates... Men jag tror att det är viktigt att ens bilder förmedlar ens äkta personlighet. Inte att man ser så "snygg" ut som möjligt.
Bra beskrivet. Jag tror inte heller att det är bildsköna personer utan just en känsla.
Jag har nog aldrig varit attraherad av "modellsnygga kalsongmodeller" om jag ska generalisera. Tex häromdagen såg jag en man jag tyckte var jättesnygg. Han hade en så himla härlig utstrålning. Jag såg hur han såg ut på bilden på sitt passerkort på jobbet och hade jag sett den bilden på en dejtingsida så hade jag direkt velat skriva till honom. Han var inte modellsnygg med stor näsa, flintskallig, ganska kort och stora glasögon och lite mage men utstrålningen gick igenom bilden och jag tyckte han såg snäll och varm ut på bilden.

Hur ska personerna på tinder veta detta om @Hero innan man sveper vänster/höger på honom?

Det kan ju vara så att man uppskattar folk som utstrålar självförtroende och glädje på bilderna tex.
Hero har ju själv sagt att han inte ler på bild, är väldigt introvert etc. Ibland kan man få den feelingen baserat på bilder.
Då är det nej tack för mig iaf.

Om man vänder på det hela, är det någon här som tycker att t.ex. 187cm skulle vara alldeles för långt? Det kan ju även vara så att båda sidorna har ganska rätt i sig.. vissa kvinnor kan föredra eller ha krav på långa män och resten kanske inte direkt bryr sig men då är det fortfarande i stort positivt att vara längre? @Lovisaleonora tyckte t.ex. att längden var viktigt och det verkar vara ett måste, är det någon som tycker att det är negativt?

Det kan ju vara så att man uppskattar folk som utstrålar självförtroende och glädje på bilderna tex.
Hero har ju själv sagt att han inte ler på bild, är väldigt introvert etc. Ibland kan man få den feelingen baserat på bilder.
Då är det nej tack för mig iaf.
Ja man får ju en känsla genom bilderna en person lägger upp men jag tycker det är lika bekvämt att säga att det är för att @Hero är bitter och därmed trycka till lite extra som att säga att det är för att man är kort.

Nej, du har aldrig funderat över vad det beror på ? Dessa kanske aldrig blir dissade pga längd eller att det är någon form av begräsning.

Nej, jag tror att de flesta jag dejtat inte haft problem med min längd. Men jag tänker mig att en kille som är 160 cm borde ha det jäkligt tufft när de flesta tjejer är längre.

Men det är väldigt gulligt av dig att du är mån om mitt välmående. Jag avslutar längd-diskussionen nu då den inte leder någon vart.

Självklart vet jag varför de inte obsessar över det.
Men för att själv påstå sig inte bry sig så uppför du dig inte direkt som de män som faktiskt inte bryr sig.

Och de korta män jag känner som uppför sig och tänker på samma sätt som 180-185-männen upplever eller inte att de blir dissade pga längd.
Antingen är man bara inte rätt för varann eller så funderar man över om man sagt/gjort ngt konstigt etc.

Bra beskrivet. Jag tror inte heller att det är bildsköna personer utan just en känsla.
Jag har nog aldrig varit attraherad av "modellsnygga kalsongmodeller" om jag ska generalisera. Tex häromdagen såg jag en man jag tyckte var jättesnygg. Han hade en så himla härlig utstrålning. Jag såg hur han såg ut på bilden på sitt passerkort på jobbet och hade jag sett den bilden på en dejtingsida så hade jag direkt velat skriva till honom. Han var inte modellsnygg med stor näsa, flintskallig, ganska kort och stora glasögon och lite mage men utstrålningen gick igenom bilden och jag tyckte han såg snäll och varm ut på bilden.
Det var nog det jag brukade kolla, om de såg trevliga ut alltså inte snygga utan trevliga. Jag har heller aldrig varit en attraktion vid första ögonkastet person jag behöver veta vad som finns där inne först. Men visst jag har några dealbreakers och det handlar om att sköta sin personliga hygien tex. Jag kan absolut tycka att folk är snygga eller sexiga men det har liksom inte så mycket att göra med om jag vill dejta dom eller ej.

Väldigt bra inlägg igen ! :).
Jag har flera bilder där jag utövar något jag gillar. Dock så skrattar eller ler jag inte direkt på bilderna. Möjligtvis på en bild men där syns knappt mitt ansikte. Så jag har få såna bilder och de som finns blir sällan bra, tyvärr.

Jag testade faktist en bild där jag såg nästan arg/sur ut och jag fick fortfarande matches. Men jag fick andra matches än jag brukar få...och kanske inte riktigt vad jag är ute efter. Så jag ändrade tillbaka till en mer neutral bild :).

Så det där med att fixa bilder där man har en härlig utstrålning är inte lätt. Då ska man ju helst bli fotat när man inte är beredd på det.

Jag har flera bilder där jag utövar något jag gillar. Dock så skrattar eller ler jag inte direkt på bilderna. Möjligtvis på en bild men där syns knappt mitt ansikte. Så jag har få såna bilder och de som finns blir sällan bra, tyvärr.

Jag testade faktist en bild där jag såg nästan arg/sur ut och jag fick fortfarande matches. Men jag fick andra matches än jag brukar få...och kanske inte riktigt vad jag är ute efter. Så jag ändrade tillbaka till en mer neutral bild :).

Så det där med att fixa bilder där man har en härlig utstrålning är inte lätt. Då ska man ju helst bli fotat när man inte är beredd på det.
Hur får du matches du inte är ute efter när du själv måste svepa höger för att få en match? :D

Ja eller så får du testa med en bild där du ler även om inte du tycker du ser bra ut. Att se glad ut kanske trumfar att se snygg ut.

Hur får du matches du inte är ute efter när du själv måste svepa höger för att få en match? :D

Bra fråga. Fick bara en känsla av att jag matchade med tjejer som jag inte brukar matcha med och de jag brukar matcha med matchade jag inte längre med. Haha. Om det makes sence ? Dvs, de tjejer som ser glada och trevliga ut på bild matchade inte. Men mera emo hållet tjejer matchade jag med, som inte heller log på bild.
Men testade bara under en kortare period :p

Bra fråga. Fick bara en känsla av att jag matchade med tjejer som jag inte brukar matcha med och de jag brukar matcha med matchade jag inte längre med. Haha. Om det makes sence ? Dvs, de tjejer som ser glada och trevliga ut på bild matchade inte. Men mera emo hållet tjejer matchade jag med, som inte heller log på bild.
Men testade bara under en kortare period :p
Men dom tjejerna kanske bara var som du? :confused: Varför vill du inte ha tjejer som inte ler på bild när du själv inte gör det och när du inte tycker det är nåt fel på din personlighet?

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Reklamera häst