Symmetriskt ansikte vetefasen. Bra bilder däremot är viktigt. Jag swipar inte vänster på folk som knappt syns på sina bilder pga dåligt ljus eller skärpa, eller konstiga filter.
Att vara framgångsrik i nätdejting handlar sannolikt mer om generell utstrålning och framtoning än om väldigt specifika attribut. Personer som framstår som härliga och trevliga på bild antas oftare härliga och trevliga i verkligheten än de som framstår som sura och otrevliga på bild. (Nej jag har ingen källa på det, jag utgår ovetenskapligt från magkänsla och erfarenhet). Och så kan det naturligtvis vara så att vad jag uppfattar som attraktivt är fullständigt oattraktivt för andra.
Om någon fotograferar dig när du gör något som gör dig glad och påverkar dig positivt, så har du antagligen ett väldigt trevligt ansiktsuttryck. Då lyser personlighet igenom bilderna, till skillnad från när man ser sin smartphone djupt i ögonen i sängkammaren...
Jag har nämnt honom förut, men apropå utstrålning och utseende så ta Guy Martin som exempel (britisk TV-personlighet, bildgoogla om ni inte känner till vem det är), han är väl på många sätt inte mallen för "en typiskt vacker/snygg person" om man ser honom rent objektivt, en "vanlig kille, icke Y-formad, stor näsa, liten haka, och medellängd, det kollade jag upp hehe, han är 177cm, och dessutom ofta med en ansiktsfrisyr som påminner om döda ekorrar) men han har en härlig utstrålning. Folk med den positiva och ärliga uppsynen åker höger nästan utan eftertanke hos mig iallafall. Sen kanske jag är färgad av att just Guy Martin är en störtskön person och jag blir glad när jag ser honom på TV eller bild. Plus att jag själv generellt ser mig själv som en väldigt positiv person som nästan alltid ler, och kanske speglar mig lite i honom. För mig är det jätteattraktivt med personer som genuint intresserar sig för någonting och blir uppslukade av det.
Är man inte så störtskön som person kanske man har andra fördelar som attraherar andra icke-störtsköna soulmates... Men jag tror att det är viktigt att ens bilder förmedlar ens äkta personlighet. Inte att man ser så "snygg" ut som möjligt.