Fyller ingen funktion? En kille på flashback kan påstå vadsomhelst, du skulle veta hur det skulle vara för dig.
Mjo, men som du säger. Skulle det ju inte gynna mig om det var så att jag fick fler matches.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fyller ingen funktion? En kille på flashback kan påstå vadsomhelst, du skulle veta hur det skulle vara för dig.
Tackar. De flesta träffade sina partners i sociala sammanhang. (Före den stora nätdejting-eran, så jag är ganska säker på att det var så det gick till)Väldigt klokt och bra svar som alltid från dig.
Dock framgår det inte hur dessa träffade sina partners? Var det online-dejting ?
Jag tror inte längden behöver vara en dealbreaker som sagt. Däremot framgår det ju att många tjejer upplever osäkerhet om killen är kortare. Vilket inte minst jag upptäckt vid dejtande.
Ja för allt som står på Flashback är ju känt för att vara sant..
Tackar. De flesta träffade sina partners i sociala sammanhang. (Före den stora nätdejting-eran, så jag är ganska säker på att det var så det gick till)
Vart framgår det menar du, förutom med den tjejen du själv nämnde?
Vet inte. Om du nu konstaterar att så är fallet vs att du som nu antar att så är fallet, är skillnaden så stor? Är det inte så att du undrar om det är pga längd ganska ofta oavsett vad du faktiskt vet om det?Mjo, men som du säger. Skulle det ju inte gynna mig om det var så att jag fick fler matches.
Vet inte. Om du nu konstaterar att så är fallet vs att du som nu antar att så är fallet, är skillnaden så stor? Är det inte så att du undrar om det är pga längd ganska ofta oavsett vad du faktiskt vet om det?
Oavsett om det är en påverkande faktor generellt så betyder det inte att det är den avgörande faktorn för just en själv som person. Det är även möjligt att det är andra faktorer som begränsar mer än längden även om längden i sig oftast anses vara en generell attraktionsfaktor.Undersökningarna tyder ju på att längd är en stor faktor vid online dejting. Behöver jag då bevisa det för mig själv också ?
Oavsett om det är en påverkande faktor generellt så betyder det inte att det är den avgörande faktorn för just en själv som person. Det är även möjligt att det är andra faktorer som begränsar mer än längden även om längden i sig oftast anses vara en generell attraktionsfaktor.
Det är så det funkar för dig. För min egen del så kan en person "bli" snygg för mig om jag tycker om hur hen är. Tror knappast att jag är helt ensam i att vara så. Jag vet inte vad du ville med inlägget, bevisa att jag har fel för att du tycker att utsidan är viktig för attraktion?
Det är ju tur att @Hero inte behöver gräva så djupt iaf.För nån som inte vill gräva ner sig så är din grop ganska djup ändå med tanke på hur frekvent och ihärdigt du tar upp just längd diskussionen, speciellt med tanke på hur många som motbevisar dig dina teorier.
Det är ju tur att @Hero inte behöver gräva så djupt iaf.
Hur motbevisas hans teorier?Framgår var? Enligt vilka säkra, pålitliga källor? Enligt vilken omfattande forskning? Hur många tjejer har sagt till dig att de inte vill dejta dig specifikt pga din längd och bara pga din längd?
För nån som inte vill gräva ner sig så är din grop ganska djup ändå med tanke på hur frekvent och ihärdigt du tar upp just längd diskussionen, speciellt med tanke på hur många som motbevisar dig dina teorier.
Att påstå att det yttre inte alls spelar någon roll låter lite... jag vet inte vilket ord jag letar efter... osannolikt?
Du kanske ska sluta med nätdejtning och i stället försöka träffa kvinnor på lokal?Jag siktar på att slå djupet i marianergraven. Börjar jag närma mig ?
Varför ? Det fungerar ju på någon nivå. Jag har träffat flera partners på det sättet och har en dejt på gång .Du kanske ska sluta med nätdejtning och i stället försöka träffa kvinnor på lokal?
Alltså om vi tittar på undersökningen jag länkade till är det ju bara i ett första skede som det spelar roll på online dejtingsidor. Det enda undersökningen säger var att om killen var i snitt 2,5 cm kortare eller kortare så var det mindre chans för en andra dejt.
Nu vet jag inte varför vi måste dra in mig personligen. Men även om jag är kort så är jag fortfarande längre än de flesta tjejer. Jag har bara dejtat en tjej som var längre hon kanske var 2 cm längre eller nåt. Det vart ingen andra dejt med henne. Sen om det berodde på längden lär jag ju aldrig få veta.
Vad jag däremot vet är att den långa tjejen jag har kontakt med vart besviken när hon fick reda på att jag var 1 cm kortare. Dock verkar hon vilja träffas iaf ... Så ja det verkar definift inte vara en dealbreaker om det är små längdskillnader.
Jag har mött en del torrisar så uppskattar den som är lite positiv och ser det roliga i olika situationer/sammanhang. Livet blir så mycket lättare med en sån vid ens sida än en som är allvarlig/trist precis hela tidenJag tycker det är ganska lustigt egentligen, många verkar tycka att humor är väldigt viktigt och det är väldigt accepterat att säga humor som en attraktiv egenskap. Men hur många människor har man egentligen mött som är totalt humorbefriade och hur kul är egentligen en total lustigkurre?
Måste säga att humor hos personer är någonting jag sällan reflekterar över helt enkelt. Folk brukar bara ha det.
Då skulle jag snarare tänka på att tänka på andra och vara empatisk känns mer sällsynt, även om såklart majoriteten har det.
Har man inte den framgång på dejtingmarknaden som man tycker att man förtjänar så är det ju praktiskt att hänga upp det på en egenskap som man inte kan påverkaIom att du är så totalt fixerad vid längd och själv ofta dragit upp att du är kortare än medel..
Jag har ALDRIG varit med om att en man på 180-185 typ ältar längd så som du gör.
Och inte heller att kvinnor gör det.
För de flesta är längd inte i närheten av så intressant som det är för dig.
Och iom att du själv tror längd är så enormt viktigt och själv inte är så lång så är du ju rätt dum mot dig själv och sabbar för dig själv genom att inte ta in vad vi säger och genom att sitta och leta undersökningar och utlåtanden som ytterligare cementerar bilden av att det kommer vara svårt för dig att träffa någon.
Om det är svårt för dig att träffa någon så är det inte pga din längd. För någon kanske det är en deal breaker. Men inte för de allra flesta.