Ja, tänk på Hitler. Om han åtminstone hade varit lång!
Då hade han förmodligen blivit något annat än diktator.
Pol Pot och Napoleon. Förvånad, någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har googlat mycket på just längd som dealbreaker sedan det började debatteras så ivrigt för att jag är nyfiken på vad studierna säger, och hur de är genomförda. Men jag har svårt att hitta rätt sökord på både svenska och engelska. Jag hittar mängder av påståenden, men inte studier som säger just det du påstår. (Att längd övertrumfar andra attribut). Flera studier hänvisar till det som jag nämnde tidigare att det i ett första urval i NÄTdejting kan vara så att kvinnor väljer att söka på män som är längre snarare än kortare än henne, men det är ju inte det uteslutande kriteriet! Och det säger inget om hur kvinnorna resonerar irl.Om allt en kvinna har att gå på är utseendet på en man. Så kommer dom flesta att välja en lång man före en kort man. Det finns otaliga undersökningar på det, använd google ? Sen kan det ha med attraktion att göra eller diverse andra orsaker som normer/ideal.
Jo, det är väl lite av en ond cirkel. Kvinnor känner sig osäkra bland korta män och män känner sig osäkra om dom är för korta för kvinnan. Så man kan säga att kvinnors preferenser är orsaken till komplex hos många män.
Men det är väl ingen skillnad för kvinnor då kvinnor ofta har komplex för sin vikt eller sina bröst osv. Känns som att väldigt många bär på något komplex.
Fel och fel. Det är förmodligen orsaken. Jag kan egentligen inte se många andra fördelar med längd i dagens samhälle som skulle kunna orsaka komplex.
Vilket konstigt exempel ?Ja, tänk på Hitler. Om han åtminstone hade varit lång!
Ok då googlar vi lite...Om allt en kvinna har att gå på är utseendet på en man. Så kommer dom flesta att välja en lång man före en kort man. Det finns otaliga undersökningar på det, använd google ? Sen kan det ha med attraktion att göra eller diverse andra orsaker som normer/ideal.
Alltsammans är alltså de samtida kvinnornas fel! Hade de bara förstått att älska Hitler och Pol Pot som de var, korta och liksom näpna i modellen, så hade världen sett annorlunda ut.Då hade han förmodligen blivit något annat än diktator.
Han tycks ha varit komplexfylld. Vid riktigt svåra komplex hjälper det inte att att vara populär bland kvinnor, så djupt låg den stackarens trauma över sin ringa höjd över havet. Och så gick det som det gick. Kvinnornas fel.Vilket konstigt exempel ?
Hitler var väl väldigt populär bland kvinnor på sin tid ? Eller har jag fel? Hade han inte flera fruar.
Om du är känd så spelar det väl ingen större roll. Finns ju många exempel på det.
Jo, det är väl lite av en ond cirkel. Kvinnor känner sig osäkra bland korta män och män känner sig osäkra om dom är för korta för kvinnan. Så man kan säga att kvinnors preferenser är orsaken till komplex hos många män.
Men det är väl ingen skillnad för kvinnor då kvinnor ofta har komplex för sin vikt eller sina bröst osv. Känns som att väldigt många bär på något komplex.
Vilket konstigt exempel ?
Hitler var väl väldigt populär bland kvinnor på sin tid ? Eller har jag fel? Hade han inte flera fruar.
Om du är känd så spelar det väl ingen större roll. Finns ju många exempel på det.
Flera fruar? Kan du nämna en, förutom Eva Braun som han gifte sig med dagen före självmordet?Vilket konstigt exempel ?
Kanske eller kanske inte. Om du vet att längden är till din nackdel så kanske man kan vända det till sin fördel. Genom att ex utmärka sig på andra saker.Fattar du inte vad du håller på med?
Du målar in dig själv i ett jäkligt ensamt hörn.
Och det pga att du är övertygad om att din längd är ngt som påverkar i någon högre grad när du dejtar/försöker dejta.
Det handlar inte om att vara känd. Jag svarar aldrig ja om någon känd vill dejta. Vill inte leva sånt liv.
Det handlar om att den kända personen inte har komplex, står för vem de är, har utstrålning etc.
Kanske eller kanske inte. Om du vet att längden är till din nackdel så kanske man kan vända det till sin fördel. Genom att ex utmärka sig på andra saker.
Hur vet du att den kända personen inte har komplex ? De flesta har komplex. Jag har för mig vi haft trådar om detta tidigare på buke och nästan varenda kvinna på buke hade komplex för något. Det är väl inget konstigt ? Det behöver inte vara nåt som någon tänker på överhuvudtaget heller.
Glöm inte att de är "snälla killar" allt det där der ställde till med var bara för i bitterhet över är de blev "friend zonead"... så det är kvinnors fel det med.Alltsammans är alltså de samtida kvinnornas fel! Hade de bara förstått att älska Hitler och Pol Pot som de var, korta och liksom näpna i modellen, så hade världen sett annorlunda ut.
Eller så sitter längd-nackdelen i ditt huvud! Jag skibummade i många år och som snowboardåkare kan jag säga att det är verkligen korta grabbars klubb. (Det är ju en stor fördel som snowboardåkare att vara kort) Så jag har ganska många referenser att jämföra med, jag tycker att en kort kille med bra hållning och vettig självkänsla (som ger utstrålning) är otroligt mycket läckrare än en lång med det motsatta. Och skulle det vara två fräschingar där den ene är kort och den andre lång så skulle inte längden avgöra. De korta hade inte svårare att få tjejer vad jag märkte av iallafall, och det var flera par där killen var kortare. Liksom jag känner par utanför snowboard-världen där kvinnan är längst. Så i min värld är det iallafall inte en sanning att längd är en så viktig attraktionsfaktor som du verkar vilja få det till att vara?Om du vet att längden är till din nackdel så kanske man kan vända det till sin fördel. Genom att ex utmärka sig på andra saker.
Sist jag med mina 152 cm var på krogen blev jag raggad på av en kort kille. Han tyckte vi skulle "knulla och avla barn som blir 130 cm" tillsammans...Generellt sett kan jag tycka att det vore hemskt attraktivt om män var betydligt kortare, gärna runt 110-120 cm. De skulle ta upp mindre plats på bussar och flygplan och det skulle bli betydligt färre våldtäkter och annat elände, och jo, vi kvinnor skulle känna oss mycket tryggare.
Då hade han förmodligen blivit något annat än diktator.
Alltsammans är alltså de samtida kvinnornas fel! Hade de bara förstått att älska Hitler och Pol Pot som de var, korta och liksom näpna i modellen, så hade världen sett annorlunda ut.
Joooo, fast jag jag tycker folk brukar ha det? Eller, kanske snäv krets av vänner bara? Mina tjejkompisar verkar alla ha humor, typ likartad och killkompisarna med. Jag har nog inte en enda kollega som inte klarar av att skratta och munhuggas lite på en kafferast? Äh jag har nog bara ingen humor eftersom jag inte förstår helt enkelt. Det bara går rakt genom min radar isf, som att jag är färgblind eller ngt.
Iofs kanske man tänker sig att han bara drar sexistiska skämt hela tiden och det inte är så kul, men det är inte så många som gör det längre och jag antar att det ingår i ett generiskt -har humor kriterium.
Eller så ska det vara en person som hoppar fram bakom dörrar med djävulsmask osv, det är iofs lite kul har en kollega... men hade satt det under skämtlynne snarare.
Så jag skulle nog tycka att man tex hade vissa gemensamma intressen vore bra. Tex om båda gillar att läsa böcker eller tycker om ungefär samma genrer som tex en gillar uhm filmer om zombies och den andra böcker om alver eller att en gillar bilar/hundar och en hästar.
Vilket konstigt exempel ?