Hur formas vår attraktion

Kan ju vara så att @Hero och @durachiny har liknande åsikter också? :) Många av oss andra tar ju varandras parti väldigt ofta men det blir kanske inte lika utmärkande eftersom ovanstående två ofta har skilda åsikter från många oss andra här.
Nu vet jag inte hur ofta vi har sammanfallande åsikter, det är rätt ofta jag inte håller med honom men jag ser ingen funktion i att bli sjuttioelfte som hoppar in i diskussionen och säger att han har fel. Däremot är det rätt tråkigt att så många här håller på och sätter epitet som "hejarklack" och "patriarkatets döttrar", blir väldigt tröttsamt i längden och jag diskuterar nog inte hälften så mycket som jag egentligen skulle vilja just pga inget man skriver kommer läsas för vad som är skrivet utan i någon sorts bestämd kontext av just denna sorts epitet.

Mina fem cent i den här diskussionen: Gangstern tickar i snudd på alla mina boxar på vad jag finner attraktivt. Han är så förbannat het. Men han är inte, och kommer aldrig bli någon jag kommer falla för romantiskt för han har inte de insidemässiga boxarna itickade som krävs för att jag ska falla romantiskt.Gangstern är någon som jag älskar innerligt tro inget annat men han är inget pojkvänsmaterial för mig. Partner däremot tickar i exakt varenda box i kategorin insida/personlighet/värderingar och är därför partner. Ja, Partner är ohyggligt attraktiv med men kanske inte på samma sätt som Gangstern. Ergo attraktion är inte samma sak som kärlek men kärlek är attraktion.

Nu kan inte jag svara för alla andra kvinnor men jag har mycket svårt att tro att den största rädslan skulle vara att mannen är kortare.
Själv tycker jag det är värre om det skulle vara en fullkomlig galning eller narcissist, sådant som inte märks kanske på en gång.

Men korta män är väl ändå värre? Galningar kan medicinera, men kort är...kort liksom. :nailbiting:

Jag förstår inte riktigt den här logiken. Är det valet man gör? Antingen en som är kort men rolig och normal eller en som är lång men då är han psykopat?

Förutom att den här videon är väldigt rolig :rofl:. Så stämmer den väldigt väl in på den där logiken.

Poängen är att det som är på insidan är det viktigaste, och det man bör prioritera. Ingen här har sagt att det ena måste utesluta det andra, men vissa hänger upp sig för mycket på yta och behöver påminnas att det är helt andra saker som räknas för att en relation ska fungera.

Ja, insidan är det viktigaste MEN jag hade inte blivit attraherad av världens trevligaste och på insidan mest perfekta man om hans yttre inte attraherade mig. Attraktionen har ju två sidor, inre och yttre. När man först träffar någon är det mestadels det yttre man dömer folk efter (även om det inre lyser igenom till viss del). Sen allteftersom man lär känna personen så ser man hur han/hon är som person.

Men korta män är väl ändå värre? Galningar kan medicinera, men kort är...kort liksom. :nailbiting:

Helt ärligt tänder jag inte på korta män. Jag blir gärna överbevisad, men jagar inte för att bli överbevisad. Jag har haft några dejter som varit lika långa som jag, alt. några cm längre vilket innebär att med skor blir jag lika lång/längre - det är för mig avtändande.

Ja, det må vara ytligt. Å andra sidan tänder jag på män som inte direkt faller inom ramarna för Hunk of the Year, så det handlar inte om utseendet i stort. Bara mina preferenser.

Ja, jösses vad rolig den var! Kissar nästan på mig, nästan, ska vi gissa att det är en man som gjort den? :idea:

Det är ju parodi på onlinedejting. Förmodligen har man snappat upp följande från undersökningar "Kvinnor hyser störst rädsla för att träffa någon från internet som är kortare än hon själv" . Så blir det lite komiskt. Istället för att välja den som matchar bäst så väljer man hellre nån som är längre men inte lika bra match. Plus, att man nämner alla anledningar som kvinnor bruka nämna till varför man föredrar en längre man. "känna sig liten", "kunna bära klackar" osv.

Ingen aning om det är en man som gjort den faktiskt. Spelar det någon roll?

Det är ju parodi på onlinedejting. Förmodligen har man snappat upp följande från undersökningar "Kvinnor hyser störst rädsla för att träffa någon från internet som är kortare än hon själv" . Så blir det lite komiskt. Istället för att välja den som matchar bäst så väljer man hellre nån som är längre men inte lika bra match. Plus, att man nämner alla anledningar som kvinnor bruka nämna till varför man föredrar en längre man. "känna sig liten", "kunna bära klackar" osv.

Tack för att du förklarar videon för mig, tihi. :meh: Nu blev den ännu roligare. Fniss. O_o

Däremot är det rätt tråkigt att så många här håller på och sätter epitet som "hejarklack" och "patriarkatets döttrar", blir väldigt tröttsamt i längden och jag diskuterar nog inte hälften så mycket som jag egentligen skulle vilja just pga inget man skriver kommer läsas för vad som är skrivet utan i någon sorts bestämd kontext av just denna sorts epitet.

"Så många"? Hur många som använt de epiteten är lättkollat med hjälp av sökfunktionen. Jag gjorde det precis. Jag hittade EN person som kallat dig hejarklack. Det var i den här tråden. Jag behöver däremot inte sökfunktionen för att veta att det är EN person som brukar använda "patriarkatets döttrar" om olika personer här.

Sedan sökte jag på inlägg som nämner Hero, skrivna av durachiny. Jag fick 82 träffar. Utan att ha läst dem vågar jag vara rätt säker på att majoriteten av dem innehåller varianter på "vad Hero menade var nog att" osv.

Som sagt. Det är ju inga universella sanningar utan fördomar (ofta mäns fördomar) om kvinnors sätt att tänka. Visst finns det många kvinnor som föredrar en viss längd på sina partners, men det är förhoppningsvis till viss del åldersknutet, som yngre är man ofta mer orolig för vad andra skall tycka. Att raljera om det och framställa det som sanningar att det ÄR så förstärker förmodligen fördomarna.

Det framstår som om personen som gjort sketchen inte förstår sig på kvinnor. Noll igenkänningsfaktor. Jag tycker inte ens att det var kul, bara tröttsamt eftersom jag är less på att kvinnor framställs som idioter. Visst! Det är en sketch, det skall vara raljerande, det fattar jag. Men det är nog inte jag som är målgruppen.

Som sagt. Det är ju inga universella sanningar utan fördomar (ofta mäns fördomar) om kvinnors sätt att tänka. Visst finns det många kvinnor som föredrar en viss längd på sina partners, men det är förhoppningsvis till viss del åldersknutet, som yngre är man ofta mer orolig för vad andra skall tycka. Att raljera om det och framställa det som sanningar att det ÄR så förstärker förmodligen fördomarna.

Det framstår som om personen som gjort sketchen inte förstår sig på kvinnor. Noll igenkänningsfaktor. Jag tycker inte ens att det var kul, bara tröttsamt eftersom jag är less på att kvinnor framställs som idioter. Visst! Det är en sketch, det skall vara raljerande, det fattar jag. Men det är nog inte jag som är målgruppen.

Absolut, den är ju extremt överdriven. Man ska ju inte ta den för seriöst då blire ju inte roligt.

Fast personen som skapat videon har förmodligen bara utgått från vad kvinnor säger. Allt det dom säger är ju sånt som kvinnor bruka säga som anledningar ? Det är ju inget nytt under solen.

Ja, insidan är det viktigaste MEN jag hade inte blivit attraherad av världens trevligaste och på insidan mest perfekta man om hans yttre inte attraherade mig. Attraktionen har ju två sidor, inre och yttre. När man först träffar någon är det mestadels det yttre man dömer folk efter (även om det inre lyser igenom till viss del). Sen allteftersom man lär känna personen så ser man hur han/hon är som person.
Jag brukar inte generellt reagera på mäns utsida när jag träffar någon IRL (alltså inte på Tinder) jag blir nästan 100% av gångerna intresserad av någon för jag hör vad de pratar om, deras intresse, humor, smak när det gäller någonting som jag också gillar och sen söker jag kontakt utifrån det, jag söker i princip aldrig kontakt bara för jag tycker de är snygga, för mig blir folk snygga när jag märker att jag gillar personen. Jag kan absolut konstatera att vissa individer (inte bara män) är väldigt attraktiva fysiskt men det brukar mer vara ett konstaterande och inte något som gör mig sugen på att lära känna dom.

Absolut, den är ju extremt överdriven. Man ska ju inte ta den för seriöst då blire ju inte roligt.

Fast personen som skapat videon har förmodligen bara utgått från vad kvinnor säger. Allt det dom säger är ju sånt som kvinnor bruka säga som anledningar ? Det är ju inget nytt under solen.
Det kan ju också vara så att det är en man som har gjort videon och utgått ifrån vad andra män antar eller säger att kvinnor tycker och tänker. Enda sättet de videon blir rolig är om man ser den som att kvinnorna driver med mäns, väldigt felaktiga och fördomsfulla, uppfattning om vad kvinnor tycker är viktigt i ett förhållande. Och nej jag har inte själv eller någonsin hört någon annan kvinna i min närhet eller yttre periferi uttala sig om längd på det sätt som görs i den här videon. Eller i närheten av det. Eller alls faktiskt. Så för mig som kvinna är det nytt under solen. Men det är ju jag. Som kvinna.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar