Hur formas vår attraktion

Det kan ju också vara så att det är en man som har gjort videon och utgått ifrån vad andra män antar eller säger att kvinnor tycker och tänker. Enda sättet de videon blir rolig är om man ser den som att kvinnorna driver med mäns, väldigt felaktiga och fördomsfulla, uppfattning om vad kvinnor tycker är viktigt i ett förhållande. Och nej jag har inte själv eller någonsin hört någon annan kvinna i min närhet eller yttre periferi uttala sig om längd på det sätt som görs i den här videon. Eller i närheten av det. Eller alls faktiskt. Så för mig som kvinna är det nytt under solen. Men det är ju jag. Som kvinna.
Ja samma här. För mig är det också nytt under solen.

Det kan ju också vara så att det är en man som har gjort videon och utgått ifrån vad andra män antar eller säger att kvinnor tycker och tänker. Enda sättet de videon blir rolig är om man ser den som att kvinnorna driver med mäns, väldigt felaktiga och fördomsfulla, uppfattning om vad kvinnor tycker är viktigt i ett förhållande. Och nej jag har inte själv eller någonsin hört någon annan kvinna i min närhet eller yttre periferi uttala sig om längd på det sätt som görs i den här videon. Eller i närheten av det. Eller alls faktiskt. Så för mig som kvinna är det nytt under solen. Men det är ju jag. Som kvinna.

Givetvis är det inga eller få kvinnor som uttalar sig så. Det kan vara något man tänker på i det undermedvetna dock. Annars skulle det inte bli så utslagsgivande när det kommer till dejting.

Varför tror du alltid att du har rätt om kvinnor? Jag menar kvinnor är ju inte en enhetlig grupp där alla tycker lika, och framförallt vad får dig att tro att du vet mer än de du diskuterar med som mestadels är kvinnor själva? :confused:

Jag utgår bara från vad många säger och undersökningar. Jag säger inte att alla tycker lika.

Jag utgår bara från vad många säger och undersökningar. Jag säger inte att alla tycker lika.
Givetvis är det inga eller få kvinnor som uttalar sig så. Det kan vara något man tänker på i det undermedvetna dock. Annars skulle det inte bli så utslagsgivande när det kommer till dejting.
Först och främst säger du ju emot dig själv.
Sen, varför vidhåller du så stenhårt något som för det första inte spelar någon roll vad jag kan se? och för det andra, det är många här som talat om för dig att det inte är de flesta kvinnors största rädsla vid nätdejting. Varför har du hakat upp dig på det? Varför är det så himla viktigt?
Vad har det med attraktion att göra? Det finns väl lika många olika saker/personligheter som är viktiga för en person som det finns olika personer.
Men eftersom du jiddrar om längd så måste du ju tro att det är viktigt för alla.

Först och främst säger du ju emot dig själv.
Sen, varför vidhåller du så stenhårt något som för det första inte spelar någon roll vad jag kan se? och för det andra, det är många här som talat om för dig att det inte är de flesta kvinnors största rädsla vid nätdejting. Varför har du hakat upp dig på det? Varför är det så himla viktigt?
Vad har det med attraktion att göra? Det finns väl lika många olika saker/personligheter som är viktiga för en person som det finns olika personer.
Men eftersom du jiddrar om längd så måste du ju tro att det är viktigt för alla.

Fast attraktion spelar ju roll ? För många har det stor betydelse så även för mig.
Det är inte viktigt, men relevant för diskussionen. Nu pratar vi om attraktion och längd är uppenbarligen en viktig del för attraktionen hos många kvinnor.
Jag har aldrig sagt att det är viktigt för alla. Men för många om du tittar på undersökningar.

Fast nej. Jag tror man måste skilja på online dejting och annan typ av dejting, och man måste skilja på teorier (inte fakta) som kommer från dejtingsiterna själva och andra o-citerade källor (förmodligen inte helt objektiva undersökningar eller forskningsmässigt rättvisande) och information som kommer från kvinnor själva (t.ex som här på Buke med bred referensgrupp). Självklart blir det aspekter som kanske får en större genomslagskraft vid användning av Tinder när du inte kan prata med personen och måste ta ett beslut utifrån andra parametrar, än när man träffar folk IRL men det betyder inte att de per automatik blir representativa för "vad kvinnor tycker om längd". Bara för att man hört 10 kill-polare klaga över att tjejer inte gillar killar som är kortare än de själva eller tom 10 tjejer som sagt detsamma, så blir det varken fakta eller någon form av generell vetskap.
Jag tror också att det är viktigt att se skillnaderna när det gäller synen på dejting och preferenser mellan länder, sociala grupper, socio-ekonomiska grupper, åldersgrupper och kulturer. Att kvinnor i New York skulle tycka en sak betyder inte att kvinnor i Stockholm eller Bangladesh eller Moskva eller Sri Lanka tycker likadant. Det är lite det som är hela grejjen; kvinnor är inte en homogen grupp med 1 åsikt, de är individer som påverkas, attraheras och avskräcks av 1 miljon olika saker.

Tycker det är intressant dom gångerna jag träffat någon som jag tycker ser ut som en gud första gången jag träffar personen och när jag har lärt känna personen har han förvandlats till nästan motbjudande rent utseende mässigt.

Har även när jag träffat personer inte tänkt på utseende men har förvandlat till en riktig snygging när jag lärt känna personen, oftast då upptagna:cautious:.

Så för mig handlar det inte om utseendet i långa loppet.

Fast attraktion spelar ju roll ? För många har det stor betydelse så även för mig.
Det är inte viktigt, men relevant för diskussionen. Nu pratar vi om attraktion och längd är uppenbarligen en viktig del för attraktionen hos många kvinnor.
Jag har aldrig sagt att det är viktigt för alla. Men för många om du tittar på undersökningar.
Jag skrev aldrig att attraktion inte spelar roll? Jag skrev att du uttryckte dig som att attraktion=längd och att det var så för alla. Ta gärna fram vetenskapliga fakta på detta, jag känner inte en enda kvinna som tycker att det allra viktigaste är längden på eventuell partner. Naturligtvis finns det, precis som det finns kvinnor som vill ha långhåriga män eller grönögda.

Just humor är nog viktigare än man först tror. Att leva med någon som har allt utom humor är som att köra bil och upptäcka att däcken saknas.
Jag tycker det är ganska lustigt egentligen, många verkar tycka att humor är väldigt viktigt och det är väldigt accepterat att säga humor som en attraktiv egenskap. Men hur många människor har man egentligen mött som är totalt humorbefriade och hur kul är egentligen en total lustigkurre?

Måste säga att humor hos personer är någonting jag sällan reflekterar över helt enkelt. Folk brukar bara ha det.

Då skulle jag snarare tänka på att tänka på andra och vara empatisk känns mer sällsynt, även om såklart majoriteten har det.

Jag skrev aldrig att attraktion inte spelar roll? Jag skrev att du uttryckte dig som att attraktion=längd och att det var så för alla. Ta gärna fram vetenskapliga fakta på detta, jag känner inte en enda kvinna som tycker att det allra viktigaste är längden på eventuell partner. Naturligtvis finns det, precis som det finns kvinnor som vill ha långhåriga män eller grönögda.

Om allt en kvinna har att gå på är utseendet på en man. Så kommer dom flesta att välja en lång man före en kort man. Det finns otaliga undersökningar på det, använd google ? Sen kan det ha med attraktion att göra eller diverse andra orsaker som normer/ideal.

I din värld kanske, i min så attraheras man främst av det som finns på insidan. Nu låter du mest som att du vill vara Heros hejaklack som vanligt, och envisas med att "utseendet är visst jätteviktigt". Ett fördelaktigt utseende kan bidra till ett intresse, men i slutändan är det något som är en piss i havet jämfört med allt annat som skapar och uppehåller en attraktion.

Absolut att innanmätet är det viktigaste.
Men ofta är det ju det yttre som ger första "intresse/ointressereaktionen" hos många av oss.
Det vill säga, gällande en person som vi från början känt oss något attraherade av (och ny syftar jag inte på rent sexuellt utan det där odefinierade något som gör att vi blir intresserade av att prata med en person), har vi större benägenhet att vilja ta reda på mer av insidan.

Jag tycker det är ganska lustigt egentligen, många verkar tycka att humor är väldigt viktigt och det är väldigt accepterat att säga humor som en attraktiv egenskap. Men hur många människor har man egentligen mött som är totalt humorbefriade och hur kul är egentligen en total lustigkurre?

Måste säga att humor hos personer är någonting jag sällan reflekterar över helt enkelt. Folk brukar bara ha det.

Då skulle jag snarare tänka på att tänka på andra och vara empatisk känns mer sällsynt, även om såklart majoriteten har det.

Jag tänker att det kan vara viktigt att båda parter har likartad humor.

Jag känner mig mer skeptisk till korta män nu, de verkar extremt komplexfyllda.
Jo, det är väl lite av en ond cirkel. Kvinnor känner sig osäkra bland korta män och män känner sig osäkra om dom är för korta för kvinnan. Så man kan säga att kvinnors preferenser är orsaken till komplex hos många män.
Men det är väl ingen skillnad för kvinnor då kvinnor ofta har komplex för sin vikt eller sina bröst osv. Känns som att väldigt många bär på något komplex.

Jo, det är väl lite av en ond cirkel. Kvinnor känner sig osäkra bland korta män och män känner sig osäkra om dom är för korta för kvinnan. Så man kan säga att kvinnors preferenser är orsaken till komplex hos många män.
Men det är väl ingen skillnad för kvinnor då kvinnor ofta har komplex för sin vikt eller sina bröst osv. Känns som att väldigt många bär på något komplex.

Såklart det är kvinnornas fel:)

Jag tänker att det kan vara viktigt att båda parter har likartad humor.
Joooo, fast jag jag tycker folk brukar ha det? Eller, kanske snäv krets av vänner bara? Mina tjejkompisar verkar alla ha humor, typ likartad och killkompisarna med. Jag har nog inte en enda kollega som inte klarar av att skratta och munhuggas lite på en kafferast? Äh jag har nog bara ingen humor eftersom jag inte förstår helt enkelt. Det bara går rakt genom min radar isf, som att jag är färgblind eller ngt.

Iofs kanske man tänker sig att han bara drar sexistiska skämt hela tiden och det inte är så kul, men det är inte så många som gör det längre och jag antar att det ingår i ett generiskt -har humor kriterium. :D

Eller så ska det vara en person som hoppar fram bakom dörrar med djävulsmask osv, det är iofs lite kul ;) har en kollega... men hade satt det under skämtlynne snarare.

Så jag skulle nog tycka att man tex hade vissa gemensamma intressen vore bra. Tex om båda gillar att läsa böcker eller tycker om ungefär samma genrer som tex en gillar uhm filmer om zombies och den andra böcker om alver eller att en gillar bilar/hundar och en hästar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar