Hur formas vår attraktion

Jag vill faktiskt poängtera att ingenstans i Mein Kampf finns en sådan bitterhet över längden! Han verkar mer bara bitter generellt - men såklart, han kan ju också bara varit ovetande om att det är längden som stökat till det för honom och inte att han var ett ”missförstått geni” :up:
Det var ju en enorm tur att han inte visste att det var vi kvinnor som var orsaken till hans bitterhet! :eek:

Gemensamma intressen är bra, förstås.

Men när jag skriver "likartad" humor så menar jag ju att det är rätt olika vad man tycker är roligt.
Det där hysteriska gabflabb-skämtet och så kallat roliga hemvideor där någon gör bort sig, tycker inte jag är roligt. Däremot kan jag ha roligt åt språkliga formuleringar, ordvitsar och sådant som en del andra inte förstår nöjet med.

De flesta människor har helt klart humor, men det är inte självklart att man tycker att samma sak är roligt.
Jo kanske, jag viker mig sällan dubbel över Monte Pyton iofs, även om det händer ibland. Ordvitsar är mer min grej.

Fast jag har nog inte valt min man för likartad humor, även om vi kanske har det av sig självt. Vet nog inte vad han har för humor :D roliga katt och hästvideos? Syrliga dämpade skämt i serieformat? (ah, min favorit) Tror vi mer pratade än drog ordvitsar faktiskt. Problemet är kanske att jag aldrig dateat någon jag inte känt någorlunda redan och att jag tycker det är roligare att prata böcker eller filosofi, historia och "lösa världsproblem" än att "lära känna någon prata"/"veta mer om en person". (Vi är mer av -diskutera upprört om historieundervisningens syn på Sparta, personer isf.)

Senast ändrad:
Jo kanske, jag viker mig sällan dubbel över Monte Pyton iofs, även om det händer ibland. Ordvitsar är mer min grej.

Fast jag har nog inte valt min man för likartad humor, även om vi kanske har det av sig självt. Vet nog inte vad han har för humor :D roliga katt och hästvideos? Syrliga dämpade skämt i serieformat? (ah, min favorit) Tror vi mer pratade än drog ordvitsar faktiskt. Problemet är kanske att jag aldrig dateat någon jag inte känt någorlunda redan och att jag tycker det är roligare att prata böcker eller filosofi, historia och "lösa världsproblem" än att "lära känna någon prata"/"veta mer om en person". (Vi är mer av -diskutera upprört om historieundervisningens syn på Sparta, personer isf.)
@kryddelydd vad jag funderar på är egentligen om -"han hade ingen humor" eller "det är viktigt att han har humor" är en omskrivning för "vi ska gärna prata massor och intensivt med varandra och ha roligt och skratta ibland och diskutera saker" eller "vi hade roligt tillsammans", snarare än

-jag drog en ordvits och han gapflabbade inte och sedan sa han inga skämt tillbaka heller. :mad: :D

(Ok, nu går jag verkligen och vänder på ord som på stenar efter gråsuggor helt i onödan :eek:, men jag har faktiskt undrat över just det kriteriet ett tag :D)

@Badger, jag tror att det förstnämnda ligger närmare sanningen. :) Typ att det skall kännas lätt och lättsamt att umgås, och gärna skratta mycket tillsammans snarare än att personen har "humor" generellt. Jag har slutat skriva att jag söker någon med "humor", det är ju så väldigt individuellt, och det är egentligen inte humor jag är ute efter, utan en gemensam "ton" som jag hittar med vissa människor, och det ger sig ju när man träffar dem.

Men du VET ju inte att längden är till din nackdel.
Och de av mina killkompisar/dejter som varit korta har det som sagt INTE varit någon nackdel för. Jag tänkte inte på att de var den längd de var. Jag bar ibland klackar på 10 cm. Då blev de kortare än mig. Det gjorde inte någon av oss något.

Sen finns det såna som absolut vill ha en lång man, en blond tjej etc etc.
Men så jäkla många är det inte som skulle tacka nej till en härlig man för att han är 175.

Däremot kan man gärna tacka nej till en man på 175 som är fixerad vid längd.

Alltså om vi tittar på undersökningen jag länkade till är det ju bara i ett första skede som det spelar roll på online dejtingsidor. Det enda undersökningen säger var att om killen var i snitt 2,5 cm kortare eller kortare så var det mindre chans för en andra dejt.

Nu vet jag inte varför vi måste dra in mig personligen. Men även om jag är kort så är jag fortfarande längre än de flesta tjejer. Jag har bara dejtat en tjej som var längre hon kanske var 2 cm längre eller nåt. Det vart ingen andra dejt med henne. Sen om det berodde på längden lär jag ju aldrig få veta.

Vad jag däremot vet är att den långa tjejen jag har kontakt med vart besviken när hon fick reda på att jag var 1 cm kortare. Dock verkar hon vilja träffas iaf ... Så ja det verkar definift inte vara en dealbreaker om det är små längdskillnader.

@kryddelydd vad jag funderar på är egentligen om -"han hade ingen humor" eller "det är viktigt att han har humor" är en omskrivning för "vi ska gärna prata massor och intensivt med varandra och ha roligt och skratta ibland och diskutera saker" eller "vi hade roligt tillsammans", snarare än

-jag drog en ordvits och han gapflabbade inte och sedan sa han inga skämt tillbaka heller. :mad: :D

(Ok, nu går jag verkligen och vänder på ord som på stenar efter gråsuggor helt i onödan :eek:, men jag har faktiskt undrat över just det kriteriet ett tag :D)

Det är ganska intressant att fundera på vad man egentligen menar med det man säger. Så jag tycker att dina gråsuggor kan vara intressanta och givande.
Språk och språkanvändning är väldigt intressant. Olika tankeinnehåll i samma använda ord kan ge upphov till många missförstånd och att då börja fundera på vad man egentligen menar, är inte alls dumt.

Din lite mångordiga omskrivning ovan låter som det viktigaste av allt.

@Badger, jag tror att det förstnämnda ligger närmare sanningen. :) Typ att det skall kännas lätt och lättsamt att umgås, och gärna skratta mycket tillsammans snarare än att personen har "humor" generellt. Jag har slutat skriva att jag söker någon med "humor", det är ju så väldigt individuellt, och det är egentligen inte humor jag är ute efter, utan en gemensam "ton" som jag hittar med vissa människor, och det ger sig ju när man träffar dem.
Aha! jo, det är där jag mer skulle säga -vi ska gärna ha gemensamma intressen :) fast gemensam "ton" var en mycket bättre beskrivning. Håller med totalt om att man gärna är ute efter en gemensam ton, att man hakar på varandra.

Aha! jo, det är där jag mer skulle säga -vi ska gärna ha gemensamma intressen :) fast gemensam "ton" var en mycket bättre beskrivning. Håller med totalt om att man gärna är ute efter en gemensam ton, att man hakar på varandra.
Så är det nog med min sambo och mig att vi har gemensamma referenser, man drar en referens till något ett citat eller så och då kopplar den andra direkt (oftast, sportreferat förstår jag INTE) samt gemensamma värderingar.

Eller så sitter längd-nackdelen i ditt huvud! Jag skibummade i många år och som snowboardåkare kan jag säga att det är verkligen korta grabbars klubb. (Det är ju en stor fördel som snowboardåkare att vara kort) Så jag har ganska många referenser att jämföra med, jag tycker att en kort kille med bra hållning och vettig självkänsla (som ger utstrålning) är otroligt mycket läckrare än en lång med det motsatta. Och skulle det vara två fräschingar där den ene är kort och den andre lång så skulle inte längden avgöra. De korta hade inte svårare att få tjejer vad jag märkte av iallafall, och det var flera par där killen var kortare. Liksom jag känner par utanför snowboard-världen där kvinnan är längst. Så i min värld är det iallafall inte en sanning att längd är en så viktig attraktionsfaktor som du verkar vilja få det till att vara?

Jag saknar flera attribut som anses vara typiskt attraktivt hos kvinnor, men det struntar jag i. Jag tänker definitivt inte att det är "till min nackdel" att jag exempelvis inte är timglasformad och därmed har en kropp som "signalerar att jag är välägnad för barnafödande" vilket brukar nämnas som en attraktionsfaktor. Jag har såklart vissa komplex jag med över vissa saker, men de behåller jag för mig själv och jobbar med min självkänsla istället för att gräva ner mig i saker jag inte kan påverka. (Utan kirurgiska ingrepp...)

Väldigt klokt och bra svar som alltid från dig.
Dock framgår det inte hur dessa träffade sina partners? Var det online-dejting ?
Jag tror inte längden behöver vara en dealbreaker som sagt. Däremot framgår det ju att många tjejer upplever osäkerhet om killen är kortare. Vilket inte minst jag upptäckt vid dejtande.

Jag gräver inte ner mig över något jag inte kan påverka. Förmodligen troligt att jag skulle få fler matches om jag skrev att jag var 190 cm på Tinder. Men jag får fortarande matches och dejter då och då. Så ingen idé att gräva ner sig pga att man inte föddes med rätt längd.

Det är ganska intressant att fundera på vad man egentligen menar med det man säger. Så jag tycker att dina gråsuggor kan vara intressanta och givande.
Språk och språkanvändning är väldigt intressant. Olika tankeinnehåll i samma använda ord kan ge upphov till många missförstånd och att då börja fundera på vad man egentligen menar, är inte alls dumt.

Din lite mångordiga omskrivning ovan låter som det viktigaste av allt.
Och gråsuggor är ganska söta också!

(Men jag är i alla fall mycket klokare och slipper fundera mer över det här med humor :D)

Alltså om vi tittar på undersökningen jag länkade till är det ju bara i ett första skede som det spelar roll på online dejtingsidor. Det enda undersökningen säger var att om killen var i snitt 2,5 cm kortare eller kortare så var det mindre chans för en andra dejt.

Nu vet jag inte varför vi måste dra in mig personligen. Men även om jag är kort så är jag fortfarande längre än de flesta tjejer. Jag har bara dejtat en tjej som var längre hon kanske var 2 cm längre eller nåt. Det vart ingen andra dejt med henne. Sen om det berodde på längden lär jag ju aldrig få veta.

Vad jag däremot vet är att den långa tjejen jag har kontakt med vart besviken när hon fick reda på att jag var 1 cm kortare. Dock verkar hon vilja träffas iaf ... Så ja det verkar definift inte vara en dealbreaker om det är små längdskillnader.

Jag drar in dig för att du hela tiden skriver om KVINNORNS hangup på längd, när den enda som verkar tycka det är enormt viktigt är du. Och du framför kvinnornas önskan om långa killar som förklaring till deras ointresse när jag tror det är annat; du säger dig vara introvert, tyst, svårt att prata med folk och väljer date utifrån utseende.

Väldigt klokt och bra svar som alltid från dig.
Dock framgår det inte hur dessa träffade sina partners? Var det online-dejting ?
Jag tror inte längden behöver vara en dealbreaker som sagt. Däremot framgår det ju att många tjejer upplever osäkerhet om killen är kortare. Vilket inte minst jag upptäckt vid dejtande.

Jag gräver inte ner mig över något jag inte kan påverka. Förmodligen troligt att jag skulle få fler matches om jag skrev att jag var 190 cm på Tinder. Men jag får fortarande matches och dejter då och då. Så ingen idé att gräva ner sig pga att man inte föddes med rätt längd.

Det är väl bara att pröva så vet du om det skulle göra någon skillnad? Risken finns väl iofs att det skulle göra skillnad och att du får komplex över det.

Ja, insidan är det viktigaste MEN jag hade inte blivit attraherad av världens trevligaste och på insidan mest perfekta man om hans yttre inte attraherade mig. Attraktionen har ju två sidor, inre och yttre. När man först träffar någon är det mestadels det yttre man dömer folk efter (även om det inre lyser igenom till viss del). Sen allteftersom man lär känna personen så ser man hur han/hon är som person.

Det är så det funkar för dig. För min egen del så kan en person "bli" snygg för mig om jag tycker om hur hen är. Tror knappast att jag är helt ensam i att vara så. Jag vet inte vad du ville med inlägget, bevisa att jag har fel för att du tycker att utsidan är viktig för attraktion?

Däremot framgår det ju att många tjejer upplever osäkerhet om killen är kortare. Vilket inte minst jag upptäckt vid dejtande.

Så ingen idé att gräva ner sig pga att man inte föddes med rätt längd.
Framgår var? Enligt vilka säkra, pålitliga källor? Enligt vilken omfattande forskning? Hur många tjejer har sagt till dig att de inte vill dejta dig specifikt pga din längd och bara pga din längd?
För nån som inte vill gräva ner sig så är din grop ganska djup ändå med tanke på hur frekvent och ihärdigt du tar upp just längd diskussionen, speciellt med tanke på hur många som motbevisar dig dina teorier.

Det är väl bara att pröva så vet du om det skulle göra någon skillnad? Risken finns väl iofs att det skulle göra skillnad och att du får komplex över det.
Det skulle vara intressant. Men fyller ingen funktion.
En kille på Flashback har dock redan testat. Han fick mer än dubbelt så många matches.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar