Hur formas vår attraktion

Men PLZ jag skrev ingenting om det. Jag sa inte ett pip om det. Eller hur? Däremot när andra användare reagerade på nåt annat du skrev, så sa jag vad jag tyckte. Nämligen att jag reagerade på X men eftersom det är vanligt bland användare härinne så sa jag ingenting. Däremot reagerade jag inte på Y. Det var allt.

Jag tänker inte gå in och på nåt vis "försvara" nåt du skrivit om det är nåt annat i samma inlägg som jag tycker är sunkigt - i alla fall inte utan att påpeka att jag tyckte att det var sunkigt.

Men fine, nästa gång säger jag inte till när jag fattade vad du menar när andra uppenbart tolkat dig annorlunda. Helt lugnt för mig.

Du får göra som du vill, det är ett fritt forum.
Nu ska jag iväg och träna så nu behöver inte tråden bara handla om mig längre :).

Fast buke fungerar inte som alla andra ställen. Jag har många gånger inte sagt självklara saker men ändå ska det påpekas på det. Och försöker jag vara extra tydlig så påpekas det på det också! Så ja , det känns som det kvittar.
Men du kanske inte tycker det är nåt mönster i vad som påpekas och därför tycker du det spelar ingen roll vad du gör? Andra kan ju hitta mönster i det du skriver som du inte kan och det kanske är det som gör att folk reagerar och tolkar dig så

För jag har också fått klagomål på hur jag skriver och på hur det uppfattas och guess what --> jag tog till mig det och jag försöker tänka på det och "bättra mig" för jag bryr mig om det tillräckligt för att försöka

Men du verkar ju liksom tycka att det alltid är nån annans fel

Är det nån som missförstår dig - den personens fel , om du inte får dom resultat du vill i dejting - andras fel eller så "vet" du vad som är fel och tar inte till dig andras tips som inte passar din åsikt, om flera här påpekar liknande saker - det är forumet som är konstigt

tycker liksom inte det är så konstigt att du tolkas som misogyn och får negativ respons när du inte verkar ta till dig nåt oh ändrat perspektiv

Personligen tycker jag att min smak för män bara blir bättre och bättre ju äldre jag blir. Jag är inte längre den där lilla 7-åringen som blev kär i killen i samma ridgrupp av den enda anledningen att han red och var kille (:D), inte heller den osäkra tonåringen som trånade efter klassens bad guys som vågade skolka och röka. Jag är inte längre 20-åringen som lät sig imponeras av äldre män med fina bilar och inte heller 25-åringen som kunde dra hem tre olika killar på en helg.

Kraven på kvalitet har definitivt ökat med åren:rofl:
Jag har ingen speciell typ rent utseendemässigt som jag faller för men jag attraheras av män som förstår min humor, män som är lätta att snacka med oavsett om man pratar öga mot öga eller messar (finns det något tråkigare än folk som svarar enstavigt när man försöker hålla igång en chatdiskussion?) och män som visar omtänksamhet och empati mot sin omgivning.

Jag har hört det till leda från alla mina längre tjejkompisar. Jag har även hört det mycket från en kompis som bara gillade kortare män, det pratade hon mycket om också.

Förutom här på Buke där de flesta verkar helt ovana vid att tjejer gärna har längre, eller lika långa snubbar, så tycker jag att det är nåt jag hör ofta, i många olika sammanhang. Precis som att män vill känna sig stora och manliga vill otroligt många kvinnor känna sig små och nätta. Vi är alla påverkade av patriarkala skitnormer och könsroller, så att det bara skulle vara män som har tankar kring längd känns väldigt långsökt (höhö).
Den enda jag kommer ihåg att jag hört det från är min syster som är betydligt längre än mig. Jag är 167 och hon 185, det var dock när hon var yngre. Så jag tänker att den där fixeringen kanske hänger ihop med långa tjejers komplex för att vara långa och ålder eftersom när man mognar så inser man att det där med yttre attribut spelar mindre och mindre roll. Sen har jag killkompisar som jag vet gillar långa tjejer så det kanske är det där med att alla vill ha någon som är lång eftersom det är idealet enligt modebranchen och således oss också.

Jag har ingen speciell typ rent utseendemässigt som jag faller för men jag attraheras av män som förstår min humor, män som är lätta att snacka med oavsett om man pratar öga mot öga eller messar (finns det något tråkigare än folk som svarar enstavigt när man försöker hålla igång en chatdiskussion?) och män som visar omtänksamhet och empati mot sin omgivning.
Samma här!

Jag har förvisso en jättetydlig typ utseendemässigt (dvs alla män jag tycker är snygga är väldigt lika min man :D) men vad det gäller personligheten har jag jättemånga kriterier som jag inte skulle kunna tumma på. Jag attraheras av intelligenta, lugna (men roliga!), ödmjuka personer som otroligt nördigt brinner för nåt, som är öppna för att lära sig nya saker, som är empatiska och omtänksamma, som är feminister through and through men som inte är typen "Feministisk snubbe".

@monster1 Fast "alla vill ha nån som är lång" baserar du alltså på att du har killkompisar som gillar långa tjejer?

Jag har ingen speciell typ jag har gillat så många olika att jag inte kan hitta nåt gemensamt utom att dom varit män då

Personlighet är viktigt!! Men dom har inte ens haft så lika personligheter så VAD det är som gör att jag blir attraherad av nån vet jag inte

Dom har DET kanske..... je ne sais quoi

Jag attraheras inte av några yttre attribut hos människor jag inte känner väl. För mig är inte att tycka att någon är snygg, fin, stilig samma som attraktion.
Jag håller med dig där, jag blir inte attraherad av bara ett utseende, jag måste få se något av personligheten först. När jag väl känner en person så påverkas min syn av deras yttre av vad jag tycker om dem som person. De människor jag tycker om tycker jag också är vackra.

@monster1 Fast "alla vill ha nån som är lång" baserar du alltså på att du har killkompisar som gillar långa tjejer?
Du glömde lite av texten, det var inte så definitivt uttryckt.
så det kanske är det där med att alla vill ha någon som är lång eftersom det är idealet enligt modebranchen och således oss också.
Ingen i hela tråden har haft någon bra källa som skulle peka på att kvinnor föredrar långa män överhuvudtaget. Du tycker att du hört det till leda i din bekantskapsgrupp, varför behöver jag ha en mer grundlig källa än mina vänner och bekanta?

@monster1 Jag menade mer att du landade i slutsatsen "alla".

Jag har inte sagt att alla kvinnor vill ha en längre man, det enda jag sa var att jag ofta hör IRL från (längre) kvinnor att de vill ha längre män samt att alla mina längre tjejkompisar velat ha längre killar. Och att jag tror att det beror på våra könsroller och normer. Sen skrev jag att alla är påverkade av patriarkala strukturer och normer.

Däremot skulle jag aldrig drömma om att säga att alla kvinnor gillar X eller Y eller alla män gillar X eller Y.

Eftersom det var viktigt att meningen citerades:
" Sen har jag killkompisar som jag vet gillar långa tjejer så det kanske är det där med att alla vill ha någon som är lång eftersom det är idealet enligt modebranchen och således oss också."

@monster1 Jag menade mer att du landade i slutsatsen "alla".

Jag har inte sagt att alla kvinnor vill ha en längre man, det enda jag sa var att jag ofta hör IRL från (längre) kvinnor att de vill ha längre män samt att alla mina längre tjejkompisar velat ha längre killar. Och att jag tror att det beror på våra könsroller och normer. Sen skrev jag att alla är påverkade av patriarkala strukturer och normer.

Däremot skulle jag aldrig drömma om att säga att alla kvinnor gillar X eller Y eller alla män gillar X eller Y.

Eftersom det var viktigt att meningen citerades:
" Sen har jag killkompisar som jag vet gillar långa tjejer så det kanske är det där med att alla vill ha någon som är lång eftersom det är idealet enligt modebranchen och således oss också."
Okej slarvigt uttryckt av mig, det jag menar är att samhället idealet pekar ut åt oss att det vi ska vilja ha är en längre person, de längre är det vackra.

Okej slarvigt uttryckt av mig, det jag menar är att samhället idealet pekar ut åt oss att det vi ska vilja ha är en längre person, de längre är det vackra.
Jaha. Ja, jag tror alltså att samhället säger att män ska vara stora och beskyddande och manliga medan kvinnan ska vara petite och smal och mindre än mannen.

Jag attraheras inte av några yttre attribut hos människor jag inte känner väl. För mig är inte att tycka att någon är snygg, fin, stilig samma som attraktion.

Hur definierar ni attraktion?
Jag tycker det är supersvårt att definiera ”attraktion”. Om jag utgår från utseende tycker jag t ex att... drar till med Johnny Depp och George Clooney är jäkligt snygga. Men jag vet inte om jag skulle bli attraherad av någon av dem om vi träffades.

För mig är nog attraktion att jag blir intresserad av att veta mer om en människa och vill lära känna henom. Och eftersom jag är en sur och vrång tant är jag sällan direkt intresserad av att lära känna folk (dock gör jag det hela tiden ändå). Men när jag rannsakar mig själv hittar jag ändå några faktorer som klart bidrar till att jag blir attraherad:

* Mod och civilkurage. Att våga stå upp för sig själv och andra.
* Starkt intresse eller passion för något. Det behöver inte vara något jag själv brinner för (mitt ex var galen i opera, det är inte jag men hans passion bidrog till att jag fann honom attraktiv), men det funkar inte med något jag ogillar eller finner helt ointressant. Vilket är ologiskt, men så känns det.
* Viss typ av humor.
* När någon tydligt anstränger sig att se andras behov.
* Initiativförmåga.
* Intelligens och förmåga att hantera den på ett bra sätt.

Allt det där är sådant som kan göra att jag blir attraherad. Sen känner jag ju ett antal personer som har dessa egenskaper och som jag inte direkt är attraherad av. Varför? Vet ej, men något måste ju vara den utlösande faktorn. Jag tror iofs att timing spelar stor roll.

När vi talar nätdating kan språkbehandling vara attraktivt - eller direkt frånstötande.

Det jag ville med mitt inlägg var att påpeka att jag tror att de allra flesta behöver vara attraherade av både det inre och det yttre hos en person för att fortsätta träffa personen (för att fortsätta dejta honom/henne). Att påstå att det yttre inte alls spelar någon roll låter lite... jag vet inte vilket ord jag letar efter... osannolikt?

Sen kan jag träffa folk som är skitsnygga men vars inre inte alls attraherar mig. De är helt ointressanta för mig de också. Hade en dejt en gång med en kille som var en riktig 10 poängare i mina ögon!! Men helt blåst! Tyvärr. Blev ingen mer dejt hur snygg han än var.
Om inte utseendet hade betydelse så hade jag kunnat bli tillsammans med vem som helst av mina killkompisar. Bra och trevliga och snälla killar allihopa. Men tyvärr så finns det inget hos dom som attraherar mej. Finns verkligen inget som kan få dom att bli attraktiva i mina ögon. Både inre och yttre måste vara attraktiva. Bara det ena funkar inte

åter till trådstarten...

Feromoner, anyone?

Och hur de blir utspelade av modern internetdejting (usch, den stavningen...)?

Internet är skitbra ur feromonaspekt.

Först tar man kontakt på internet utan bild, vikt, mått och annat ovidkommande, för att utröna om kontakten är intellektuellt värdig och inte en rövhatt.

Sen när man vet att man är safe på den fronten tar man en fika. Då är man förhoppningsvis a) tillräckligt intresserad för att kunna bortse ifrån att han är över 120 cm b) safe när feromonerna slår till.

Spännande tråd. Vissa här verkar ha två användarnick?
Men annars så kan jag säga att min attraktion är inte längre bara är en utseendegrej, som den var när jag var 13, utan något annat. Jobbar numera på 52...
Min man måste lukta rätt(jätteviktigt), ha rätt inställning, ha humor, förstå mig, får inte ha för smala läppar(hur ska man kunna pussas om det inte finns något att pussas med?) inte vara bajsnödigt pretto på något sätt. Och han måste kunna knulla (mig) bra så jag blir nöjd. :D
Min man har fått sina looks från Shrek och Snorlax. Och han är rätt mycket otränad också...
Inte så jättesnygg alltså.
Men luktar gott. :D

Spännande tråd. Vissa här verkar ha två användarnick?
Men annars så kan jag säga att min attraktion är inte längre bara är en utseendegrej, som den var när jag var 13, utan något annat. Jobbar numera på 52...
Min man måste lukta rätt(jätteviktigt), ha rätt inställning, ha humor, förstå mig, får inte ha för smala läppar(hur ska man kunna pussas om det inte finns något att pussas med?) inte vara bajsnödigt pretto på något sätt. Och han måste kunna knulla (mig) bra så jag blir nöjd. :D
Min man har fått sina looks från Shrek och Snorlax. Och han är rätt mycket otränad också...
Inte så jättesnygg alltså.
Men luktar gott. :D

Då är vi nog på feromonerna, då.

Personligen tycker jag att min smak för män bara blir bättre och bättre ju äldre jag blir. Jag är inte längre den där lilla 7-åringen som blev kär i killen i samma ridgrupp av den enda anledningen att han red och var kille (:D), inte heller den osäkra tonåringen som trånade efter klassens bad guys som vågade skolka och röka. Jag är inte längre 20-åringen som lät sig imponeras av äldre män med fina bilar och inte heller 25-åringen som kunde dra hem tre olika killar på en helg.

Hade kunnat skriva det själv.

Vi har ett litet udda fenomen i vår familj och det är att alla syskonen har (ja inte jag längre) relationer med parterns med utländskt påbrå. Mina senaste var en serb och en halvungrare, syrrans var en skotte och nu en portugis, äldsta brorsan var en var tillsammans med en tjej från estland och nu en polska, yngsta brorsan har varit tillsammans med en chilenska sedan de var tonåringar. Vi är inte ens helsyskon och har inte vuxit upp tillsammans allihop och ändå har det blivit såhär.

Angående det där med komplex; är det så vanligt? Är det något som ”alla” har? Varför?

Är attraktion alltid sexuell?

Jag är enormt attraherad av en kvinna på min arbetsplats. Inte i betydelsen sängkamrat, men som människa. Hennes sätt att hantera konflikter, sättet att prata, sättet att bemöta andra människor. Nu efter några års samarbete associerar jag hela hennes fysiska person med positiva energier rakt igenom. :heart

Attraktion i betydelsen partner... vet inte. Jag tycker om stabila människor, lugna. Kanske för att jag är lite flyktig själv och behöver jordning i någon del av livet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 495
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar