Sv: Hur firar ni nyår?
Loka är snart fyra år och jag har haft henne i 1,5, dvs över ett nyår. Visades sig att hon reagerade genom att gå och gömma sig i fönsterlöst rum under ett bord, flåsa, skaka och var blockad. När de värsta smällarna avtagit kom hon dock fram och fick en skål med hemmagjord glass som hon fokuserade stenhårt på, så jag tror och hoppas att det kommer att gå bättre det här nyåret då jag är förberedd.
Helst skulle jag vilja skicka ut henne på landet så hon slapp eländet helt... Annars skulle jag gärna vara hundvakt till en äldre hund som inte reagerar alls på smällarna för jag tror att Loka skulle ta mycket intryck av sitt hundsällskap. Men frågan är om det finns någon som vill låna ut sin hund så, funderar på att sätta ut en annons iaf och kolla.
Vi kommer alltså att vara hemma, med alla gardiner fördragna och med hög volym på tv/radio. Gör henne ordentligt trött på dagen medans det är ljust. Tänkte också sätta upp ett par lappar i kvarteret och informera om att Loka är rädd för smällare. Det finns gott om ungar i området och som tur är känner de flesta igen och tycker om Loka, så kanske man kan minska ner på det värsta smällandet i närheten iaf. Eller att folk går undan när jag kommer med henne ute.