Hur finner man modet att anmäla någon?

Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har varit så aktiv sista dagarna, men det ska bli ändring på det :). Dagarna går men helgerna är värst nu, igår gick jag och la mig strax innan åtta på kvällen, tidigare på dagen mådde jag riktigt riktigt dåligt men blev meddragen till stallet ändå. Uteritt på schemat, jag tog herr gul (just nu vill ingen annan rida honom haha! Det är bara jag som är dumdristig :angel: ). Det fick mig på gott humör igen, även denna gång fick rövklistret jobba. Rejält. Vi ville ha honom kollad på klinik innan han kom till oss (eftersom han är svår ville vi att ägaren skulle kolla så han inte var halt mm) så det är bara pga pigghet och bus som han är så svår som han är. Men kuuuul!

Vid fem i morse satt jag i hagen med min hästs huvud i mitt knä med tårarna rinnandes, vad har jag gjort för att förtjäna honom? Min älskade katt? Och alla andra i mitt liv? Jag är så tacksam, så otroligt tacksam. Ni är alla inräknade! :heart Att få hjälp med en ny säng... Jag vet inte vad jag ska säga. Jag är bara stum. Fullständigt stum. Det var inte meningen att mitt inlägg skulle låta som ett tigginlägg, och jag vågade först inte säga ja när @Ninnurur frågade. Men samtidigt vet jag att jag aldrig skulle kunna ha råd just nu, och för att komma vidare blir det här en stor hjälp. En enormt stor hjälp.

NI ÄR FANTASTISKA!!!!!! :love: :love: :love:

Jag hoppas att jag på något sätt ska kunna återgälda allt!
 
Yeeej. Jippi. Ångesten som uppstår när jag ser att utredaren på polisen ringer... Mitt målsägandebiträde hade inte hunnit ringa henne tydligen, så jag gjorde klart för henne att jag vill invänta SKL´s svar innan jag bestämmer hur jag vill gå vidare. Det visade sig att SKL ville ha lite kompletterande uppgifter... Men hon var helt med på att jag ville vänta till svar kommit. Puh. Skönt att det gick bra utan diskussion i alla fall!
 
Yeeej. Jippi. Ångesten som uppstår när jag ser att utredaren på polisen ringer... Mitt målsägandebiträde hade inte hunnit ringa henne tydligen, så jag gjorde klart för henne att jag vill invänta SKL´s svar innan jag bestämmer hur jag vill gå vidare. Det visade sig att SKL ville ha lite kompletterande uppgifter... Men hon var helt med på att jag ville vänta till svar kommit. Puh. Skönt att det gick bra utan diskussion i alla fall!
Vad skönt att hon förstod
 
Jag har precis läst igenom hela tråden och vet ärligt talat inte i vilken ände jag ska börja.

Älskade, älskade vän! Tillåt aldrig dig själv att luras av all den rädsla och förvirring som rör sig i din kropp och dina tankar just nu. Du är stark! Starkare än någon jag någonsin mött, och inte nog med det: Du är MODIG! Du är VACKER! Du är SMART, SNÄLL, OMTÄNKSAM. Du är en klippa som just nu döljs av en fruktansvärd storm: Men stormen kan aldrig ta ifrån dig allt det fantastiska som du är.

Det finns bara en enda varelse i det här som är äcklig - och det är det avgrundslåga jävla (ursäkta språket) krypet som gjort detta mot dig. Du har inget ansvar i det som hänt. Du har inga skyldigheter gentemot detta kräk, eller någon annan heller för den delen i detta nu. Den enda och det enda som är viktigt i ditt liv just nu är du. Jag känner med dig, med varenda fiber i min kropp och jag önskar att jag kunde skänka dig ro och trygghet tillbaka. Något jag kan säga med säkerhet är dock: du kommer stå stadigt igenom stormen och om du känner att du vacklar så är jag, vi, här och håller i dig. Be mig och jag sitter på nästa tåg till dig, målar klart din lägenhet och möblerar om, tvingar dig att lyssna på en massa halvtråkigt nonsens och river upp himmel och helvete om det är vad som krävs.

Du är stark. Du är en jävla superstar. Att livet är vänt upp och ned förändrar aldrig dessa faktum.

Vill också swisha ett bidrag. Önskar att jag kunde göra mer - tveka aldrig att be mig om jag kan göra mer.
 
Idag fick jag ett paket från @Lena Furberg !! Åååååh vad glad jag blev! :love::love::love:
Bild får ni vänta på ;).

Ni är fantastiska allihop! Jag får så otroligt mycket stöd och hjälp, jag är så tacksam! :heart

Imorgon ska jag till psykologen första gången sen allt hände. Jag är skitnervös rent ut sagt :cry:.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 823
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 003
Senast: Anonym_85
·
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 039
Senast: FannyN
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp